allergisk granne

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare seifur1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 205
Sv: allergisk granne

Jag lyssnade på SVT24 då det var om just den forskningen och för att göra en lång historia kort så var det redan vid 50m från stallet som man såg tydliga resultat, vid 100m från stallet uppmättes väldigt låga resultat.
(Är allergisk själv där av att jag har det i huvudet, men rider ändå ;) ).

Dock kan du ju inte flytta staketet så långt från din granne kan jag anta så jag hade gått till kommunen och pratat med dem redan i morgon om hur allt ligger till för att sedan hänvisa din granne till kommunen om det är så att hon fortsätter att gnälla.
Sedan måste jag också passa på att skälla på alla då ni inte vet hur jobbigt det kan vara med allergi emot hästar och bo nära en hage, jag kan konstigt nog förstå gannen på sätt och vis.

Lycka till i ärendet!

Min sambo är allergisk mot häst så visst är allergi jobbigt. Det vet jag.
Dock så har han inte ont av dem utomhus, bara om han är riktigt intill eller går in i stallet.

Är man allergisk ska man nog i sf tänka sig för innan man flyttar så man bor granne med befintliga hagar och låta bli att uppsöka orsaken till allergin, dvs går det hästar i hagen så finns det ingen anledning till att gå fram till dem. :smirk:

Är man allergisk ska man nog i sf tänka sig för innan man flyttar så man bor granne med befintliga hagar och låta bli att uppsöka orsaken till allergin, dvs går det hästar i hagen så finns det ingen anledning till att gå fram till dem. :smirk:

Ja det är ju aldrig lätt att vara allergisk mot någonting, är själv björkpollenallergiker. Men som sagt man måste ju själv göra rätt typ av val, så att man själv inte sätter sig i jobbiga situationer. Sedan finns det ju saker som man inte rår över men när man aktivt väljer ett boende så måste man ju väga in redan befintliga saker i en ev. ny omgivning och hur det påverkar livssituationen. Blir ju inte rättvist mot en redan bofast person som nu i detta fall. Och har personen ifråga gått fram till hästarna så är det ju inte hästägarens problem.

En person som inte gillar buller och avgaser bör ju tänka sig för innan man köper/hyr ett boende utmed trafikerad väg där det kanske kör bilar och bussar dygnet runt.

Kicki :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 129
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 933
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 442
Senast: alazzi
·
Anläggning Hej. Jag undrar vad ni tycker är viktigt med för och nackdelar med dessa två stall: Nuvarande stall (stall 1) * 30 min resväg dit *...
Svar
10
· Visningar
1 756
Senast: Trolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka