Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
och de kommer från Malta.
Har 2 sorters killi till att vänta på
Så ser de första ut
Opht.constancia Barro San Joao.jpg
 
Min fina koi marble Betta hane från Thailand, Mozart, har dött:cry: Men han hade också starr
Så idag åkte jag en sväng till de 2 lokala djuraffärerna och tittade på deras utbud av bettahanar
Eftersom jag inte haft en Crowntail, CT, innan så fick en sådan pojke följa med hem.
Shakespeare
Shakespeare 1.jpg
 
Kom hem från stora staden idag med 6x serpaetetror (en första för mig!), 3x kuhli, 6x Ottos och 2x honungsguramis. :o

I det nya, större karet går fyra albonicorys, en regnbågshaj och gänget med serpae. Åh, och två palettbarn, men de ska omplaceras så småningom.
I det mindre 4 honungsguramis (1+3), 3 kuhlis och 6 underbara ottosar. :love:
 
Sonen har börjat tycka om fiskar. Så gissa vem som nu har långskridna planer på att starta upp mitt gamla 75liters igen?
Tänker mig guppy, ancistrus, kardinaltetra, ev fjärilsciklid... Och funderar på om det vore dödsdömt med räkor i.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Sonen har börjat tycka om fiskar. Så gissa vem som nu har långskridna planer på att starta upp mitt gamla 75liters igen?
Tänker mig guppy, ancistrus, kardinaltetra, ev fjärilsciklid... Och funderar på om det vore dödsdömt med räkor i.

Yey, akvarium! :heart
Jag skulle tro att även om några räkor klarar sig lär ni inte se dem, och det förtar ju en del av glädjen. Kanske en filterräka eller två i så fall? Med reservation för att jag aldrig provat på dem själv. :)
 
Jag påbörjade projekt sötpotatis för ungefär tio dagar sedan och nu syns de första rötterna! :bump:
Tack så mycket för inspirationen @Mia_R :) Det är en superhärlig kanal att följa också.
 
Sonen har börjat tycka om fiskar. Så gissa vem som nu har långskridna planer på att starta upp mitt gamla 75liters igen?
Tänker mig guppy, ancistrus, kardinaltetra, ev fjärilsciklid... Och funderar på om det vore dödsdömt med räkor i.

Jag har räkor i 150 l med massa (typ 50 st) falsk neontetra, siamensis (ja de kommer växa ur), ottosar, pansarmal (panda + habrosius eller hur det stavas) och ancistrus. Små räkor går åt, vuxna klarar sig.

Och de syns, trots rena djungeln med växter. Visst de syns inte alla stunder men.
 
Trist nog fick jag avliva min cobolt neon dvärggurami ikväll, hanen, honan dog ganska snabbt efter köp. Verkar som det var något med simblåsan. Tråkigt, han var en riktig snygging :love: Mitt andra guramipar och resten av invånarna mår toppen som tur är. Får fundera lite på vilka som får flytta in härnäst.
 
Trist nog fick jag avliva min cobolt neon dvärggurami ikväll, hanen, honan dog ganska snabbt efter köp. Verkar som det var något med simblåsan. Tråkigt, han var en riktig snygging :love: Mitt andra guramipar och resten av invånarna mår toppen som tur är. Får fundera lite på vilka som får flytta in härnäst.

Så synd, det är alltid lika trist när de blir sjuka tycker jag. Förlorade min honungshane häromveckan också, till förstoppning tror jag. För mycket protein i kosten.
Bolla gärna kommande invånare här! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
47 48 49
Svar
971
· Visningar
34 117
Senast: Soffan74
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 097
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 318
Senast: Breaktown
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 294
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp