Alla frågor om bildbehandlingshjälp ställs här

Cheeserica

Trådstartare
Moderatorn ber så hemskt mycket om ursäkt, jag lyckades klanta mig på något sätt så tråden försvann ut i tomma intet... :o Fortsätt gärna i den här.

/Erica - moderator

Sv: Alla frågor om bildbehandlingshjälp ställs här

Då försöker jag igen eftersom jag inte hann se om jag fick något svar i den gamla tråden som försvann...

Har ljusat upp bilderna i Photoshop, de blev då korniga, Neat Image "förvandlade" bilderna så de inte längre var korniga men däremot väldigt suddiga. Blir det så eller är det någon inställning jag missat?

Om mina bilder blir korniga så brukar jag göra dom lite lite mindre, t ex 98% det brukar göra susen:D
Men oftast brukar jag ljusa upp dom innan jag förminskar dom över huvudtaget, då blir det bäst.

Shit happens... Speciellt i närheten av datorer tyvärr.

Såjitt jag vet så vill användaren lilla_mej fortfarande att någon ska leka med bilderna i albumet www.fotogalleriet.se/alb33311 Fick pm från henne 9/1 och har inte hunnit hitta på något med dem. Hon hade bett om det i den gamla tråden också, samma bilder, annars skulle jag inte skrivit ut det här.

/Ida

Eftersom du redan försökt med dem själv vet jag inte vad jag skulle kunna tillföra... Tyvärr.

Verkar som om man behöver gå in och pilla med lite inställningar själv i NeatImage. Man är ju så att säga på en skala mellan megakornigt och helsuddigt. Gäller ju då att sätta sig på den punkt där man får bort så mycket kornighet som möjligt utan att suddigheten blir oacceptabel. Är svårt, grynigheten i sig gör ju bilden suddig.

/Ida

Ingen?
Föresten, är det någon som vet hur man ska få tag på en speciell bild? Jag är ute efter en bild på en islandshingst som prydde ett dansbandscdomslag. Jag har ägarna av hästens tillåtelse men hur ska jag få tag på ägarna till bilden?

Återvänder till tråden ännu en gång med lite mer trad. saker.. :)
Fick ett par kort på fd medryttarhästen. Inga höjdarkort (svettig och oborstad häst.. :crazy: ) men man kan ju göra så gott det går ändå tänkte jag...

kan någon vänlig själ ta bort grimskaftet i boxöppningen och även fixa ögonen och ev. störande vita prickar i päls o täcke (kallas väl svett också har jag för mig :smirk: ) helt enkelt lite allmänna förbättringar!

medveten om att det här måste vara något av det tråkigaste man kan be om, men ändå.. :)

1
2
3
4

tack på förhand!! :bow:

edit: och med den sugiga bildkvaliteten förväntar jag mig inga underverk.. *suckar* ;)

ojoj, neatimage-användaren! ;)

hoppas du inte tar illa upp för lite tips! passa lite så att inte för många bilddetaljer försvinner när du "neatar". nu ser det lite ut som om man fått kondens på linsen! jag tycker man stör sig bland annat på att det grå täcket i förgrunden är "smetigt", att många detaljer och pälsstrukturen i hästens ansikte har försvunnit och att fönstergallren och vattenslangen har smält ihop med sina respektive bakgrunder.

om du vill "neata" mycket av en eller annan anledning kan det vara bra att ha flera lager i photoshop med "neatade" (i olika grader) respektive "oneatade" versioner av bilden så att du kan plocka fram fler detaljer där du vill ha mer detaljer! fast det kräver ju mer jobb än vad man kanske vill lägga ned på sånt här. ;)

Det är den bilden som jag la upp, jag vill ha de främre frambenet mer vinklat i en båge liksom, att hela hästen ska se lite mer maffig ut! Mer man.
Den andra tråden tog moderator bort som jag skrev i.

Sv: Varför ?

Varför blir bilder som jag har på photobucket så små då jag lägger in dem här ?
Hu får jag dem större??

därför att den nämnda sidan förminskar bilderna så att de inte tar lika stor plats på deras egen server.. tänk hur många bilder de har.. leta efter ngn annan sida att ladda upp till eller köp en egen webbserver.. kostar runt 10kronan i månaden.. kan de ju va värt.. p.s. man ska INTE snåla på ansiktet utot ;)

Sv: Varför ?

tott skrev:
Varför blir bilder som jag har på photobucket så små då jag lägger in dem här ?
Hu får jag dem större??
Det är inte så att du länkar till tumnaglarna då? Högerklicka på den stora bilden och kopiera bildadressen därifrån.

/Erica

_saga_ skrev:
Nån som kan hjälpa mig?
Är du säker på att du verkligen beskrivit vad det är du vill ha gjort? ;) Jag tog inte bort din andra tråd utan låste den bara, eftersom den här tråden alltid ska användas för såna frågor.

/Erica

det står i ett annat inlägg längre upp (inte samma som bilden) vad hon vill ha hjälp med...

Faktum är att det gör det inte för jag kollade hennes gamla tråd och det hon vill använda bilden till är en tatuering. Tänkte bara tipsa henne om att det kan vara bra att ge ALL information i ett inlägg så slipper folk fråga vad det är man är ute efter!

/Erica

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Shaggy
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 540
Senast: qitis
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 949
Senast: mamman
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
49 723
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Bilder från iPhone till Mac
  • Handdukar
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur