Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morgon ska jag ta tåget till Stockholm Central. Möta upp en tjej där, som jag ska köpa en kampfisk hane av. En dumbo. Har fått en bild och film på honom. Han är så vacker:love::love:
Blir spännande att se honom IRL och få hem honom till sitt nya hem. :love:Han ska gå i mitt 30 kar, som jag har gjort iordning nu till honom.
Och sedan hitta ett bra namn:confused: Kör på klassisk musik på mina hanar - Har Giuseppe, Strauss och Mozart hemma. Gamle hanen som dog hette Sebastian. Den som "försvann" Ludwig.
Beethoven?:idea:
 
Denna
received_2143735195667747.jpeg
 
Nu är mina corys barn på väg till sitt nya hem i Sundsvall. Hon fick med några spixi bebisar också.
Kommer säkert få fler kullar av båda:love:
 
Visa bifogad fil 18004
Nu har mitt kar varit igång i typ 3,5 vecka och det har växt på bra! Har varit kämpigt med värmen, blev väldigt varmt i karet så körde med släckta lampor när det var som värst. Ska äntligen köpa lite fler invånare i slutet av veckan när värmen förhoppningsvis gett med sig.

Det ser hur stiligt ut som helst! Några uppdateringar? :)
 
Det ser hur stiligt ut som helst! Några uppdateringar? :)

Haha har varit och skulle köpt fisk 3 ggr men drabbats av akut beslutsångest, enda jag vet jag ska ha är ett par dvärggurami, förhoppningsvis blir det fiskköp idag. Malarna däremot har det hur gött som helst :)
 
Haha har varit och skulle köpt fisk 3 ggr men drabbats av akut beslutsångest, enda jag vet jag ska ha är ett par dvärggurami, förhoppningsvis blir det fiskköp idag. Malarna däremot har det hur gött som helst :)

Haha, det är inte alltid så lätt! Du får väl ta det pö om pö. :)
Ska du ha små honungar eller blir det vanliga dvärg?
 
I wish att det såg ut hos mig O_o

När man väl hittat balansen finns det ingen hejd på djungeln tydligen! Jag använder liquid carbo och gödning. :)
Inte senaste månaden dock, jag var lite orolig för ynglen. Det märks på hur mycket stjälk och hur lite blad jag får på de snabbväxande plantorna.
 
Haha, det är inte alltid så lätt! Du får väl ta det pö om pö. :)
Ska du ha små honungar eller blir det vanliga dvärg?

Blev vanliga och ett gäng fläckiga pansarmalar och en trio zebrasnäckor. Nu hoppas jag bara att de ska trivas 😁 Ancistrusarna lär väl bli chockerade nu när deras frid är slut.
 
Nu har jag fått corys yngel igen. De är runt 2 dar gamla, 15-20 st. Är antagligen albinosar.
Gjorde vb hos dem idag. Och börjat matat med kokt äggula
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag satte ju upp min gamla 43a för ett av fjärilsparen för ca en månad sen, men det stannade av eftersom jag insåg att det skulle vara omöjligt att kontrollera tempen i värmeböljan. Idag blev ett av paren less på att vänta, så dom la massvis med ägg på pumpen :D Delar av sällskapet hovrar hungrigt omkring; ett fett scalarepar, tre neoner, 10 rosentetror och en grinig ancistrus... Bland annat. Finns ett romkorn kvar imorgon blir jag imponerad, hoppas mest fjärilarna klarar sig oskadda :S
 
Jag satte ju upp min gamla 43a för ett av fjärilsparen för ca en månad sen, men det stannade av eftersom jag insåg att det skulle vara omöjligt att kontrollera tempen i värmeböljan. Idag blev ett av paren less på att vänta, så dom la massvis med ägg på pumpen :D Delar av sällskapet hovrar hungrigt omkring; ett fett scalarepar, tre neoner, 10 rosentetror och en grinig ancistrus... Bland annat. Finns ett romkorn kvar imorgon blir jag imponerad, hoppas mest fjärilarna klarar sig oskadda :S
Update; rommen var såklart borta nästa morgon. Men det fick mig i alla fall att ta tag i att beställa lite ny PMDD. Trevligt nog hittade jag ett ställe där gödningen ingick vid köp av akvarieväxter och det behövde jag ju också :angel: Så tanken nu är att flytta fjärilar i helgen och hoppas på ny lek om någon/några veckor så får vi se hur dom klarar av "efterarbetet" i mindre glupskt sällskap :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 860
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 061
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 605
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp