Akvarietråden II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min rubin gurami hane, Orvar, skiter ff fullständigt i sin "fru". Han hänger hellre med de andra guld guramisarna eller mollysarna.
Han vill nog bara leva ungkarlsliv?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag vill gärna starta upp akvarium igen efter att ha haft ett på tiden jag bodde hemma.

Har dock två katter jag misstänker skulle älska det. Är livrädd för att de kraschar sönder det alternativt får upp lock och börjar fiska efter mat. Tips på robusta akvarium? Det jag hade sist var nog ett 50l men tänker runt 75-100l. Plats finns för att sätta upp en byrå på 150 bred med djup på 45cm. Höjden går att anpassa med men då det kommer stå bredvid tvmöbel eller skrivbord där katterna gärna ligger så måste det var extremt robust och tåla katter som ev hoppar på det. Eller så köper man inbyggd möbel och sätter fronten längst fram och fäster rejält i väggen
 
@Flavor Jag tror de flesta akvarier med lock/täckglas pallar att en och annan katt skuttar upp på dem faktiskt, om det inte handlar om små lodjur eller någonting på typ 10kg. :D Särskilt om du tänker 50liter elle rmer.
 
Jag vill gärna starta upp akvarium igen efter att ha haft ett på tiden jag bodde hemma.

Har dock två katter jag misstänker skulle älska det. Är livrädd för att de kraschar sönder det alternativt får upp lock och börjar fiska efter mat. Tips på robusta akvarium? Det jag hade sist var nog ett 50l men tänker runt 75-100l. Plats finns för att sätta upp en byrå på 150 bred med djup på 45cm. Höjden går att anpassa med men då det kommer stå bredvid tvmöbel eller skrivbord där katterna gärna ligger så måste det var extremt robust och tåla katter som ev hoppar på det. Eller så köper man inbyggd möbel och sätter fronten längst fram och fäster rejält i väggen

Ett akvarium med vatten är tungt. Vältrisken försumbar. Det är dock varmt och mysigt att sova ovanpå om ljusrampen är inbyggd i täcklocket.

Har två katter som gärna tittar på fiskarna och slår med tassarna på glaset. Ingen har försökt fiska och har öppna akvarium utan täckglas.
Innan har jag haft täckta och katter. Inget gått sönder men efter 10 år blev täckloclet i plast lite bananformat av att två ggr 5 kg katt sovit många h på det
 
  • Gilla
Reactions: Sel
20190304_182016.jpg
 
Knappt 3 veckor kvar till årets stora händelse inom Akvariehobbyn 2019 - Akvariehelgen 2019 med NCS och Uppsala Akvarieförening som värdar:bump:
Är ju med i UAF, och är en av "personalen" av helgen.
Hoppas på mkt besökare, bra föredrag, bankett, mingel med akvarievänner och stora lotterivinster!
Själv har jag bokat biljetter redan i november
 
För ett tag sen flyttade 5 guppy in och idag 2 citronancistrus. Min nördighet börjar återkomma... :D

Nån som har koll på ancistrusgenetik?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
För ett tag sen flyttade 5 guppy in och idag 2 citronancistrus. Min nördighet börjar återkomma... :D

Nån som har koll på ancistrusgenetik?

And so it begins...

Ingen koll alls på ancistrusar dessvärre. Tror jag är den enda akvariemänniskan i hela världen som aldrig haft en. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 906
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 073
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 608
Senast: Breaktown
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 211
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp