Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eventuellt får man vänta tills det blivit lite varmare förstås, jag har inte riktigt koll på hur temperaturerna ser ut i Svea just nu, men här skickas det mesta med värmepack när det ligger runt nollan. Kallare än så väntar folk.

Prova fråga i räkgrupper online, men formulera det lite diskret. Det är ju förbjudet att sälja djur på plattformen, men de flesta större grupper har antingen en band-sida eller uppfödare som förmedlar via PM. :)
Många av facebookgrupperna med fiskar, räkor osv... har ofta egna grupper på plattformsappen Band, där de kör annonserna i stället. :)
 
Baloo har fått nya flickvänner och de är störtkära efter en halvtimme...
IMG_20210227_152732_296.jpg
 
Kung pankaka har flyttat hemifrån idag :cry:

Han kommer nu få bli Kung i sitt alldeles egna kar utan sällskap av större malar att dela tronen med. Blivande kungadömet är 1200 liter stort så han är nog mer än nöjd med det upplägget! :heart

Han hade växt en hel del sen sist jag flyttade honom, en liten pansarvagn:
20210228_153951.jpg
 
Och sen "råkade" jag fylla karantän nanokaret (det såg då tomt ut). Med ett stim Rasbora Brigittae som tjurade under pumpen hela natten. Men nu är det disco. 🥰❤️💞
IMG_20210228_175654.jpg
 
Lek nummer sjuttielva på metallpansarmalarna sedan jul. Den här gången ser det faktiskt ut som om jag har lite levande rom. Den är fint gulfärgad efter att ha legat en hel natt. Tidigare har den börjat bli gul och sedan på morgonen varit kritvit i mitten.
Tuggar på naglarna och hoppas på småttingar :nailbiting: :love:
 
IMG_20210303_174910.jpg

Mina moskiter börjar färga till sig och moscow blue guppy honorna var dräktiga... Varit här knappt en vecka, idag drygt 15 yngel... 😆🙃
 
Får flashbacks till när Arga Ancistrusen Alma grävde upp halva 100 literskaret... har ingen bild kvar på hela spektaklet men jag hade så mycket grus och hon hade puttar bort så det var 15 cm höga vallar på sidorna! :eek:

Charmig dam, fast hon var 11 cm komprimerat rent raseri direkt hämtat ifrån helvetet:devil:, (fick flytta henne från Sayid på 40 cm för att hon gav honom stryk med!) Men så satt hon såhär söt och oskyldig bredvid sin nygrävda grop en morgon:

default
...och jag tänkte att "Aha! Hon kanske blir glad bara om hon får en man!"

Hon dängde på honom lika hårt som allt annat, det blev aldrig några barn gjorda där inte! :rofl:
 
Får flashbacks till när Arga Ancistrusen Alma grävde upp halva 100 literskaret... har ingen bild kvar på hela spektaklet men jag hade så mycket grus och hon hade puttar bort så det var 15 cm höga vallar på sidorna! :eek:

Charmig dam, men hon var 11 cm komprimerat rent raseri direkt hämtat ifrån helvetet:devil:, fick flytta henne från Sayid på 40 cm för att hon gav honom stryk med!
Men så satt hon såhär söt och oskyldig bredvid sin nygrävda grop en morgon:

default
...och jag tänkte att "Aha! Hon kanske blir glad bara om hon får en man!"

Hon dängde på honom lika hårt som allt annat, det blev aldrig några barn gjorda där inte! :rofl:
Alltså mina gräver så gruset rasslar mot glaset men de är något så ovanligt som fredliga. 3 hannar (skulle varit 2) och inte ett enda slagsmål utan de sitter lugnt bredvid varandra på samma rot :confused:
 
Alltså mina gräver så gruset rasslar mot glaset men de är något så ovanligt som fredliga. 3 hannar (skulle varit 2) och inte ett enda slagsmål utan de sitter lugnt bredvid varandra på samma rot :confused:

Alltså mina gräver så gruset rasslar mot glaset men de är något så ovanligt som fredliga. 3 hannar (skulle varit 2) och inte ett enda slagsmål utan de sitter lugnt bredvid varandra på samma rot :confused:
Som mina honor när de äter sötpotatis
 

Bifogade filer

  • 20210224_201301.jpg
    20210224_201301.jpg
    326 KB · Visningar: 15
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp