Alkohol vanor

Sv: Alkohol vanor

Ja, de flesta försök att göra alkoholfri öl har ju inte blivit särskilt lyckade. Det är ju i princip bara Nanny State som är drickbar...

Jag håller inte alls med dig där. Många är riktigt bra faktiskt.
Jag minns tv-programmet fantasterna i våras. Det var riktiga öl-nördar som lätt kunde smaka sig fram till olikheter osv. De skulle sätta alkoholhalten i ett blindtest och alla utom en trodde 0,5% var 5% och tvärs om.
 
Sv: Alkohol vanor

Det finns ju nästan bara ljusa lager!
Jag har prövat ett helt gäng av systembolagets alkholfriasortiment(utom vin) och den mesta ölen är för ljusa och blaskiga och resten av musterna osv inte riktigt värda sitt pris.

Men visst, det har förbättrats stort de senate åren, men det behöver komma fler BRA öl i alkoholfritt.
 
Sv: Alkohol vanor

Dricker ni mer under er semester än annars? Förståsigpåarna varnar för att man kan hamna snett under semestertiderna :crazy:.

Ja, absolut. Men i mitt fall så kan man väl säga att mitt drickande under "normaltid" = minimalt.

På 5 veckors semester har jag druckit en flaska likör och nästan 3 liter vin. Det vill säga knappt 1 dl vin och ja, vad blir det...? Omkring 1 cl likör per dag. Utslaget då. Jag har väl som mest hivat i mig kanske 3 glas vin eller 2-3 likörglas i taget.

Annat var det förr.... (före barnen)..... ;)
 
Sv: Alkohol vanor

Dricker en flaska vin kanske varannan helg om man slår ut det.
Kan bli många vita veckor i rad och sen har vi fest eller så.
Men jag är livrädd för att bli beroende efter all skit som hänt i mitt liv så jag har koll.
Brukar oftast inte finnas sprit hemma, nu står en halv vinflaska med vitt vin i kylskåpet men det var odrickbart. Så det häller jag nog ut, kan inte ens tänka mig att laga mat med det
 
Sv: Alkohol vanor

England ökar sina alkoholrelaterade sjukdomar i stadig takt så det finns antagligen en del ovettigt där också.

Ja, det är sant, men det handlar mest om norra England där många fortfarande lever mer eller mindre i misär, grav arbetslöshet och praktiskt taget noll ersättning efter Thatchers skövling.

Sedan har jag väl mest haft kontakt med hårt arbetande, välutbildade middle class-folk som kanske har en hälsosammare och enklare inställning till alkohol än vissa andra.

Jag har aldrig under tio år hört någon i England prata om att de "måste" supa till i helgen och planerar söndagens bakfyllemat redan på torsdagen. Vilket jag har alltför många gånger i Sverige.
 
Sv: Alkohol vanor

Jag har aldrig under tio år hört någon i England prata om att de "måste" supa till i helgen och planerar söndagens bakfyllemat redan på torsdagen. Vilket jag har alltför många gånger i Sverige.
Fast det har jag. "It's gonna be such a good session" osv när det gäller något större event. Så nog planerar de att dricka mycket och därmed också ha kul.

Däremot har jag aldrig någonsin på de brittiska öarna mött attityden att det är coolt att dricka mycket, vilket jag har gjort i Sverige. I Sverige redovisas det gärna för hur mycket man druckit i vissa kretsar, vilket aldrig hade hänt där. Man håller inte räkningen på det viset och man sätter ingen prestige i vem som kan dricka mest. Däremot är det prestige i att kunna dricka mycket och ändå hålla huvudet kallt och vara med i matchen. I Sverige handlar det mest om att palla trycket och det gör inget ifall någon blir för full, för det händer ju alla någon gång liksom. Här är det inte pinsamt att bli för full på samma sätt.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
691
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
300
Senast: __sofia__
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 510
Senast: Amha
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
12
· Visningar
1 499
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp