Sådärja!
Så fin!Imponerad över att de säljer vuxna ancistrusar - i affärerna hemma hade de alltid bara små pyttar så att man fick vänta flera åååår innan man hade en riktig skäggdrake.
![]()
Ja visst är han stilig, tycker malar är sådana charmknuttar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sådärja!
Så fin!Imponerad över att de säljer vuxna ancistrusar - i affärerna hemma hade de alltid bara små pyttar så att man fick vänta flera åååår innan man hade en riktig skäggdrake.
![]()
Min kompis har en gibbi i sitt 720, så de kräver stor platsTack för svaret! Det där namnet går ju inte ens att uttala
Ja de är trevliga och kommer oftast fram när man är vid akvariet. Skulle gärna ha de kvar, men då lär jag nog skaffa bra mkt större akvarium (har ett 200l nu)Vågar man ens fråga hur stort de behöver? I dagsläget är de nog runt 20 cm från nos till stjärt, och har växt fooort.
Har sett några stora gibbi i affären i Nol. Riktigt fina är de, skulle vilja en om jag hade plats för ett 720...Du har ju redan fått svar, men oj så fin gibbi! Dom är ju besvärliga vad gäller akvariestorlek, men riktigt vackra och så maffiga när dom simmar/glider runt i öppet vatten.
Oj, ja ju större dessto bättre är det ju, tveksamt om jag får plats med större än 540 dockMin kompis har en gibbi i sitt 720, så de kräver stor plats
Du lär behöva större än så tyvärr. De blir runt 50 cmOj, ja ju större dessto bättre är det ju, tveksamt om jag får plats med större än 540 dock![]()
Ja visst är han stilig, tycker malar är sådana charmknuttarSå du funderar på räkkar? Är också himla sugen på det men mitt 30 liters är ju ockuperat av min kampis. Har hör lite dubbla budskap om de kan gå med räkor, risken är väl att det blir otrevligt för räkstackarna.
Här har det dykt upp guppybäbisar när jag röjde lite. Växterna hade tagit över halva akvariet och nu slutligen nöp jag loss en del för att öppna upp.
Ett litet gäng småttisar är nu ute på öppen vatten, alla med röda stjärtfenor som sin mamma.Hanen är mörkblå, jättevacker, så jag hoppades på blåa bäbisar men även dessa röda var roligt att se!
Den gule guppyhanen har jag däremot inte sett på ett tag, är rädd att Eldstjärten dödat honom. Eldisen är akvariets grinigaste invånare, och det märks mer nu när de fått flytta från 250 liter till 125 liter.
Guramigänget mår bra i alla fall, mosaiken är lite blyg men den blå och gula är framme och kollar läget hela tiden.![]()
Jo jag vet, men då får jag uppgradera senare om de fortsätter växa i samma taktDu lär behöva större än så tyvärr. De blir runt 50 cm
Eldstjärtar kan vara riktiga demoner! Vi var tvugna att omplacera vår till ett kar med bara ciklider, där var han tydligen med jämlikar.
Toppenkul med miniguppies! Bara att låta dem hållas ju.![]()
![]()
Någon som har plats för denna?
Axolotl bortskänkes till ett bättre hem![]()
Han finns i Huddinge, hoppas någon vill ha honom!Sicken fining!![]()
Jag visste inte att du hade corybarn, så spännande! Har aldrig lyckats med mina.Mina corys yngel fortsätter att växa. De är snart 4 veckor gamla nu (några är yngre). Ger dem äggula eller yngel foder 4-5 gg om dan nu. Byter vattnet varann dag ca
Ja. Har typ 9 st nu. Antagligen albinosJag visste inte att du hade corybarn, så spännande! Har aldrig lyckats med mina.![]()