Alex's Boots

tassel

Trådstartare
Är det någon här som har ett par ridstövlar av det märket?:laugh: Har blivit väldigt sugen på ett par, de med brunt upptill. Men ni som har sådana hur är de att rida i? mjuka/stela? Hur är passformen? smala/breda skaft?

Jag har inte provat några, det verkar svårt att hitta några förutom på mässor, men från vad jag har sett och läst verkar de ju jättebra och så snygga:love:.

Sv: Alex's Boots

Skitbilliga och roliga modeller. Jag trivs väldigt bra med mina men tror inte de är några kvalitetsstövlar att rida varje dag i (har mina på tävling mest - inte ofta :D). Köpte dem på Gbg HS. Min kompis har dock sina 2 ggr/vecka förutom vintertid, hon kanske kan svara här sen.

Jag har normala skaft och har normala ben, de är nog stora i foten för jag har mindre än i vanliga skor. Men sitter sjukt bra trots att jag har jättebreda fötter, det syns inte en med stövlarna på ;) Vet inte höjden på mina men de är relativt korta trots att jag har korta ben - vilket var ett måste för mig eftersom jag har dem i terrängen oxå. Men som dressyrstövlar är de lite väl låga tycker tom jag.

Har lack på toppen, kul om man som jag inte gillar bling överallt :D

Senast ändrad:

Jag köpte ett par på GBG horse show förra året. Rider två gånger i veckan och använder dom alltid (förutom nu på vintern för då är de alldeles för kalla)

Jag älskar mina stövlar :love:
Tror att de är stora i storleken eftersom jag har en mkt mindre storlek på stövlarna än vad jag har på vanliga skor. Resåren vid dragkedjan gör att de sitter som en smäck runt vaden :)

DSC_0269.jpg

DSC_0279.jpg

TS: Kan lägga till om mina att jag har inte resår - de är sjukt sköna iaf! Två första ridturerna satt högerstöveln lite för tajt (mitt tjocka ben :p) men nu är de precis lagom. Mao verkar de ha bra passform även utan resår :D

Tralala: Svara på ditt mail! :mad: ;)

+tralala

Tack för svaren:) Nu vill jag ännu mera ha ett par:p:D Det är bara bra om de är korta för jag är inte så lång själv. Kollade dock på Eurohorselistan över utställare och de verkar inte vara med i år:(.

Ingen aning :D Men det brukar ju komma ut ett häfte (är det med Ridsport kanske?) med alla utställare när allt är färdigbokat. Innan dess har jag dock för mig att dittills bokade utställare brukar presenteras tyå på nätet eller liknande. Iaf har jag läst det lite då och då innan den fullständiga listan kommit hem i brevlådan.

De finns att beställa! PM:ar! :)

Jag har ett par (dock inte på bild, eller ja, när jag hoppar med mina djur och då sysns dom inte)... Men de är supersköna!! Mjuka och så.. :)

Nörd? Varför använda så starka ord. :cry:
De är snygga och jag har blivit mer allround senaste året.

Haha, jag förstod faktiskt :D

Tack! Gisses vad mörk han var, och fortfarande är, fasten han ljusnat. Hur går det ihop! Nu borde jag sova :o

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande... 2
Svar
36
· Visningar
3 040
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S