Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De brukar gömma sig när de är nykläckta. Har du satt för insuget på filtret än?Jahapp @Scandi när jag tittar närmare så ser de sådär delade ut som de du visade. Men då är ju frågan vart fasiken småräkorna håller hus? Får väl fortsätta med skötseln av akvariet som vanligt om de nu gömt sig så djupt och dolt som det verkar.
Bebisräkor är pyttesmå och helt genomskinliga och gömmer sig gärna i mossa, växter, filtersvamp osv. Men helt plötsligt kommer det komma och spatsera en pytteliten miniräkaJahapp @Scandi när jag tittar närmare så ser de sådär delade ut som de du visade. Men då är ju frågan vart fasiken småräkorna håller hus? Får väl fortsätta med skötseln av akvariet som vanligt om de nu gömt sig så djupt och dolt som det verkar.
Nej, för svampen som jag skulle sätta runt insuget fäller massa småplast. Har haft den liggande i vatten, sköljt den gånger massor i kanske två veckor nu. Vågar inte ha den i akvariet pga allt plast-drössel.De brukar gömma sig när de är nykläckta. Har du satt för insuget på filtret än?
Okej, det finns risk för att de går in/åker in där då. Hade alltid massor av dem i ett av mina som jag inte hade lyckats räksäkra ordentligt.Nej, för svampen som jag skulle sätta runt insuget fäller massa småplast. Har haft den liggande i vatten, sköljt den gånger massor i kanske två veckor nu. Vågar inte ha den i akvariet pga allt plast-drössel.
Pleco växer fort
Prakt botia blir för stora för 375 liter tyvärrTack alla för svar
@lizzie Just sådana Malawis vi vill ha, vi har ett 375L och nu när jag googlade på Praktbotia så får nog sådana följa med hem.. jättefinaSkall verkligen bli spännande detta!
Om ni ska ha dem med malawis tipsar jag om någon synodontis. De är jätteroliga och i rätt biotop också! De gör allt praktbotiorna gör.Tack alla för svar
@lizzie Just sådana Malawis vi vill ha, vi har ett 375L och nu när jag googlade på Praktbotia så får nog sådana följa med hem.. jättefinaSkall verkligen bli spännande detta!
Jo, jag vet. Kom faktiskt loss med mitt hemmabygge idag (tack för spark i baken). Spolade svampen länge igen sen körde jag pumpen med den på utanför akvariet. Tror att de flesta plastparticklarna försvann. Nu är den riggad och det blev inte skitsnyggt men förhoppningsvis säkrare för pyttingarna. Hittade inga I pumpen när jag såg över och tömde den.Okej, det finns risk för att de går in/åker in där då. Hade alltid massor av dem i ett av mina som jag inte hade lyckats räksäkra ordentligt.
Är inte det där vanliga blå gurami?Visa bifogad fil 181642köpte ett par marmor gurami
Nej marmorÄr inte det där vanliga blå gurami?