Alla mina marsvin

Stollan

Trådstartare
Får jag lov att presenter Blossom en shelti himalaya precis som sin mor och far.
Nåja förutom att pappan är en coronet då.
Är den första renrasiga jag har fött upp :D
Stjärnfallet's Jasmine är ett äventyligt marsvin som gärna utforskar världen (i detta fall lägenheten).
Hon är en shelti himalaya och är mamma till Blossom.
Sedan har vi Cavatina's Juliana som allmänt kallas för Sara här hemma.
En lite mera blyg tjej och halvsyster till Falling Water's Gaudi som också bor här :D
Pavon's Kalorius är en lycklig gris just nu som delar hage med 3 flickor på en gång.
Det måste vara hans långa svarta lockiga päls som lockar :D
Men hans helbror Pavon's Kosmus har också likadana krullar så han förstår inte varför det inte var han som skulle pussa på marsvinsflickorna istället :angel:
Casanova vill kunna göra skäl för sitt namn och kurtisera damerna men har fått tilldelat sig en teddyhanne istället :D man kan ju inte få allt ;)
Teddyhannen är en söt pratglad typ som gärna får pussar på nosen :love:
Hans ljuva namn är just Teddy
Sist men absolut inte minst så har vi Stina.
Hon är en regäl dam som härjar med järntass i sin bur.
En ypperlig fostrare till alla dom unga marsvinsflickorna som kommer att vara här :banana:

Det var en presentation av mina marsvin och vill man se mer kort på dom så finns dom på min marsvinssidan http://www.himidreams.com/
 
:love:Åh vilka söta marsvin :love:
Vad är det för lådor du har till dina pojkar?
 
Oj så fina! Blossom och Jasmine är otroligt lik min himmistjej Stjärnfallet´s Xena Warrior Princess...till vardags kallad Molly.
 
Å ,Stina ser ut precis som sockan :D
Jag har bara tre och inga bra kort på nån av dom :(..måste fixas .
 
Då är din Xena kanske lockbärare precis som min Jasmine :D
Båda har fått krulliga systrar :p
Dom är dock inte släkt på något sätt.
 
Jodå, hon har både krullisar och satiner på mammans sida...heltysk stam från Loensbirke. Hon får sin första kull i slutet av oktober med en hane som är bl/wh så det ska bli riktigt spännande! Själv är Xena cinnamonagoutihimalaya (måste vara den längsta färgbetäckningen som finns?)
 
Just nu går Jasmine (och även hennes dotter + Cavatina's Juliana) med min danskfödde merino men föräldrarna till honom är tyska.
Han själv är bärare av himi, chocolate, ep (som jag skall försöka avla ur mina linjer :crazy:) och satin.
Jag har planerat avel här hemma för ca 2 år fram över ialla fall om inget går totalt galet :crazy:
Jag har tom köpt ett program för att lättare få översikt av parningar och inavelsgraden :cool:
Just nu går jag och väntar på att marsvinen skall behaga bli dräktig men det verkar som om dom tycker det är trevligt med en karl i buren och låter bli att bli "på smällen" :crazy: :D
Nå ja Blossom har blivit parad två gånger än så länge och Jasmine och Sara en gång och skall enligt beräkningar i så fall brunsta i morgon.
Håll tummarna på att dom behagar bli dräktiga :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp