AKUT- Tarminflammation Hund

D
Hur lång tid tog det innan ni började märka skillnad med kortisonet?

Det tog några dagar. Missades kortisonet så blev magen o tarmen kassa. Vår blev inlagd på veterinär klinik de första dygnen. Sen åt hon predisolon o den andra tabletten Imurel livet ut. Det var jätte jobbig tid innan det stabiliserade sig. O när det gick lite fram O till baks. Oro o allt där till.

Hur länge har er hund varit dålig? Hoppas den har blivit bättre nu. O att oron lag sig lite hos dig. För det är super jobbigt.
 
D


Det tog några dagar. Missades kortisonet så blev magen o tarmen kassa. Vår blev inlagd på veterinär klinik de första dygnen. Sen åt hon predisolon o den andra tabletten Imurel livet ut. Det var jätte jobbig tid innan det stabiliserade sig. O när det gick lite fram O till baks. Oro o allt där till.

Hur länge har er hund varit dålig? Hoppas den har blivit bättre nu. O att oron lag sig lite hos dig. För det är super jobbigt.

Hej och tack för ditt svar, dessa betyder oerhört mycket i en svår tid som denna..
Min hund har varit dålig i lite över en månad, tyvärr missade ju veterinären i Umeå vad de kunde vara, de misstänkte ju bara dålig mage så man fick köpa lite pulver och sånt och försöka stabilisera magen. De var först när jag bokade tid på Anicura som jag förstod hur allvarligt det var. Han är ju inlagd sedan torsdagskväll, så nu inväntar vi bara för att se hur han reagerar på kortisonet...
 
Hej och tack för ditt svar, dessa betyder oerhört mycket i en svår tid som denna..
Min hund har varit dålig i lite över en månad, tyvärr missade ju veterinären i Umeå vad de kunde vara, de misstänkte ju bara dålig mage så man fick köpa lite pulver och sånt och försöka stabilisera magen. De var först när jag bokade tid på Anicura som jag förstod hur allvarligt det var. Han är ju inlagd sedan torsdagskväll, så nu inväntar vi bara för att se hur han reagerar på kortisonet...

Hu jag känner verkligen med dig Det är mycket oror när hunden blir så sjuk. O många tankar o funderingar följer det.
Hoppas verkligen att det blir bättre med din hund. Vi håller tummarna!
 
Du det finns en grupp på Facebook som heter Dogs with inflammatory nånting, min hund har kronisk inflammatorisk tarmsjuksom och läser där ibland. Om du kan engelska. Där har det varit några hundar med den diagnosen.

Blev hunden satt nu på ett skonsamt veterinärfoder? Vet inte nånting om just PLE, men vid IBD finns det fler mediciner att pröva förutom prednisolon/medrol.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 281
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 462
Senast: solrose00
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
939
Senast: annaovega
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 247
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp