TACK till alla ni som stöttade och hjälpte mig i min livskris (skojar, men ändå) kring Älggrytan -
den blev jättegod!!!
Fransmannen sa efteråt (till dottern, inte till mig, så jag tror honom...) att det var den godaste Boeuf Bourguignon han nånsin ätit. Han tog flera portioner och min man med!!!!! Det var omtumlande och underbart! OCH jag gjorde förstås potatismos till, INTE ris...! Det skulle bli pressad potatis, men jag hann, i stressläge, börja mosa dem men det blev jättegott ändå; mycket smör och så matlagningsgrädde istället för mjölk.
Så - TACK alla, för alla tips, all puffning och allt stöd i min lilla kris!
(Kan, för skojs skull, tillägga att två dagar innan han och dottern dök upp - fick vi totalstopp i avloppen. Skitvatten över hela badrumsgolvet. PANIK!!! Kunde inte använda varesej toa, dusch, tvättställ, diskho eller NÅT - allt bara blandades med skitvattnet och flöt ut överallt. Huset STANK!! Alla husets badlakan gick åt för att moppa upp eländet - och de fick slängas sen för jag fick inte bort lukten hur jag än tvättade dem. Avloppsjouren kom ut, och fick loss det värsta, men inte allt. Så - när dottern med pojkvän från Paris dök upp ... kunde de bara använda toan till #1... Till #2 fick de gå ut i plåtisen/vanen, som har toa. Tack och lov!!! Annars hade det blivit hink i trädgården.....
Men - jag fick bort all smuts, skurade vilt i 2 dagar och köpte nya badhanddukar. Duschen funkade. Huset luktade gott.
Men, paniken.....
Jag VET att det var simpla "problem" men ändå.
Nu tar jag mig ett glas franskt vin och lägger mig raklång i soffan. De har åkt (ja, det blev en snabbis då hans första flyg blev inställt!) och jag saknar dem redan - men jag är sååå nöjd! TACK bästaste Buke som alltid finns där för allt tänkbart! Je t´aime!!