Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har rensat ut nästan alla mina VHS filmer nu. En stor del är visserligen utbyt mot DVD filmer men sparar inte fodralen utan har dom i dvd väskor. Tar så mycket mindre plats och kommer bli mycket lättare att städa.
Har du sådana väskor där man bara sparar själva skivan eller där man också sparar omslagspapperet som var i fodralet till skivan? Jag funderar på att försöka hitta något också till mina DVD filmer (dock mer för att jag ska ha plats för fler DVD filmer, så inte riktigt "jag har för mycket prylar" :p )
 
Har du sådana väskor där man bara sparar själva skivan eller där man också sparar omslagspapperet som var i fodralet till skivan? Jag funderar på att försöka hitta något också till mina DVD filmer (dock mer för att jag ska ha plats för fler DVD filmer, så inte riktigt "jag har för mycket prylar" :p )
Jag har sådana som tar bara skivan.
 
Städade ur en hylla i skafferiet igår, kastade en del gamla proteinbars och riskakor mm. Och idag tog jag äntligen tag i att ta med ett bakbord till mamma som hon ska använda som planteringsbord. Även rensat ut ett par lakan jag inte gillar, nu ska dom bara iväg till textilinsamlingen 🙈
 
Igår rensade jag bland gamla fakturor mm. Behöver inte spara gamla hemförsäkringspapper från 2018 när jag har nya som är aktuella idag tex.

Idag var jag iväg och köpte lite pärmar så jag kan sortera upp papperna ytterligare, då pärmen jag har nu är överfylld och går knappt att stänga. Även efter rensning. 😅
 
Försöker motivera mig att som paus i matteplugg organisera bland mina klädtyger. Går sådär... ogillar att lusten att rensa försvann när det inte är så många projekt kvar!
 
Argh, jag har gått och fått shoppingsug från ingenstans. Har absolut all jag behöver och lite till, tycker inte ens det är kul att shoppa, men av någon anledning vill jag inget hellre än att bläddra i nätbutiken och leta efter… ja, jag vet inte ens? Vill ju bli av med saker, inte tvärt om!
 
Argh, jag har gått och fått shoppingsug från ingenstans. Har absolut all jag behöver och lite till, tycker inte ens det är kul att shoppa, men av någon anledning vill jag inget hellre än att bläddra i nätbutiken och leta efter… ja, jag vet inte ens? Vill ju bli av med saker, inte tvärt om!

Det hade jag med. Tills jag insåg att jag måste köpa ny astmamedicin och högkostnadsskyddet har gått ut för två dagar sen. 1200 spänn för att kunna andas typ normalt. Det tog effektivt ihjäl mitt shoppingsug..
 
Det hade jag med. Tills jag insåg att jag måste köpa ny astmamedicin och högkostnadsskyddet har gått ut för två dagar sen. 1200 spänn för att kunna andas typ normalt. Det tog effektivt ihjäl mitt shoppingsug..
Har precis kommit upp i högkostnadsskyddet för min medicin igen. Kanske är därför jag är så sugen, inte van vid att ha så mycket pengar!

Men det hjälpte lite att sortera ut fler böcker från biblioteket. Påminde mig om att jag inte vill ha en enda onödig pryl till.

Har för övrigt bestämt mig för att rensa bland mina grejer till bakning. Tycker inte ens om sött utan gör bara några enstaka kakor om året efter recept jag redan gillar. Samtidigt svårt att veta vad en behöver och inte. En pajform, en med avtagbar kant, en slickepott, en visp. Det borde nog räcka ganska långt?
 
Nu är jag på gång och det känns så himla bra. Lagt ut en cykel till salu, lagt ut min mc till salu, fast det ska jag köpa ny, rensar i sadelkammaren och kommer lägga ut en sele och nöjts täcken till salu. Behöver pengarna dessutom och då märker jag att jag blir bättre på att rensa. 😇
 
Jag har shoppat nytt skrivbord och tänkte göra mig en permanent arbetsplats för jobba hemma dagar.

Problem uppstår dock då skrivbordet plats redan är upptagen så nu måste jag rensa lite till samt bli av med en möbel som jag inte vet om jag ska spara eller göra mig av med....

Varför blir man aldrig klar med det här?
 
Wow!!! *bugar beundrande och vill gå med i din fan-club...* Jag har jättesvårt att röja bland underkläderna.... :(
Jag har också jätteproblem med det men jag fick 25% rabatt på en 10-packe trosor på H&M plus att de hade ytterligare rea på andra trosor så jag köpte nog 15 par och då kände jag att jag kunde klara att sortera ut de gamla. Men det var inte lätt. Fattar inte hur det kan vara så svårt att slänga gamla missfärgade, nästan genomskinliga trosor från gymnasiet (som jag gick ut 2004!) :crazy::crazy:
 
Här står fortfarande väldigt still. Nu är det så pass lite kvar att jag inte orkar ta tag i det så det har bara blivit liggande.
Men håller på för fullt med alla bilderna på datorn. Typ inte ett enda datum stämmer :arghh:
 
Jag har ju massor med vinglas. Vi snackar över 100 i olika uppsättningar. Jag funderar dock på att sälja precis alla, och istället köpa nya som matchar mina vattenglas som jag älskar. Samtidigt känns det som sån totalt onödig konsumtion! Men åh vad trevligt det hade varit att ha en matchande uppsättning glas...
 
Jag har ju massor med vinglas. Vi snackar över 100 i olika uppsättningar. Jag funderar dock på att sälja precis alla, och istället köpa nya som matchar mina vattenglas som jag älskar. Samtidigt känns det som sån totalt onödig konsumtion! Men åh vad trevligt det hade varit att ha en matchande uppsättning glas...
Men om du säljer alla andra så tycker inte jag att det blir så onödig konsumtion. Fast jag älskar när allt matchar så jag är kanske inte rätt att fråga 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 791
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 357
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 067
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp