Allergi hundar!?

Har aldrig hört att jack russel skulle vara allergi vänliga, men har i denna tråd kommit upp en del raser som jag aldrig tidigare hört talas om att dom skulle va allergi vänliga, så man vet aldrig..
Då kompisens familj är allergiska och dom har har ändå haft hund genom åren så vet jag av deras erfarenhet att pudel, pumi/puli (minns inte vilken), bichon frise har gått bra!
Men att rekomendera för alla som är allergiska är att antingen låna hem en hund av den rasen ett dygn eller låna en väl ingosad filt av en uppfödare eller så och ha i soffan en kväll eller i sängen en natt.... För det e ju så med allergi att vi är allergiska mot lite olika saker hos hundarna och därför reagerar lite olika på olika raser!
Det är bättre att testa en gång för mycket en att hamna i den situationen att man måste lämna igen hunden eller omplacera.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Skulle vilja veta om någon av er har eran hund utomhus i hundgård året om? Var intresserad av polarhund, men hört de ska vara svåra att...
2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: gammalek
·
Relationer Känner att jag vill ge ett par jag ska hälsa på snart en present när jag kommer hem till dem. par i medelåldern två barn två med...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
497
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Cytopoint som används mot atopisk allergi - kan den ge effekt även om klådan beror på foderallergi?
Svar
11
· Visningar
1 469
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp