Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det är inte vad du har på dig som är grejen - utan den är att en del män är arslen. Och har du oturen att råka på ett sånt arsel som du beskriver, då spelar dina kläder ingen roll. Han beter sig som ett arsel ändå. Det säger alltså ingenting om dig - men allt om honom.

Fundera inte så mycket. Ta på dig de kläder du vill. Arslen är arslen även om du bär burka.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

:meh:Skulle man känna behov av kvinnligt sällskap så är buke ett bra botemedel. Räcker med en inloggning i månaden för att inse hur bra man har det.

Den givna lösningen! Så slipper de kvinnor och vi slipper dem. :up:

Ja nu har jag fått månadens portion av kvinnlig elakhet så nu slipper ni mig ett tag igen. :(

Trams. På vilket sätt är Tranis inlägg elakare än det du skrev?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

kvinnlig elakhet
Den "elakhet" du känner dig utsatt för må komma från kvinnor, men de svar du fått skulle lika gärna kunnat komma från väl upplysta män med insikt.

Det kan tyckas oskyldigt att ge en komplimang - om man bara tänker till sig själv som var snäll och gav den. Men sätter man sig in i motpartens situation, så kan det upplevas allt annat än positivt. Det är inte givet att det tas emot med ett tack.

Sitter man som femtioårig gammal gubbe (ur tonåringarnas synvinkel) och bläddrar bland bilderna på tonåringarnas forum, så bör man avstå från att kommentera. De vill nog inte ens veta att han tittat; de postar bilder för att umgås med varandra.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja, och återigen, framförallt: Hur är man funtad om man inte BACKAR när någon uppenbart inte vill ha komplimangen? Hur är man funtad om minsta ifrågasättande inlägg får en att häva ur sig sexistiska, vulgära och gräsliga förolämpningar?

Det faktum att han valde att sitta och dreggla över ÄU-bildtråden och dela med sig av komplimanger är i mitt tyckte inte ens hälften så illa som det faktum att han fortsatte PM:a tills han blev tillsagd och blockad, eller att han blir så obehaglig när någon ifrågasätter honom.

Skogsola tycker att man får skylla sig själv om man inte vill ha kommentarer från gubbar på ÄU. Fine with me, men då får fan gubbarna skylla sig själva och bita ihop om någon sedan ifrågasätter dem.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Men eller hur? Att fortsätta ge dessa komplimanger på samma vis trots uppenbart ogillande från motparten är ju riktigt obehagligt även om man bortser från saker som åldersskillnad o.s.v.. Det är ju faktiskt precis lika vidrigt som att till exempel fortsätta att tvinga sig på ett ex trots att hen gjort slut. Det gör väl ingen normal människa, liksom? Och det är ju i grunden samma grej.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Ja nu har jag fått månadens portion av kvinnlig elakhet så nu slipper ni mig ett tag igen. :(

Är det 'kvinnlig elakhet' att inte unna 50-åriga män att dregla över unga kvinnors selfies på ett ungdomsforum?

För övrigt tror jag att även DreamBoy har en dotter.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

:meh:Skulle man känna behov av kvinnligt sällskap så är buke ett bra botemedel. Räcker med en inloggning i månaden för att inse hur bra man har det.

Det roliga är att det är dessa "hemska avskräckande" kvinnor som inte är singlar, medan ni charmknuttar till bittra karlar är singlar. Paradox? :p
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

*KL*

En fråga av nyfikenhet. Hur många som skriver i den här tråden ägnar sig åt dejting?

Jag har fått en känsla av att de flesta här är ickesinglar och således redan har klarat av dejtandet, inget fel med det, ni som redan har lyckats borde ju vara bättre på det än vi som fortfarande håller på med det.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Det roliga är att det är dessa "hemska avskräckande" kvinnor som inte är singlar, medan ni charmknuttar till bittra karlar är singlar. Paradox? :p

Du menar att det är kvinnorna som har lyckats i livet, eftersom de inte är singlar? Och att singelmännen misslyckats?

Det tycker jag är fördomsfullt sagt, inte bara mot dessa män, utan mot alla som är singlar, frivilligt eller ofrivilligt.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

JAG tänker ju gå på dejt så snart det är nån som vill gå på dejt med mig... ja eller en fika eller en burgare eller promenad eller..... vad som :D


/s
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

*KL*

En fråga av nyfikenhet. Hur många som skriver i den här tråden ägnar sig åt dejting?

Jag har fått en känsla av att de flesta här är ickesinglar och således redan har klarat av dejtandet, inget fel med det, ni som redan har lyckats borde ju vara bättre på det än vi som fortfarande håller på med det.

Jag är singel, men ägnar mig inte åt dejting:D. Iofs har jag ett konto på Pannkakan men eftersom jag väl loggar in i snitt en gång var tredje vecka eller så, så känns det inte riktigt som jag ägnar mig åt dejting. Firade väl femårsjubileum som singel för ett par månader sedan.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag blev ju nobbad av en som ville träffa mig :D Han lider troligen av social fobi, det skulle vara jobbigt att dricka kaffe med någon som han kanske inte blev attraherad av... Jag kunde inte låta bli att fråga honom hur han fixade fikarasterna på jobbet! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag vet inte riktigt vad jag räknas som, men nån klok bukare kanske kan hjälpa mig reda ut? :)

Jag har en kille 25 mil bort som jag messar/pratar med en hel del, vi har känt varandra lite mer än två år. När vi träffas beter vi oss som vi vore ett par, och mellan träffarna brukar vi hålla en rätt flirtig ton och bekräfta varandra en del.

Men vi dejtar inte och vi har inget förhållande, men att säga att vi är bara vänner stämmer inte heller. Men jag ser mig inte som singel helt ändå och jag träffar inte andra. Tror inte att han gör det heller.

Kommer dock flytta till hans trakter i början av nästa år och hoppas då att vi kan börja dejta "på riktigt".

Men vad är vi nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 674
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: Hazel
·
Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
851
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 992
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp