Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Söker man bekräftelse genom att lägga ut bilder på sig så får man kanske finna sig i att få kommentarer från olika typer av människor. Inte bara drömprinsar.

Tanken är inte att bjuda ut sig till dreglande gubbar.

Där tror jag att du kom något spåren, Sleepy. De där två citaten kuggar i varann. De män som inte förstår gränserna kanske är övertygade om att tjejerna postar sina bilder för att adressera just dem själva - lägger hon upp en bild så är det för att få kontakt med HONOM.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Och om man ändå har kommenterat och någon sedan anmärker på det så är man en väldigt obehaglig människa om man istället för att backa börjar kasta ur sig vulgära förolämpningar och sedan övergår till att skicka de oönskade komplimangerna via PM. Så pass att tjejen tvingas blocka honom.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

kl

Det är intressant att i en dejtingtråd kommer en del av bukes män fram, men i trådar om hur kvinnor uppfattar inviter från män så är det inte alls lika många som bemödar sig att svara.

Om man hoppas på att få ett ligg med en kvinnlig (och manlig?) bukefalist så tror jag det är mer attraktivt att även diskutera i trådar som handlar om hur kvinnor upplever män. Faktum är att det till och med kan vara ett smart drag att inte bara hålla sig till dejtingtrådarna. Det finns väl ändå andra ämnen som måste vara lika viktiga att diskutera.

Det verkar vara rätt vanligt att män skulle behöva träna på det här med hur man bjuder ut någon.

Jag är inte alls bitter, men imponeras inte över män som bara gnäller över att de ingen har eller ingen haft. Varför inte bara bjuda ut någon då istället för att vänta på att någon annan ska ta första steget?

Enya, som inte har följt sitt eget råd :o

Men är inte nätdejting tråden till hur man ska lyckas få kontakt??:p
Först när kontakt är tagen å besvarad-hur nu det går till så kan man ju börja fundera på hur man ska bjuda ut -å få med sig nån- ny tråd (check)
sen blir det väl en tråd till för att reda ut varför det gick åt he-dvs bara en enda dejt-ny tråd igen "check"
Men finns det mer trådar jag borde läsa å ge mig in i diskussionen på så bara tipsa mig ;)
mvh stickan- mannen,myten,legenden som iallafall en retar sig på här inne :D
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänna dejtingtråden

Nej jag är ingen shiamuslim. Jag vaktar inte som en hök över min dotter. Jag anser att hon är en självständig individ som får ta konsekvenserna av sina handlingar. Skulle hon få en uppskattande kommentar från en oönskad beundrare så får hon leva med det.

Anser du att en konsekvens till en kort kjol är våldtäkt också? Eller att en kort kjol inbjuder till att äckliga gubbar tafsar? Eller att en kort kjol inbjuder till äckliga och sexistiska kommentarer? Eller att en kort kjol helt enkelt innebär att man får skylla sig själv om man blir sexuellt trakasserad i någon form?

Du har ett mycket obehagligt och ogenomtänkt resonemang tycker jag.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Läsvärt! (speciellt för de tillfällen då man förvånats över varför ens till synes harmlösa kontaktförsök har kommit att mötas med starkt negativa reaktioner)
Många poänger där. För den som har svårt med engelskan kommer här en snabböversättning av valda delar:

Du vill säga hej till den söta tjejen på tunnelbanan. Hur kommer hon att reagera ? Det kan jag säga med viss säkerhet, eftersom hon redan sänder meddelanden till dig. Hon tittar ut genom fönstret, läser en bok, arbetar på en dator, har armarna i kors över bröstet, kroppen vänd bort från dig = stör ej . Så, du vet, stör henne inte. Verkligen. Inte ens för att säga att du gillar hennes hår, skor eller bok. En komplimang är inte alltid en anledning för kvinnor att le och säga tack.
Förutsätt inte att vad du än har att säga kommer att vinna henne över med charm och smicker. Lyssna på vad hon signalerar, och backa .

Om du säger nåt , och hon svarar på ett enstavigt sätt utan att titta på dig, så betyder det "Jag vill inte vara oförskämd, men lämna mig ifred."

Om du inte respekterar vad kvinnor säger, så har du gett dig själv en problemstämpel. Eftersom en man som ignorerar en kvinnas NEJ i en icke - sexuell situation är mer benägen att ignorera NEJ i en sexuell situation.

Så om du pratar med en kvinna som är upptagen med annat, så sänder du ett subtilt budskap; att din önskan att interagera är viktigare än hennes rätt att vara ifred. Om du fortsätter en konversation när hon försöker avsluta den, så sänder du ett meddelande; att din önskan att prata är viktigare än hennes rätt att vara ifred. Och vart och ett av dessa meddelanden visar att du tycker att dina önskemål är ett legitimt skäl att åsidosätta hennes rättigheter.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Men är inte nätdejting tråden till hur man ska lyckas få kontakt??:p
Först när kontakt är tagen å besvarad-hur nu det går till så kan man ju börja fundera på hur man ska bjuda ut -å få med sig nån- ny tråd (check)
sen blir det väl en tråd till för att reda ut varför det gick åt he-dvs bara en enda dejt-ny tråd igen "check"
Men finns det mer trådar jag borde läsa å ge mig in i diskussionen på så bara tipsa mig ;)
mvh stickan- mannen,myten,legenden som iallafall en retar sig på här inne :D

Jodå, visst är den. Samtidigt är det kanske inte alltid där man lyckas göra "reklam" för sig själv heller. Speciellt inte om man gör sig själv till ett offer för att man ingen har att dela säng med. Om du inte deltar i andra trådar är det ingen som får veta något om hur du tänker. Är inte tankeverksamheten hos en person viktigare än utseendet, pengarna, snygg bil och hus på landet?

Vad tycker du om psykologen som spelar en viss typ av låtar när en viss kvinna går förbi? Varför inte delta i den? Det kan ju faktiskt vara intressant att höra mäns åsikter också, det blir lätt så oerhört kvinnligt när bara kvinnor deltar i diskussionerna. Trots allt är det ju män som får mycket kritik, stör inte det dig? Och för den delen, om man skriver i andra trådar visar man sidor av sig själv, vem man är vilket i sin tur kan ge andra möjlighet att utifrån det ge tips och råd för dig i dejtingtrådarna.
Tips: Glad-tråden! :)

Och om man utgår från att allting går åt helvete så går det åt helvete också. Kanske inte rätt inställning. Men jag ska knipa igen tror jag :o
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Anser du att en konsekvens till en kort kjol är våldtäkt också? Eller att en kort kjol inbjuder till att äckliga gubbar tafsar? Eller att en kort kjol inbjuder till äckliga och sexistiska kommentarer? Eller att en kort kjol helt enkelt innebär att man får skylla sig själv om man blir sexuellt trakasserad i någon form?

Du har ett mycket obehagligt och ogenomtänkt resonemang tycker jag.

Du jämställer en uppskattande kommentar som enligt uppgift inte var sexrelaterad med våldtäkt? Då anser jag att det är ditt resonemang som är obehagligast.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du jämställer upprepade "uppskattande kommentarer" från en cirka 50-åring till en tonårstjej som enligt uppgift inte var sexrelaterad med våldtäkt?

Hyfsade till ditt citat lite.

Märkligt selektivt att du förstod just "inte sexrelaterad" men inte resten av det jag skrivit.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Var tycker du att gränsen går då? När slutar det vara kvinnan som får skylla sig själv?

Jag förstår liksom inte hur det kan vara så svårt för så många att begripa att dessa och liknande händelser inte är så vitt skilda, utan symptom på exakt samma mentalitet. Obehagligt är vad det är.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du jämställer en uppskattande kommentar som enligt uppgift inte var sexrelaterad med våldtäkt? Då anser jag att det är ditt resonemang som är obehagligast.

Diskussionen får mig att minnas alla ovälkomna, uppskattande kommentarer jag själv fick från män i min pappas ålder när jag var 19-20 och bodde i London.

Jag fattar inte att män i den åldern (som jag nu är i själv) inte fattar/låtsas att de inte fattar att det vanligen inte är uppskattat och välkommet att de kommenterar mycket unga kvinnors utseende. Det var det inte 1986 när hon väntade på kompisen som nattjobbar på McDonalds vid Earl's Court, det är det inte 2013 när hon lägger ut bilder på Buke.

Kvinnor ska begränsa sig, så att vissa män kan vara gränslösa. Är det vad du försöker säga? Så länge inte regelrätt våldtäkt begås så är beteendet ok?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag fattar inte att män i den åldern (som jag nu är i själv) inte fattar/låtsas att de inte fattar att det vanligen inte är uppskattat och välkommet att de kommenterar mycket unga kvinnors utseende.

Just så:bow:

De är fortfarande bara så fulla av vad de själva "har rätt att göra". Och avslöjar sig alltid obarmhärtigt i sådana här diskussioner.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Diskussionen får mig att minnas alla ovälkomna, uppskattande kommentarer jag själv fick från män i min pappas ålder när jag var 19-20 och bodde i London.

Jag fattar inte att män i den åldern (som jag nu är i själv) inte fattar/låtsas att de inte fattar att det vanligen inte är uppskattat och välkommet att de kommenterar mycket unga kvinnors utseende. Det var det inte 1986 när hon väntade på kompisen som nattjobbar på McDonalds vid Earl's Court, det är det inte 2013 när hon lägger ut bilder på Buke.

Kvinnor ska begränsa sig, så att vissa män kan vara gränslösa. Är det vad du försöker säga? Så länge inte regelrätt våldtäkt begås så är beteendet ok?

När jag var 18 år fick jag en kommentar från en man som då var 55 år om att "det inte finns nåt så sexigt som en kvinna som badar sin hund". Just då badade jag stallets hund och han var lite bångstyrig och stänkte schampo i håret på mig vilket han också kommenterade att det blev ju ännu bättre då.

Detta och liknande kommentarer släppte han om mig titt som tätt. Det var ingen höjdare faktiskt, men stallet var en del av mitt liv jag inte kunde vara utan så jag "gömde" mig i närheten av de andra två männen i stallet istället när det drog i gång som värst (det fanns bara tre män och så jag i stallet :eek:)

Jag har aldrig förstått hur det kan vara ok att fälla sådana kommentarer. De är lite icke rumsrena i mina ögon.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Du jämställer en uppskattande kommentar som enligt uppgift inte var sexrelaterad med våldtäkt? Då anser jag att det är ditt resonemang som är obehagligast.

Du missade helt min poäng.

Det är en del av samma resonemang som säger att det kvinnor råkar ut för får de själva ta ansvaret för. En kort kjol->våldtäkt eller en bild->oönskade kommentarer är olika ändar av samma snöre. Jag ville få dig att fundera över var gränsen för att det ska vara kvinnans egna fel går.

Flera andra i den här tråden kom med mycket bra svar så begrunda dem är mitt tips för att du ska förstå.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Diskussionen får mig att minnas alla ovälkomna, uppskattande kommentarer jag själv fick från män i min pappas ålder när jag var 19-20 och bodde i London.

Jag fattar inte att män i den åldern (som jag nu är i själv) inte fattar/låtsas att de inte fattar att det vanligen inte är uppskattat och välkommet att de kommenterar mycket unga kvinnors utseende. Det var det inte 1986 när hon väntade på kompisen som nattjobbar på McDonalds vid Earl's Court, det är det inte 2013 när hon lägger ut bilder på Buke.

Kvinnor ska begränsa sig, så att vissa män kan vara gränslösa. Är det vad du försöker säga? Så länge inte regelrätt våldtäkt begås så är beteendet ok?

Jag vill tillägga att jag tex inte uppskattar "komplimanger" om mitt utseende överhuvudtaget. Mitt utseende är bara mitt yttre, det säger ingenting om vem jag verkligen är överhuvudtaget. Och börjar en man säga något om mitt utseende så antar jag att det bara är min kropp han är intresserad av, och det är inte det minsta intressant för mig. Inte på något plan.

Det har faktiskt hänt att jag har skällt ut män som har kommenterat mitt utseende, och verkligen frågat dem vad som gav dem rätten att kommentera det.

Jag håller inte på med nätdejting längre. Jag var lite sugen på att prova igen för nån månad sen. Det tog 15 min så fick jag kommentaren "wow", jag undrade vad han menade... Hans svar var att mina bröst var så himla fasta och fina :yuck: Och han såg minsann att jag inte hade BH på mig på bilden. (vilket jag hade, men det är väl oviktigt i sammanhanget).

Varenda gång jag nätdejtar så händer detta. Jag har inga utmanande bilder på mig själv, jag har faktiskt tagit bort alla bilder på mig på fb osv osv. Jag har blivit sexuellt uttnyttjad ett antal ggr, och har alla sinnen på helspänn när män närmar sig mig. Men ändå fattar de inte.

Detta har resulterat i att jag har lagt om min klädstil radikalt. Förut hade jag gärna tajta urringade linnen, gärna med pushup eftersom jag tyckte det var skönast.
Nu använder jag endast supertajta linnen utan BH som trycker in brösten så mkt det bara går, jag håller ofta armarna för brösten utan att tänka på det, som reflex, "titta inte" liksom.

Den 6:e december har vi julbord med jobbet. Jag har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Jag har ett "manligt yrke" med uniform där det knappt ens syns att jag är kvinna, så jag vill gärna framhäva min kvinnlighet något, men utan att fel blickar och fel kommentarer dras till mig.
På förra julbordet kom en random snubbe fram till mig och ville köpa sex av mig :wtf:

Jag är väldigt kluven, och risken är att jag helt enkelt struntar i att gå på julbordet. Finns det kanske plagg som framhäver kvinnligheten ordentligt, utan att vara det minsta utmanande? Jag vet ärligt talat inte.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

kl

:nailbiting: Efter att ha läst igenom några sidor i den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1208496 är det kanske inte så konstigt man undviker kvinnlig kontakt.

:meh:Skulle man känna behov av kvinnligt sällskap så är buke ett bra botemedel. Räcker med en inloggning i månaden för att inse hur bra man har det.
Ni verkar ha så mycket gemensamt.

Jag tror alla skulle vinna på det om ni två insåg hur bra ni passar ihop och började dejta varandra.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Tråkigt att du känner dig begränsad i ditt klädval! :(

Jag kan dock känna igen mig i situationen... De där männen som har så f- bannat svårt att titta en i ögonen, eftersom de har blicken fastnaglad längre ner...

Mitt råd är: Ta de kläder du vill ha på dig! Har någon synpunkter på klädvalet, låt dem ha det! Oavsett om de är män eller kvinnor!
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja nu har jag fått månadens portion av kvinnlig elakhet så nu slipper ni mig ett tag igen. :(

Mitt hjärta blöder för dig. Minns du att du skrev;

Söker man bekräftelse genom att lägga ut bilder på sig så får man kanske finna sig i att få kommentarer från olika typer av människor. Inte bara drömprinsar.
Jag skulle nog tycka att min dotter skulle få skylla sig själv i det läget så länge det inte var sexrelaterat.

Så om din dotter lägger ut bilder på sig själv och får uppmärksamhet som hon inte vill ha samt tycker är obehaglig av män lika gamla att vara hennes farsa, då får hon skylla sig själv. Men om du får mothugg i din argumentation och några av kommentarerna kan uppfattas som mindre snälla, då sätter du på dig offerkoftan?

Försök nu förstå det här:

Väldig, väldigt många kvinnor har upplevt att få icke önskvärd uppmärksamhet av män. Icke önskvärd, läs det igen. Samt länken som Tjenixen postade på förra sidan. Av denna anledning reagerar många av oss starkt när vi a) ser yngre kvinnor utsättas för något vi väl känner igen och b) läser att det är kvinnans fel när hon gör det som är självklart för en man, t ex klär sig som hon trivs bäst. Något som t ex Kimmis87 känner att hon inte kan göra längre. Och NEJ, hon är inte unik. Jag har fått frågan om jag säljer sex jag vet inte hur många gånger i mitt liv. IRL främst som ung i London, men sedan som 40+ på "vanliga" nätdejtinggsiter:yuck:!

När någon inte fattar hur djävla fel det är utan tycker att hens egen dotter får skylla sig själv för att hon har mage att göra samma saker som sin brorsa och dessutom är nedlåtande och ironisk i tonen över detta som vem som helst borde fatta är ett problem, då kan det kanske hända att hen får vissa ironiska och nedlåtande kommentarer tillbaka. Det är kanske inte det bästa sättet att nå fram, men de mer resonerande fungerade ju inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 679
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: Hazel
·
Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 992
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp