Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite bättre bild:
20210319_193608.jpg

Ser smal ut, men ser frisk ut i övrigt tycker jag?
 
Lövskrällena Fen-Ella och Felim :love::love::love:
20210322_173044.jpg

ÄLSKAR DE HÄR! Haha, de är så himla finuliga och smyger sakta, sakta omkring hela tiden. Som att de tippar fram på tå.

Egentligen försöker de likna löv! Väldigt söta löv.. som bits! :D
 
Haha, men vad trevligt! :love: Vad är det för art? Jag tycker regnbågarna är så vackra men har inte så bra koll på dem :o
Vissa av arterna stimmar väl rätt bra också?

Jag har Boesman’s rainbow fish. Rätt diskreta men eleganta färger som unga, men blir kraftigt färgade som vuxna. Rätt häftiga i stim. Tänker att jag ökar på med regnbågar allt eftersom andra fiskar dör av. Skulle helst ha ett stim på iaf 20 st.
 
Jag har Boesman’s rainbow fish. Rätt diskreta men eleganta färger som unga, men blir kraftigt färgade som vuxna. Rätt häftiga i stim. Tänker att jag ökar på med regnbågar allt eftersom andra fiskar dör av. Skulle helst ha ett stim på iaf 20 st.
De vackraste av allihopa ju! :love: Hade inte varit fel med ett helt stim av dom. Jag tycker neonerna är häftiga också men de blågula är ändå snyggast.
 
IMG_20210329_215050.jpg

O så har jag ett knippe moscow blue eller moscow mixyngel från honorna jag köpte till Baloo.... Tyvärr insjuknade o dog både honorna o Baloo...
 
Älskar att de här två är så synkade i sina rörelser :love::love::love:
20210322-170124-1.gif


Hur söt är inte den här då? Hon har lagt sig i mitt i "bron", rastplast med utkik! Lilla Fillifjonkis :heart
20210325_213235.jpg
 
Alla gyppus strök med inom en tremånaders period, riktigt trist! Honorna följde alla mönstret att få några yngel, magra av och dö ett par dagar efter att ynglen dök upp. Det var moscow blue som huserade här hemma också.
Nå nu är vi flyttade och igår var jag tvungen att lämna in lägenhetsnycklarna, så passade på att in till akvariebutiken. Kom hem med ett gäng om sju fjärilsciklider, lokalodlade. Hoppas på bättre tur med dem! Igår och imorse tryckte de bara vid botten, men efter lite middag ikväll blev det bra fart på dom :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp