bambi82

Trådstartare
Har precis köpt en albion style på traderaauktion, enligt auktionen budade jag på en 17,5 / w sadel men hem kom en 18/M. Albion går väl inte att värma om?

Har mailat säljaren för att se hur hon ställer sig till det hela, och hoppas på en enkel lösning hur går man annars vidare med saken och vilka rättigheter har jag?
Vill ju bara ha det som annonseras ut ju :(

Var inga stora pengar det rörde sig om men behöver dem till en sadel som passar.

Sv: Albion?

Ne stylen går inte att värma om tyvärr dom nyare sadlarna vet jag inte hur det är med. Tråkigt att hon/han skrivit fel, då borde hon ta tillbaka sadeln.

Börja med att reklamera sadeln. Självklart ska sadeln överensstämma med den information du fått. Läs Köplagen, så ser du vilka rättigheter du har (google är din vän).

Om säljare inte är medgörlig och låter köpet gå tillbaka så är det nog enklast att sälja den vidare.

Nya Albion har ändringsbar bom, men jag tror inte de skriver in den nya bomvidden i sadeln igen. (Tror de började med ändringsbara bommar 2008) Style finns nog inte med detta då det är en gammal modell.

Skulle inte förvåna mig om säljaren har gjort en egen uppskattning av bomvidden samt mätt sitsen till 17,5" istället, rätt vanligt med sånt... Tror det lättaste för dig är att sälja den vidare och be om bilder i fortsättningen så du ser vad för siffror som står under kåpan.

Mm :crazy: har märkt att det är vanligt. Hur kan det vara så svårt att skriva av de siffror och bokstäver som finns tryckta i lädret?

Köper jag en sadel av ett visst märke vill jag ju ha den sadelns storlek vid inte det en säljare anser är vid.

Om jag ska sälja en tröja tex som är stl Small skriver ju inte jag att den är large bara för att jag tycker den är stor. skriver ju då stl small sen kan man ju lägga till om man tycker den är stor el liten i stl.

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Tora
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 065
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 818
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka