Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte 6 st corys black igår, så nu går de i ett kar. Ska försöka odla dem med
Såg igår kväll när jag nattade dem, att jag har fått en massa yngel - Black molly denna gång.
Alla förökar sig hos mig, snart...:o
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vad tråkigt @Soffan74 :(

Här har det varit vattenbytesdag, är så förtjust i mitt lilla gäng, de verkar må toppen :) Alla ville inte vara med på bild. Min gamla kampis verkar lite risig, undrar om han inte är på upploppet. Får se hur han mår imorgon.

20180929_191411.jpg
 
Nu är det full fart igen på de överlevande fiskarna i 200 och yngelbyttan.
Kunde inte ta bort ev runts hos mina landis bebisar. Räcker med död för idag
 
Fick hem Blue jelly räkor igår, så nu går de i mitt nya kar. Har inte bestämt mig än om det bara ska vara räkor + snäckor där. Eller om jag ska släppa i mina fina nya guppy där, Blå neon
 
Jag har röjt bland växterna idag och knipsat bort en massa. Jösses så snabbt de växer och bildar en mindre regnskog...

Eldstjärten hukar inne i sin grotta, men Guramisarna är ute på kontrollstråk nu när vattnet öppnats upp igen. Två tetror är också ute och kollar in vad som hänt, men fjärilsparet är borta. De får nog officiellt gå in i kategorin mördad-av-eldis. Tyvärr. Så är det när man försöker bygga bo nära The Cave of Death.

Helenorna har käkar upp en del snäckor, vilket har varit bra för kontroll av den populationen. Däremot att de största vackraste tigrarna var först att gå i döden var trist, men så går när man kommer förbisniglandes och huggs i farten.

Jag skulle gärna köpa in fler fjärilar men tja, det känns som slöseri på fina fiskar om de bara går i döden. Ska fundera på det. Mindre ciklider som står sig emot en tjurig Eldstjärt - är det en utopi?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
42 580
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 033
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 603
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp