Bukefalos 28 år!

Åldersgräns på bio

AgentCarter

Trådstartare
Vill ta med sonen (snart 4) på bio, tänkte Insidan ut men då är det 7 års åldersgräns. Kan man gå ändå?
 
Hittade på SFs hemsida att det gick bra! Tror filmen är lämplig åldersmässigt med + att jag slipper se Alfons.
 
Sonen skulle fylla 4 år när Jiddra inte med Zohan kom. Jag ville så gärna gå och se den men saknade barnvakt. Så jag ringde SF kundtjänst och enda kravet var att om han störde så skulle vi smyga ur salongen. Sonen blev överröst med popcorn och dricka så jag kunde se filmen ifred om man bortser från några turer till toaletten då han behövde kissa.

Nu är det väl inte riktigt rekommenderat att gå på "vuxenfilmer" med så små barn men har man inget val så får man gilla läget :)
 
Det brukar vara okej om någon vuxen är med.

Jag ville så gärna se jurassic park när den kom ut men det var väl 11 års gräns på den och jag var 7 år. Jag hade turligt nog en bror som var 13 år och mamma körde till bion och frågade och det var okej att jag och brorsan som var 8 år gick med våran äldre bror.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Min kusin har en son som nyligen fyllt 5 år. Hans pappa är från Turkiet och min kusin är svensk. Han är väldig jobbig. Hans syster...
2
Svar
35
· Visningar
5 165
Senast: Badger
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 851
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 469
Senast: CaisaCax
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
13 475
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp