Akutbesök Ultuna

Nu har jag fått svar från veterinären, hon skriver ut Semintra som han ska få två ggr om dagen och efter 14 dagar ska de kolla urinprov som jag får lämna in, om jag lyckas samla det.

Jag ska skura rent en kattlåda och använda popcorn om han accepterar det, annars KatKor? Går KatKor att köpa i vanliga djuraffärer?

Jag får sitta och vakta lådan så jag ser att rätt katt använder rätt låda. 😅
 
Hämtade ut medicinen igår och har gett honom en dos nu på morgonen. Testade att hälla den på lite mat och ge honom men fick en hel del frågande blickar och blänganden från en något misslynt slyngel när han åt.

Varför fick syrran mer? Vad har jag gjort med maten? Varför får han inte stjäla hennes mat? Varför lyfter jag tillbaka honom till det där pyttiga?

Nästa försök får nog bli operation kåldolme igen. Slängde det lilla som var kvar så ingen av hundarna skulle diska fatet och gav honom ny mat på ett annat.
 
Hämtade ut medicinen igår och har gett honom en dos nu på morgonen. Testade att hälla den på lite mat och ge honom men fick en hel del frågande blickar och blänganden från en något misslynt slyngel när han åt.

Varför fick syrran mer? Vad har jag gjort med maten? Varför får han inte stjäla hennes mat? Varför lyfter jag tillbaka honom till det där pyttiga?

Nästa försök får nog bli operation kåldolme igen. Slängde det lilla som var kvar så ingen av hundarna skulle diska fatet och gav honom ny mat på ett annat.
Tar han den inte själv eller om du ger i mungipan?
Min hund älskade semintra, hon gapade typ när jag kom med sprutan.
 
Tar han den inte själv eller om du ger i mungipan?
Min hund älskade semintra, hon gapade typ när jag kom med sprutan.
Han var inte nöjd att få det på lite mat så nästa blir i munnen och jag tror inte han kommer samarbeta då det inte var populärt med medicin tidigare. Får se om det går bättre efter första försöket, om det smakar ok.
 
Vi ska in på återbesök nästa vecka för nya prover och trots att det känns som det var igår vi var där så är vi inne i en ny självriskperiod, så mina inskickade receptutlägg kommer inte ersättas. Jag får se det positiva i det hela, jag har nya friska 140' till nya veterinärbehandlingar

Å andra sidan så var jag ju inne med honom på UL och provtagningar tidigare i sommar så jag borde varit uppe i den nya självrisken redan då jag direktreglerade då? :cautious:
 
Nu är jag och försäkringsbolaget överens, de gjorde fel vid förra regleringen så det kommer korrigeras vid kommande besök på tisdag. Ja, ja, jag är glad jag har en försäkring och vi kan alla göra fel. Nu kommer det rättas till och jag hoppas vi inte kommer i närheten av de 140' innevarande självriskperiod.

Jag är däremot ruskigt less på att försöka tvinga i honom medicinen varje dag. Ibland går det bättre, ibland sämre och det känns som minst hälften hamnar där det inte ska vara. Nu får jag lura honom för att han inte ska gömma sig, ger Wilma mat och sedan börjar jag ordna med hans mat och som det lilla matvrak han är så kan jag ta honom då, paketera honom i ett badlakan och sedan försöka få i honom medicinen utan att det hamna överallt annars. Släpper ner honom till maten, sköljer ur sprutan och tvättar händerna. 😾
 
Nu är jag och försäkringsbolaget överens, de gjorde fel vid förra regleringen så det kommer korrigeras vid kommande besök på tisdag. Ja, ja, jag är glad jag har en försäkring och vi kan alla göra fel. Nu kommer det rättas till och jag hoppas vi inte kommer i närheten av de 140' innevarande självriskperiod.

Jag är däremot ruskigt less på att försöka tvinga i honom medicinen varje dag. Ibland går det bättre, ibland sämre och det känns som minst hälften hamnar där det inte ska vara. Nu får jag lura honom för att han inte ska gömma sig, ger Wilma mat och sedan börjar jag ordna med hans mat och som det lilla matvrak han är så kan jag ta honom då, paketera honom i ett badlakan och sedan försöka få i honom medicinen utan att det hamna överallt annars. Släpper ner honom till maten, sköljer ur sprutan och tvättar händerna. 😾
Och han äter det inte om du blandar i maten? Tänker om det är tillräckligt mycket mat... 🤷‍♀️
 
Nu är jag och försäkringsbolaget överens, de gjorde fel vid förra regleringen så det kommer korrigeras vid kommande besök på tisdag. Ja, ja, jag är glad jag har en försäkring och vi kan alla göra fel. Nu kommer det rättas till och jag hoppas vi inte kommer i närheten av de 140' innevarande självrisk
Vad är det för försäkring som ger dig 140 tkr? Det högsta jag kan försäkra för är 60 vilket är en spottloska om det händer något.
 
Och han äter det inte om du blandar i maten? Tänker om det är tillräckligt mycket mat... 🤷‍♀️
Nä, testade det först men han blängde och lämnade merparten så jag vill inte riskera att någon av hundarna eller Wilma äter av det. Enklast är tyvärr att ge honom i munnen, äta det han vill och sedan låta hundarna ta hand om disken.
 
Many pets och jag är väldigt glad att jag tog den. Fast självrisk på 3500 kr per år + 15 % rörligt och ersätter även mediciner och tänder. Betalar 391 kr/månad.

wowsa, ok, jag tror jag byter. Jag betalade 383 hos Svedea för 60 tkr och 256 för 60 hos Folksam. Måste kolla om Megara är för gammal för att kunna byta.

ManyPets tecknar inga nya kunder sedan 1 juli 2023, de upphör helt i Sverige. När befintliga kunder behöver förnya försäkring kommer man hänvisas till Hedvig.
 
ManyPets tecknar inga nya kunder sedan 1 juli 2023, de upphör helt i Sverige. När befintliga kunder behöver förnya försäkring kommer man hänvisas till Hedvig.
Kollade på Hedvig nu och det lät ju bra att kunna teckna en veterinvärvårdsförsäkring på 160' och med liknande villkor som nu, men de har ju bara några långhårsraser eller alternativet huskatt/blandras? Får kolla upp det i morgon, låter mycket underligt när de säger att de försäkrar alla katter.
 
Uselt av Folksam att ha max 60'? Svedea har 90' som max, vad jag kan se. TryggHansa/Moderna 120', Agria 150'.

Jag bytte eftersom jag har alla mina andra försäkringar där och fick rabatt. Har haft både Svedea och Agria men båda var ca 100 kr dyrare/månad för samma belopp, 60 tkr, dvs samma som Folksam nu. Tycker också att det är ganska sunkigt. Plus att Folksam bara är på 75%. Så ja, överväger att byta igen.
 
Jag bytte eftersom jag har alla mina andra försäkringar där och fick rabatt. Har haft både Svedea och Agria men båda var ca 100 kr dyrare/månad för samma belopp, 60 tkr, dvs samma som Folksam nu. Tycker också att det är ganska sunkigt. Plus att Folksam bara är på 75%. Så ja, överväger att byta igen.

Vågar du byta, så kolla runt! När de trodde Seven hade käkat nått som fastnat i tarmen, fick jag prisuppgift på drygt 80 för att plocka ut det, samt eftervård. Nu var det inte det och eftersom de slapp öppna tarmen, gick det "bara" på 60. Anicura förvisso, men vet inte om de är så mycket dyrare än andra djursjukhus.
 
Jag bytte eftersom jag har alla mina andra försäkringar där och fick rabatt. Har haft både Svedea och Agria men båda var ca 100 kr dyrare/månad för samma belopp, 60 tkr, dvs samma som Folksam nu. Tycker också att det är ganska sunkigt. Plus att Folksam bara är på 75%. Så ja, överväger att byta igen.
Jag hade bytt, 60.000 kr räcker inte långt om det blir något långdraget med större utredningar eller akut operation.
 
Sitter på Ultuna för ett återbesök och nya prover där vi även ska diskutera hans framtid. 😿

Jag skulle haft ett urinprov med mig men sköljde rent plastpärlorna för sent så de var fortfarande fuktiga igår så tänkte ta det i morse innan vi åkte. Jag hade dock glömt bort lådan i sovrummet så jag kommer naturligtvis på honom med att kissa där efter jag stängt de andra lådorna för honom, utom provlådan. 😼

Synd om lillpojken, han har inte fått mat sedan igår kväll strax före 23 och sen lurade matte honom och fångade honom och gav honom medicinen. 🙀

Köpte en stor kaffe latte på vägen in så jag har lite kaffe medan jag väntar. Lille skrutt sitter i buren och gråter. Vi hade tid kl 11:15 men eftersom det alltid kan dra ut på tiden så var jag förberedd.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 711
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp