Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ante mig att guld var en gul blå, sas. :) Vackra är de allesammans i alla fall. Guramis är underskattade firrar.
ja har även makropoder eller paradisfiskar
paradisfiskar.jpg
 
paradisfisk 5.jpg

Köpte mina första makropoder på en loppis i min akvarieförening, UAF. Sedan köpte jag några till på en fiskauktion i Örebro
 
  • Gilla
Reactions: Sel
@Mia_R
Wow så läckert! Det är livsfarligt att surfa runt på akvarieforum/filmer/länkar!
Jag älskar verkligen när växterna får växa ur akvariet på det där viset. :heart
 
Akvarium förökar sig som kaniner.
Började med en guldfiskskål juli-17. Nu har jag 7 akvarium + baljan för landisarna

De gör ju det. I min gamla lägenhet hade jag fem kar, det största på 375l. :angel: Inga problem med torr luft!
Nu tar ormarna upp för mycket utrymme för att jag ska kunna klämma in någonting större än ~100l
 
Jag upplevde makropoden som en riktigt "hård" fisk. Den var inte särskilt snäll mot resten av karet. Men fina är de! Om jag hade en damm skulle jag ha en drös paradisfiskar!
har haft inga problem med dem i mitt 200 kar, varken mot varandra eller andra innevånare
var lite bråk när de bodde i mitt 100 kar, därför uppdaterades det till 200
Har 3 st nu och en mängd andra fiskar ihop med dem
 
har haft inga problem med dem i mitt 200 kar, varken mot varandra eller andra innevånare
var lite bråk när de bodde i mitt 100 kar, därför uppdaterades det till 200
Har 3 st nu och en mängd andra fiskar ihop med dem

Det var så länge sedan, jag kommer inte ihåg hur stort akvariet var. Rätt troligt att det var för litet helt enkelt. :) Det är ju rätt praktiskt annars att de funkar i kallvatten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 143
· Visningar
42 685
Senast: Exile
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 044
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 604
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 140
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp