Akut hjälp med Leon?

Ser på facebook att ett inlägg om Leon delas friskt, med en del förståsigpåare som upprörs över "hotet" om avlivning :meh:
Efter att ha följt allt ni gjort för Leon (och vallhund) blir väldigt illa berörd av det skuldbeläggande de försöker med :(:mad:
Idioter finns det tyvärr gott om :( Jag skulle gissa på att de som är så upprörda inte har en aning om hur situationen faktiskt är, utan bara vill ha något att gnälla över. Lite "alla hundar ska räddas till varje pris" :(.
@vallhund bry dig inte om dem, du vet och gör vad som är bäst för din hund!
 
Senast ändrad:
@vallhund
Har nu sett det här inlägget på facebook, och det härstammar inte härifrån, utan från ett anslag min syster satt upp på sitt jobbs elektroniska anslagstavla - samt därefter muntlig kommunikation dem emellan. Eftersom den information han hade inte var fullständig, så har denne trådskapare fyllt i egenkreerad info där historien inte hängde ihop.
Däribland att ägaren fått stroke - som i senare delningar i sann visklekningsanda blivit till att 'ägaren är ett paket'. Jag själv är en granne, men vi har allergiproblem.

Det här är avigsidan av sociala medier. Så mycket engagerade människor, som tänker ungefär en tum kortare än vad näsan räcker.


Jag har kontaktat honom, och bett honom att
a) förmedla eventuella seriösa kontakter (det är sent, men inte för sent.)
b) ta ned tråden.

edit:
Och i skrivande stund förmedlar han två namn som jag tänker checka av - samt han är absolut med på att ta bort tråden.
 
Själv delade jag också på Facebook - på ett ställe där jag trodde det skulle kunna finnas någon god kandidat.
Men då folk ville dela vidare, vägrade jag göra det offentligt - eftersom sådana här stories med ett gripande innehåll har en tendens att go berserk.

Jag är ledsen över min (avlägsna) inblandning i denna soppa, men syster hade ju ett par dagar med Leon vid Hornborgasjön, och blev lika charmad av Leon/gripen över hans öde som vi andra.
Syster har tyvärr blivit tvungen att släppa det här för en annan akut/sorglig händelse, så det är därför denne kille 'tappat sin kontakt' och 'blivit tvungen att skapa sina egna sanningar'.
 
Senast ändrad:
Leon kommer inte gå hungrig till sängs ikväll. Vid valborgsmässobrasans askhög har han just funnit tre något för hårt grillade varmkorvar av god kvalitet, som försvann som vilket halvkilo ost som helst.

Nu söker han av området. Det kan finnas mer.
 
Har missat att du är dålig @vallhund . Krya på dig. Hälsan först som du säger.

Jag hade sådan ångest när vi tog bort vår hund som var nio år för några år sedan . Han var egentligen helt frisk men en riktigt enmanshund som till slut gjorde utfall mot barnen och veterinären var mycket förstående och sa "vi avlivar aldrig djur utan anledning, oavsett varför de kommer in och hur pigga de än är finns det ändå skäl till att ägaren har valt att avliva för det är inget lätt beslut, därmed är det alltid det rätta beslutet också".

Styrka till er som är runt hunden. Och krya på dig Vallis. Se till att bli frisk. Kram.
 
Leon kommer inte gå hungrig till sängs ikväll. Vid valborgsmässobrasans askhög har han just funnit tre något för hårt grillade varmkorvar av god kvalitet, som försvann som vilket halvkilo ost som helst.

Nu söker han av området. Det kan finnas mer.

Det låter som att Leon verkligen njuter med dig för tillfället :love: Härligt att han får så fina dagar!

(Och förlåt att jag inte letade rätt på inlägget igår och skickade till dig, mådde uselt och kunde inte riktigt fokusera på nåt vettigt)
 
Vallhund! Det verkar som om din hund fått några fina dagar med Jeffrey. Vallhund du har så rätt i att det är din hälsa som är viktigast. Kanske fungerar det med hund längre fram, kanske inte. Du känner din hund och dig själv bäst. Önskar allt vore annorlunda, bra att du orkar ta detta svåra beslut, Vallhund.
Jeffrey ta många fotografier på denne kluns till matvrakshund som beskrivs i tråden:heart kanske även en bild på platsen där han tänkt begravas?
 
Leon extraknäcker som grythund.
@Cocos , var det en sån här koja du och Edith byggt?
721A7077-AFD9-4C65-8FB1-AEEBFEED19A6.jpeg
 
Kan meddela att efterlysningen på Facebook nu är borta,
och även hos de jag gjort stickprov på av hans delare.

Har även kasserat de fyra kanditaterna hans projekt vaskat fram. Tyvärr.
Så imorgon blir det frukost, promenad och veterinär - i nämnd ordning.
Så rasklubben gav inget resultat alls?
 
Kan meddela att efterlysningen på Facebook nu är borta,
och även hos de jag gjort stickprov på av hans delare.

Har även kasserat de fyra kanditaterna hans projekt vaskat fram. Tyvärr.
Så imorgon blir det frukost, promenad och veterinär - i nämnd ordning.

Har följt tråden i tysthet, och känner med både Vallhund och Jeffery. Så fint, så sorgligt och så nödvändigt.

Allt gott, alla varma tankar till er inblandade.
 
Vallhund! Det verkar som om din hund fått några fina dagar med Jeffrey. Vallhund du har så rätt i att det är din hälsa som är viktigast. Kanske fungerar det med hund längre fram, kanske inte. Du känner din hund och dig själv bäst. Önskar allt vore annorlunda, bra att du orkar ta detta svåra beslut, Vallhund.
Jeffrey ta många fotografier på denne kluns till matvrakshund som beskrivs i tråden:heart kanske även en bild på platsen där han tänkt begravas?
Blir med största sannolikhet ingen mer hund kan inte tänka mig annat än vallhund, men jag har inte rörlighet o balans för det längre.
Kanske en kanin? Så kommer den stora hundgården till nytta.
 
@vallhund och @Jeffery (och alla andra inblandade) Sitter här med tårar i ögonen, tänk så underbart Leon har haft det nu på slutet. Så kärleksfullt och osjälviskt av er, vallhund att ta ett sånt beslut, och Jeffery att göra så mycket kul med Leon! Och, som sagt, andra som ställt upp :bow:

Nu hoppas jag Leon får en skön natt och en härlig morgon. Ost till frukosten får man kanske hoppas på? Och en mysig promenad, hoppas på fint väder och trevliga fynd i form av korv eller annat kul!

Stor kram och krya på dig @vallhund :heart
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 583
Senast: tott
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 692
Senast: ameo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp