Sommarföräldrar 2024

Vagn beställd och två set kläder till så nu känner jag mig nöjd.

Vi behöver en spjälsäng till tror jag, storebror är nog inte redo än att lämna sin. Tror han kommer vara svartsjuk ändå.. och en sköterska sen är vi i hamn :)
 
Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd?
Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några veckor sedan fått se en glad liten krabat på KUB där allt såg bra ut. Två veckor kvar till RUL. :D

Får jag sällskap i tråden? :D Så tråkigt med monolog!
Hoppar in i tråden efter en paus från Buke på många herrans år :D

Väntar en pojk med BF 6/7.
Hade besök hos BM idag och ligger högt på SF- måttet, redan 33 cm i v 31.. :D Han följer sin kurva, men ligger som sagt en bit över medel.
Han har heller inte vänt sig utan ligger i säte så ska komma tillbaka om 10 dagar och mäta samt eventuellt boka TUL.
 
Jag gjorde glucosbelastning idag, fy vad vidrig dryck:crazy:
Men hade inga tecken på diabetes vilket känns skönt!
 
Hoppar in i tråden efter en paus från Buke på många herrans år :D

Väntar en pojk med BF 6/7.
Hade besök hos BM idag och ligger högt på SF- måttet, redan 33 cm i v 31.. :D Han följer sin kurva, men ligger som sagt en bit över medel.
Han har heller inte vänt sig utan ligger i säte så ska komma tillbaka om 10 dagar och mäta samt eventuellt boka TUL.
Välkommen 😁.
När ”ska” de ha lagt sig i position? Vet du?

Vi hade huvudet ner på senaste tul men han levde om bra idag så undra just om han inte vänt sig igen 🤷
 
Välkommen 😁.
När ”ska” de ha lagt sig i position? Vet du?

Vi hade huvudet ner på senaste tul men han levde om bra idag så undra just om han inte vänt sig igen 🤷
Min första lade sig rätt runt vecka 30 och vände sig aldrig igen! Men vet att de kan vända sig senare också. Vändningsförsök görs väl betydligt senare, men där är det ju risk för för tidig födsel också så man väntar väl så länge man kan.

Den jag har i magen nu känns som att den ligger på tvären hela tiden :D
 
Välkommen 😁.
När ”ska” de ha lagt sig i position? Vet du?

Vi hade huvudet ner på senaste tul men han levde om bra idag så undra just om han inte vänt sig igen 🤷
Tack!

Min barnmorska sa att från v 30 kan dem börja lägga sig "rätt".
Men man försöker väl inte vända förrns v 35-36 om jag förstått det hela rätt då risken är att dem vänder tillbaka innan dessa veckor.

Min ligger mest på tvären högst upp i magen :D
 
Min första lade sig rätt runt vecka 30 och vände sig aldrig igen! Men vet att de kan vända sig senare också. Vändningsförsök görs väl betydligt senare, men där är det ju risk för för tidig födsel också så man väntar väl så länge man kan.

Den jag har i magen nu känns som att den ligger på tvären hela tiden :D
Och @Fridolina

Huva de låter oskönt 😁

Min första låg långt ner och rätt tidigt, jag är i 30+0 och även den här ligger rätt men har förstått att de är större plats nu så risken är att han vänder sig igen även om de var rättså ovanligt som jag förstod. Jag är lite lite rädd för ks 🙈 så var för nervös för att fråga när jag var in sist
 
Hoppar in i tråden efter en paus från Buke på många herrans år :D

Väntar en pojk med BF 6/7.
Hade besök hos BM idag och ligger högt på SF- måttet, redan 33 cm i v 31.. :D Han följer sin kurva, men ligger som sagt en bit över medel.
Han har heller inte vänt sig utan ligger i säte så ska komma tillbaka om 10 dagar och mäta samt eventuellt boka TUL.
Välkommen!
Okej, blir det snitt om han inte vänder sig?
 
Välkommen!
Okej, blir det snitt om han inte vänder sig?

Tack!
Ja om han inte vänder sig och eventuella vändningsförsök misslyckas antar jag det blir snitt.
Men än är det några veckor kvar innan jag behöver oroa mig för det :)

Tror dock jag är mindre nervös inför ett snitt än vaginal förlossning :D

har ni skrivit förlossningsbrev? Min BM har börjat prata om det, men jag vet ju inte alls vad jag ska förvänta mig.
Jag är öppen för all typ av smärtlindring om jag känner jag vill ha det på plats, i övrigt tänker jag att jag följer personalens instruktioner.
 
Tack!
Ja om han inte vänder sig och eventuella vändningsförsök misslyckas antar jag det blir snitt.
Men än är det några veckor kvar innan jag behöver oroa mig för det :)

Tror dock jag är mindre nervös inför ett snitt än vaginal förlossning :D

har ni skrivit förlossningsbrev? Min BM har börjat prata om det, men jag vet ju inte alls vad jag ska förvänta mig.
Jag är öppen för all typ av smärtlindring om jag känner jag vill ha det på plats, i övrigt tänker jag att jag följer personalens instruktioner.
Jag har inte skrivit förlossningsbrev (inte gravid nu dock), utan bm på vc har antecknat bara det jag önskat. Och jag har önskat ungefär samma som dig, den smärtlingdring som ”behövs” samt göra som personalen säger typ 😅 inget eget brev!
 
Jag har inte heller något förlossningsbrev, vi har dock inte pratat om det ännu heller.
Jag är öppen för all form av smärtlindring 😅
 
Inget förlossningsbrev, hade inget förra gången heller och det var inget jag saknade. Då var jag mest orolig för att min partner inte skulle få stanna, mitt under pandemin.
 
Jag skrev förlossningsbrev första två, födde sen barn på fel sjukhus och de visste i princip ingeting om mig 🙈 insåg då att de funkar lika bra utan.
Sambon har bra koll på läget så litar på honom om de blir något

Vill ha så lite smärtlindring som de bara går och absolut inte eda :nailbiting: de är mitt enda krav
 
Inget förlossningsbrev, hade inget förra gången heller och det var inget jag saknade. Då var jag mest orolig för att min partner inte skulle få stanna, mitt under pandemin.
Samma med oss, speciellt första barnet
Då skrev bm i min journal att jag pga ångest behöver få ha honom kvar.
De har dock inte varit några problem förutom sista på neo där de pga pandemin var lite besvärligt att ”komma och gå” och vi hade syskon hemma
 
Jag skrev förlossningsbrev första två, födde sen barn på fel sjukhus och de visste i princip ingeting om mig 🙈 insåg då att de funkar lika bra utan.
Sambon har bra koll på läget så litar på honom om de blir något

Vill ha så lite smärtlindring som de bara går och absolut inte eda :nailbiting: de är mitt enda krav

Haha tvärt om för mig, ge mig allt ni har och helst EDA! :love:

Tveksamt om jag kommer hinna få EDA denna gången dock, första förlossningen hade jag 3 h latensfas till 10 cm öppen och 15 min krystfas.
 
Shit vad tiden går fort..v. 30 här nu. Är ju inte långt kvar egentligen :nailbiting:

Jag är lite missnöjd med livet, eller det var värre i helgen ska sägas. Fick inte ok på glukosbelastningen, när de tog fasteprovet visade det 5,6 och det skulle vara 5,3. Undersköterskan brölade ut diagnosen graviditetsdiabetes på momangen. Blev hemskickad med broschyrer om att ändra kost och motion, ihop med en blodsockermätare och en tydlig order om att ta egna tester från och med nu i lördags.

Jag tog det inte så bra faktiskt (tog det rätt dåligt för att vara ärlig), för jag ville egentligen göra om glukosbelastningen då jag har mina starka aningar om vad utslaget berodde på (hade ätit på tok för sent, väldigt mycket och mycket kolhydrater), men ordinarie barnmorska lyssnade inte. Jag är väldigt noga med min mat dessutom, är sockerhatare och aktar mig för alla snabba kolhydrater. Har absolut ingen osund kosthållning, men det kändes som att den anklagelsen kom direkt och ett hot om att jag behövde dietist. Har nu gått upp 15 kg sen jag blev gravid och jag känner mig som en säl. Ändå har jag kunnat hålla mina 3 mål om dagen, sunda sådana, varit i stallet varje dag, hållit igång, så att bli "anklagad" för att leva osunt tog väldigt hårt.

I alla fall, jag har mätt mina värden över helgen och de ligger helt inom referensvärdena.

Blev idag uppringd av en väldigt trevlig barnmorska som sa att hon inte tyckte vi skulle konstatera något för fort utan jag kunde få testa hemma nu ett par veckor och sen skulle vi ha ett nytt samtal. Hon tyckte faktiskt att jag borde fått göra om testet, men vi kom överens om att det funkar att test hemma också. Så det kändes ändå bra till slut. Hon följer mina värden via appen och nu känns det bra i magen efter samtalet med henne :)
 
Shit vad tiden går fort..v. 30 här nu. Är ju inte långt kvar egentligen :nailbiting:

Jag är lite missnöjd med livet, eller det var värre i helgen ska sägas. Fick inte ok på glukosbelastningen, när de tog fasteprovet visade det 5,6 och det skulle vara 5,3. Undersköterskan brölade ut diagnosen graviditetsdiabetes på momangen. Blev hemskickad med broschyrer om att ändra kost och motion, ihop med en blodsockermätare och en tydlig order om att ta egna tester från och med nu i lördags.

Jag tog det inte så bra faktiskt (tog det rätt dåligt för att vara ärlig), för jag ville egentligen göra om glukosbelastningen då jag har mina starka aningar om vad utslaget berodde på (hade ätit på tok för sent, väldigt mycket och mycket kolhydrater), men ordinarie barnmorska lyssnade inte. Jag är väldigt noga med min mat dessutom, är sockerhatare och aktar mig för alla snabba kolhydrater. Har absolut ingen osund kosthållning, men det kändes som att den anklagelsen kom direkt och ett hot om att jag behövde dietist. Har nu gått upp 15 kg sen jag blev gravid och jag känner mig som en säl. Ändå har jag kunnat hålla mina 3 mål om dagen, sunda sådana, varit i stallet varje dag, hållit igång, så att bli "anklagad" för att leva osunt tog väldigt hårt.

I alla fall, jag har mätt mina värden över helgen och de ligger helt inom referensvärdena.

Blev idag uppringd av en väldigt trevlig barnmorska som sa att hon inte tyckte vi skulle konstatera något för fort utan jag kunde få testa hemma nu ett par veckor och sen skulle vi ha ett nytt samtal. Hon tyckte faktiskt att jag borde fått göra om testet, men vi kom överens om att det funkar att test hemma också. Så det kändes ändå bra till slut. Hon följer mina värden via appen och nu känns det bra i magen efter samtalet med henne :)
Men va? Vad olika de tänker, jag hade ett faste Socker på 5.1/5.2 efter dryck + 2 timmar låg jag på 7.1.
Så länge jag var under 10.0 efter timmarna var min mvc jätte nöjda?
Jag skulle inte ta ut något i förväg, du verkar sköta både kost och motion bättre än mig😅
 
Haha tvärt om för mig, ge mig allt ni har och helst EDA! :love:

Tveksamt om jag kommer hinna få EDA denna gången dock, första förlossningen hade jag 3 h latensfas till 10 cm öppen och 15 min krystfas.
Hoppas på en snabb enkel förlossning!!

Jag är också lite rädd att de ska gå fort lagom vore bäst, tycker de är lite mysigt att få boa lite på bb först också
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 144
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 206
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 134
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 442
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • TMS häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp