Allergi + bädd

I

IslaBonita

Hjälp mig lite nu :)

Vår jycke är kvalsterallergisk och vi har fått slänga hennes säng, det var nog det mest kvalsteralstrande i hela hemmet.

Nu behöver vi alltså en ny bädd, är det en BIA-bädd jag ska satsa på? Blir det inget kvalster i konstläder? Eller finns det någon annan bra bädd jag ska satsa på? Lägger gärna en ordentlig summa, bara det funkar!
 
Sv: Allergi + bädd

Jag har både BIA och en bean-bag, tycker båda funkar bra ur allergisynpunkt.

Det som är mest kvalsteraltrande är antagligen sin säng, min hunds allergi har blivit mycket bättre sedan hon portades från sovrummet.
 
Sv: Allergi + bädd

Bia och beanbag är väl det veterinärerna rekommenderar just vid kvalsterallergi. Inga kvalster trivs, lätta att hålla och göra rena, så tål de bara materialet i sig så.

Jag är bra sugen på en beanbag själv, men tveksam om den håller.
 
Sv: Allergi + bädd

Åh, då har jag gjort helt rätt utan att veta om det:D

Den håller, om inte hunden tuggar på den. Men de håller för klor och sånt.
 
Sv: Allergi + bädd

Jo, fast just tugg jag är rädd för. Ibland kommer han ju med hela bädden i munnen, och han gillar att förstöra. Hemma hade jag 3 bäddar, 1 är i strimlor, 1 är kraftig 'skadad' och en har klarat sig helt. Alla av typen dynor iofs.

Beanbagkillen har lovat mig alla pengar tillbaka om han lyckad gräva sönder den, men som sagt, det var det där med tänder, tyvärr gillar han ju att just gnaga på sånt han anser ska dö, och lite rädd en beanbag = oh tack matte för den STORA leksaken..
 
Sv: Allergi + bädd

Tro mig - beanbag-bädden tål riktigt tuffa tag. Den har en grov innersäck och en yttersäck som tål tuffa tag och du kan köpa en ny yttersäck om din best har itu den.

Min hund bäddar frenetiskt, släpar omkring på den, biter och ruskar den och den har inte en skråma. Samtidigt gillar han att ligga i den så han är betydligt räddare om den än fällar och filtar som han hade när han kom. De utsattes för viss strimlingsverksamhet men bädden den håller. Tyget är riktigt starkt och verkar inte vara så roligt att tugga i :D
 
Sv: Allergi + bädd

Fast han verkligen GNAGER också. Därför han inte har några leksaker (Han har tomma petflaskor som byts stup i kvarten, och märgben), han leker en kort stund och lägger sig sen och gnager sönder dem. Så till och med de där som ska klara tigrar är sönder på 5 min max.

Samtidigt så har jag ju memoryfoambädden med värmeslingor som han inte ens provat kasta runt med, än mindre gnaga, men de mjukare bäddarna är jättekul. Mina täcken och kuddar får för det mesta vara ifred, de kan kastas iväg och det kan krafsas, men inte aktivt försöka förstörs. Filtar till hans korg funkar inte, och mattorna, tja de ligger aldrig på rätt ställe, men klarar sig 99 dagar av 100, den hundrade dagen gnager han på dem. Så är ju mycket möjligt att han skulle låta en beanbag vara, men är lite mycket pengar för att jag hitills ska ha vågat chansa. Men jag är suuuugen som sagt, och tror han skulle gilla den. Ska bara våga också..

(Det där är en sak som är knepig med honom, han är inte riktigt konsekvent. Han kan låta något vara i ett halvår, sen - DESTRUCTION *s* PLast, typ plastbunkar och sånt är och förblid dock oemotståndligt, och 'luddiga' saker, men i övrigt varierar det vilt.)
 
Sv: Allergi + bädd

Låter som en gangster det där. Min är inte så destruktiv och jag upplever att bädden inte inbjuder till gnag. Kanske beror på prasslet med kulorna och innersäcken alt känslan när man tar en tugga i materialet.

Jag vet bean-bag bäddar som har överlevt små gnagiga valpar om det är någon tröst ;)
 
Sv: Allergi + bädd

Jo, finns en anledning varför han kallas The Black Destructor. Det säger bara crunch crunch om märgbenen med.. Så olycksalig kombination av kraft i käkarna och en för stor förstörelselusta. Men som sagt, man kan aldrig veta vad som triggar honom, så en beanbag kanske skulle överleva i all oändlighet, men om INTE så mkt pengar, så hitills har jag avstått, men får se om jag törs. Funderat på att köpa en billig människo saccosäck, bara för att se vad han gör sas, tycker 'yihoo, leksak' eller 'ah, mysig säng'.
 
Sv: Allergi + bädd

Fast en vanlig sacosäck är betydligt mer lättförstörd och innehåller betydligt mer kulor att städa upp om han har trasigt :devil:

Men jag förstår din tvekan om han har trasigt saker på löpande band och stor lusta. Det är alltid tråkigt när de har itu dyra saker :(
 
Sv: Allergi + bädd

Tack för era bäddsvar! Ska kika in beanbagen också!
 
Sv: Allergi + bädd

Fast en vanlig sacosäck är betydligt mer lättförstörd och innehåller betydligt mer kulor att städa upp om han har trasigt :devil:

Men jag förstår din tvekan om han har trasigt saker på löpande band och stor lusta. Det är alltid tråkigt när de har itu dyra saker :(

Jo det var mer för att testa. Om han INTE ser saccosäcken som leksak, då kan han ju få en beanbag. Men om han 'kastar sig över' Saccosäckn, så när jag ägnat 3 v åt att dammsuga kulor, kan jag ju bespara mig utgiften för att köpa beanbag =)

Löpande band är kanske lite orättvist mot honom, han periodar. I långa perioder är han så välartad så, sen pang så. Fast det är länge sen han åt några skor nu, å andra sidan massakerade han en plastbunke förra veckan. Så är nog tillbaka på 'vem vet' vad han anser om beanbagmaterial. Jag lovar rapportera om/när jag vågat köpa en BB iaf =)
 
Sv: Allergi + bädd

Men du får se kulorna som en inredningsdetalj:angel: Det fick jag göra när jag bestämde mig för att Bean-bagen var för tjock, lite snökänsla liksom:D

Loka förstör ju också grejer, dock inte inredning, utan det ska vara typ sånt som har med mat att göra eller mina nya stövlar. Och ja, hon är 6 år nu så du får kanske vänta tills Viktor är runt 10 bast;)
 
Sv: Allergi + bädd

Hehe, jo jag brukar ju tycka att han blir nog vuxen och förståndig när han är sådär 8½ ungefär, så vid 10 borde han vara perfeeekt...

Just nu skulle jag nästan förlåta honom om han åt upp något. Hans elaka matte trodde på SMHI, och har klippt ner honom, HELA honom, han ser ut som en korsning mellan labrador och greyhound. Hela han är 3 mm renrakad, inkl ben och mage och ja - allt. Vi har minus 18.1 grader ute just nu..

/Djurplågarmatten..
 

Liknande trådar

Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 261
Senast: Fazeem
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 714
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 201
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 149
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp