Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tips om ni vill prova sälja saker men inte bryr er så mycket om pengarna. På Tradera kan man nu sälja till förmån för Musikhjälpen. Alla pengar går till Musikhjälpen och Schenker bjuder på frakten 😊 Jag tänkte passa på att lägga ut lite böcker, om jag bara kunde få tummen ur...
 
Idag har jag sålt en bok, två uppsättningar hundskor och ett par människoskor 😊 Jag har en hel låda tingade hundgrejer och om de blir sålda så har jag bara en uppsättning skor, bilbälten och en overall kvar av hundgrejerna! Det syns ett ljus i slutet av tunneln!
 
Yay, ytterligare några spännen/dylikt sålda. Skönt! :up: De tilltänkta projekten blir ändå inte av i närtid (sparar lite, dock, sånt som är tänkta till projekt som fortfarande känns nära hjärtat..).

Funderar lite på vad jag ska lägga upp till försäljning imorgon..
 
Jag har sålt ytterligare ett par skor som ska skickas idag och har ett par skor som är tingade och flyttar den 19:e. Jag hoppas verkligen att hundgrejerna flyttar då också!



Angående köpstopp så går det sådär. Jag har köpt ramar till mina posters, en ny taklampa (fast den känns berättigad då den jag har hänger på trekvart), koppelmaterial till hundarna (men där kommer jag förhoppningsvis kunna sälja de koppel som blir över och gå på +-0 så det känns också okej) och en hage till hundarna som kan stå hos mormor så jag slipper kånka den jag har överallt.

Med kopplena var jag duktig och köpte vanliga billiga pistolhakar. Jag var så sugen på att köpa neochromehakar men dels var de Mycket dyrare och dels hade jag i så fall fått köpa även nya selar och halsband för annars hade hakarna skurit sig mot de rosa och cerice selarna och halsbanden hundarna har nu och det går ju inte för sig 😂

Sitter fortfarande och velar på om jag ska beställa canvastavlor med hundarna på. Jag borde inte, men jag viiiiiill... Ny säng har jag lagt på hyllan tills vidare. Kom på att om jag köper ny säng så kommer varken sängbordet eller byrån matcha och då är det bättre att avvakta tills jag har råd att köpa allt på en gång. Sängen jag har är liksom helt funktionell, bara väldigt sliten och ful.

Idag börjar iallafall en ny månad i min kassabok så nu börjar mitt försök till köpstopp på allvar! Det kommer nog inte att gå så bra, men hoppas kan jag ju 😂
 
Jag fick sålt resten av beslag/etc som jag lagt ut, och ett hackamore, häromdagen. Har ett fällbart bord ute på Blocket (..igen..) och ett par hästtäcken som också ligger ute sedan tidigare, men där går det trögt..
 
Jag har sålt ytterligare flera chihuahua-grejer så det börjar märkas i högen nu. Men än är det mycket kvar. Vad gör man med sånt man inte får sålt? Slänger? Det är ju inget en second hand vill ha tänker jag.
 
Jag har sålt ytterligare flera chihuahua-grejer så det börjar märkas i högen nu. Men än är det mycket kvar. Vad gör man med sånt man inte får sålt? Slänger? Det är ju inget en second hand vill ha tänker jag.
Skänkes mot fraktkostnad?
 
Jag har sålt ytterligare flera chihuahua-grejer så det börjar märkas i högen nu. Men än är det mycket kvar. Vad gör man med sånt man inte får sålt? Slänger? Det är ju inget en second hand vill ha tänker jag.

Jag skulle nog prova att lägga upp det till försäljning i lokala grupper på Facebook: en symbolisk summa för en hög prylar som du inte fått sålt på annat håll, eller skänkes mot avhämtning/mot fraktkostnad. Alternativt skänka det till tex Hundstallet eller liknande organisation (om du har någon sådan i närheten).
 
Det där var ett bra tips!
Kom att tänka på en hel del hästprylar som jag inte sålt av, men tycker att det är synd att slänga. Ska iofs höra med ridskolan först.
Påminner om när exet köpte ett "dödsbo".
En familj som fått ta bort hästen och tonåringen ville inte ha något med sakerna att göra.

Så de la ut det i klump. Det var allt man har i stallet och en hel massa hade vi abnvänding av. Somt slängdes - sånt som var trasigt eller på annat sätt oaanvändbart.
 
En hel kasse hundgrejer som flyttat idag! Hon köpte så mycket så jag skickade med alla hundgrejer som fanns kvar av det jag hade förutom lite böcker och en regnoverall. Så skönt att äntligen se ett slut på det! Önskar att det fanns ett slut på allt det andra också 😑 En kjol och ett par örhängen är också skickade dock så visst går det framåt även om det går långsamt just nu.

En hylla nedplockad från väggen och utlagd på annons
 
Sålde en prydnadsgrej dag 1 tim efter jag lade ut annonsen.
Lade ut två andra saker och har köpare på den ena, lite speciella saken, om jag vill skicka den då hon bor 20 mil bort....får se hur jag gör efter jul.
 
Sex klänningar avlämnade. 150kr för allihopa. En av dem kostade över 1000kr i inköp (present, jag lägger inte 1000kr på en klänning 😂) men jag har inte ens fått den såld för en hundralapp. Lite surt men nu är de väck iallafall och det är huvudsaken! Har till och med tagit tåget för att lämna av dem bara för att bli av med dem 😂 men hon betalade biljetterna så det känns lugnt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 863
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 145
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 074
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp