Bukefalos 28 år!

Allmänna dejtingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Allmänna dejtingtråden

Själv skulle jag möjligen inte känna mig särskilt sedd om någon skrev kramizz till mig. :D Fast det hänger ju på hur länge man mailat. I början kan man inte ställa lika höga krav på att bli sedd.
 
Senast ändrad:
Sv: Allmänna dejtingtråden

Men en person kan vara jättebra även om hen använder ett och annat töntord.
Precis!

Jag är med mamma mandalaki i den här frågan!
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Har du nåt bra förslag på hur man säger det på ett snyggt sätt då?

Åhum, jag är inte mästaren av diplomatiska neutrala kommentarer precis...

Fast jag hade nog slängt in i förbifarten en undran om varför han använder ordet och kanske senare att jag inte sett det bland vuxna förr - fast med fler ord:)
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Jag tror att båda könen har en tendens att försöka motsvara sin dejts, uttalade eller outtalade, önskningar! Alla är så j-la desperata o vill så gärna få till det, att de gör sitt yttersta för att anpassa sig till de krav, som de tror att den andra har...

Titta bara på alla bilder på dejtingsajterna! (Nu ser ju jag bara männens bilder, eftersom jag registrerat att jag letar en man.) Där visar männen gärna upp:
a. sin bara överkropp ("den här kan bli din") (även andra kroppsdelar exponeras...)
b. sin nyvaxade bil (Gärna av exklusivare märke, signalerar ekonomisk status)
c. sin motorcykel (ekonomisk status, "ungdomlighetsmarkör")
d. sitt hem (ekonomisk status, "det här kan du få")
e. sin jakt/fiskelycka (uråldrigt? "jag bidrar till försörjningen"?)

De visar upp en bild av sig själva, som de tror är attraktiv hos kvinnorna.

Jag är, som du kanske märker, lite less på nätdejtingen just nu :)

Jag har bara B och D :D men idag gor jag ett undantag och provar krogen istallet ikvall. Vem vet vem som dyker upp i krogkon???:)

ps prickarna har stulits fran tangentbordet ds

S
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

KL

Jag har funderat på vilka ord som skulle få mig att dö lite, om jag nätdejtade. Imon och vene kvalar in med god marginal, i synnerhet det senare.

För inte länge sen mailväxlade jag med en person jag inte känner och hon avslutade med Vi ses imon. En lätt svimningskänsla infann sig, sedan gick jag vidare i livet.

I en privat mailväxling med en rätt okänd person skulle jag aldrig språkpolisa, eller vilja bli utsatt för språkpoliseri. Offentligt på nätet eller med riktigt nära vänner däremot.
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Åhum, jag är inte mästaren av diplomatiska neutrala kommentarer precis...

Fast jag hade nog slängt in i förbifarten en undran om varför han använder ordet och kanske senare att jag inte sett det bland vuxna förr - fast med fler ord:)

Men det handlar ju ändå om att någon ska förändra något för att han ska passa dina önskemål. Pepson skrev att hon ryser, du svarade med att hon borde berätta eftersom han inte visste det.

Tycker du verkligen att det är okej?
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Själv håller jag på att tjata hål i huvudet på mina stackars vänner om;
A) Hur dålig Fifty shades är
B) Hur bra Jenny Trout är

Apropå feministiska rants...

Helt apropå bara det här inlägget (eftersom jag inte hänger med i tråden annars) så, ja! :love:
Helt fantastisk. Och det enda jag läst av 50 shades haha (men det räcker ju mer än väl, förvisso).
 
Sv: Allmänna dejtingtråden

Vad betyder "vene"? :confused:

LZ: Samma här. Eller nästan, jag lyssnade på första boken (vilket besparade mig stora delar av det horribla språket) vilket var en enda lång sömntablett. Mycket roligare med recaps. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Tjatter Istället för att disskutera om det i Mello tråden så tänkte jag göra en tråd om allmän bildning! Så tillexempel vad det är och vad man...
26 27 28
Svar
542
· Visningar
19 373
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 635
Senast: Hazel
·
Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 927
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp