AKUT!!! hjälp

Saeta

Trådstartare
Min hund opererades i torsdags (gjorde en tråd om detta), kastrering med ena kulan i buken, och nu har det svullnat upp rejält.

Snälla ni, hur ser det ut?
Den här är fotat för några timmar sen och det har svullnat LITE till. Han är lite orolig men verkar inte ha super ont.


Lägger upp en bild dagen efter operationen med.


Snälla snälla. Borde jag ringa veterinär? Min pojkvän (äger också hunden) är helt kolugn och säger att det inte är någon fara alls. Vi har ändå ingen bil att ta oss till veterinär om så skulle vara...

Tusen tack för hjälp:bow:
 
Sv: AKUT!!! hjälp

Jag hade kontaktat veterinären för lite rådfrågning faktiskt. Nu är det svårt att veta hur andras hundar är och läker ju, men ingen av våra hundar har svullnat så pass mycket efter operationer (Alltifrån kastrering, kejsarsnitt och andra mindre operationer) faktiskt.

Därför är det nog bäst att åtminstone fråga. Bil, skjuts eller annat går ju liksom alltid att ordna om det verkligen behövs.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
659
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 253
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 181
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
958
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp