Akvarietråden lll

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av mina småttingar
 

Bifogade filer

  • 20210306_194403.jpg
    20210306_194403.jpg
    228,9 KB · Visningar: 52
Vi har fått ett nytt akvarium till fiskarna på jobbet nu. Inte fullt lika stor vattenvolym men djupare. Nu när fiskarna flyttat och bott in sig i det nya karet så märker man hur dålig miljön måste ha varit i det gamla karet. Fiskarna är piggare, finare i fjällen, mer aktiva och klarare i färgerna. Det är roligt att se att de mår bättre. I det gamla karet dog fiskarna på löpande band, minst en fisk i veckan som strök med och de var slöa, lysterlösa och ruggiga i fjällen och låg mest och drev runt.
 
Vi har fått ett nytt akvarium till fiskarna på jobbet nu. Inte fullt lika stor vattenvolym men djupare. Nu när fiskarna flyttat och bott in sig i det nya karet så märker man hur dålig miljön måste ha varit i det gamla karet. Fiskarna är piggare, finare i fjällen, mer aktiva och klarare i färgerna. Det är roligt att se att de mår bättre. I det gamla karet dog fiskarna på löpande band, minst en fisk i veckan som strök med och de var slöa, lysterlösa och ruggiga i fjällen och låg mest och drev runt.
Ursh det lät inte bra alls! :(
Vad skönt att det blivit bättre för dem nu iallafall, fint det blev. :)
 
Mitt 200a här om dan.
Jag vill få igång det begagnade ytterfiltret, en Eheim 2226, någon gång. Så jag slipper alla små innerfilter
 

Bifogade filer

  • 200m.jpg
    200m.jpg
    295,4 KB · Visningar: 32
Jag tänkte ta tag i det här nu... Det blir nog sand o vatten idag, eller i morgon. Sen ska jag beställa växter, rötter o sten. Tappade fart när moscow honorna dog 10 dagar efter köp o Baloo blev risig...
 
Är det någon här som har akvarium och samtidigt väldigt mycket kalk i vattnet hemma? Hur fungerar det? Behöver ni göra något speciellt för att hålla en god miljö i karet?
 
Jag har använt catappalöv i akvariet tidigare, men nu läst en del om hassel och kanel och testat att köpa in båda. Särskilt hasselhusken är ju skitfin att titta på och en rad räkor har redan tuffar omkring och kollat in dem.

Är det någon Bukare därute som även använder egentorkade ek- och björklöv? Jag är lite rädd att lägga i något farligt och har inte plockat själv (än).

Köpte en liten koksnötsgrotta till malarna också så att de slipper trängas kring stenen eller i de stora dekorationssnäckorna, men ingen har valt att flytta in än... otacksamma jäklar. :p Grottan är checkad av mina militaryhelmet iaf, som sniglar omkring och tuggar.
 
Näee... :cry:

Jag hittade en ensam rödmunstetra i glasmalskaret idag. Lilleskrutten gömmer sig ensam bland växtligheten, förstår ändå inte hur jag inte kan ha koll på att den är kvar där! Stackars liten måste vara jätterädd som hållt sig gömd så! :cry: :cry: :cry:

Mitt i bilden är den:
20210319_202939.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp