Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett preppartips ;) Ha en filt i bilen om du har bil. Vi fick offra någon när vi var först på plats vid en olycka. Kändes ju dock rätt skönt att vi faktiskt hade i bilen.

Men ja, filt i bilen är ett måste! :up:

Min mor har alltid haft det, och jag gör likadant. Jag har två yllefiltar i bakluckan. Blir jag stående nånstans så är risken ganska stor att jag får vänta en ganska bra stund på en bärgare tex, då kan det vara skönt att ha även om det blir jäkligt kallt ändå vid fel årstid. Har också fått åka till veterinären med påkörda katter (inte mina och inte jag som kört på) vid ett par tillfällen, då är det inte heller fel att ha.
 
Har faktiskt gått igenom alla bruksanvisningar nu. Det fanns åtskilliga där som kunde sorteras bort, då föremålet som avsågs inte längre finns kvar.
Ej heller behövs bruksanvisningarna där det står på andra språk, det räcker så bra med svenska.
Högen blev betydligt mindre. :)
 
Nu förstår jag inte vad du menar :confused:

:o:rofl:
Mvh/ordförande i Filtsamlarföreningen FSF ;)
😁😃

Bara för det var jag ju tvungen att räkna..

Har en superdupertjock i sadelkammaren ifall jag i framtiden kommer ha egen släde igen...
Två ylle i soffan.
Dottern hade två tunna i sängen och sonen en tjock i sängen.
Fem i tvättmaskinen. Sju som ligger på tur att tvättas.

Så totalt 18 filtar. Herregud.
I en första rensning behåller jag tre present-babyfiltar, två arvegodsfiltar, yllefiltarna, barnens filtar, två bilfiltar, och ev slädfilten.

Jag har nog aldrig gjort mig av med en filt.
 
😁😃

Bara för det var jag ju tvungen att räkna..

Har en superdupertjock i sadelkammaren ifall jag i framtiden kommer ha egen släde igen...
Två ylle i soffan.
Dottern hade två tunna i sängen och sonen en tjock i sängen.
Fem i tvättmaskinen. Sju som ligger på tur att tvättas.

Så totalt 18 filtar. Herregud.
I en första rensning behåller jag tre present-babyfiltar, två arvegodsfiltar, yllefiltarna, barnens filtar, två bilfiltar, och ev slädfilten.

Jag har nog aldrig gjort mig av med en filt.
:rofl:
Försök inte lura mig till att räkna... :angel:
 
Det är bra att byta rum och behöva stöka om i garderober.

I en väldigt bortglömd låda fanns det bra-att-ha-T-shirtar, och ungefär hundra miljarder strumpbyxor. Jag som använder klänning max två gånger per år..
Tshirtarna blev iallafall ursorterade direkt samt lite annat ryshpysh, men strumpbyxorna orkar jag bara inte sortera idag. Såå tråkigt 🙈
 
Ikväll åkte byrån till sitt nya hem :up:

Var ut i sadelkammaren och röjde lite. Det är tydlligen inte bara filtar som är bra att ha när man har häst... hur många utrangerade frottéhanddukar kan man spara på O_o När jag hade hästar så gick dom ju åt hela tiden (trodde jag)... Nu är dom i en säck (ja, det blev en hel sopsäck full) och ska till tygåtervinningen :up:
 
Tyvärr har jag nu ett påslakan mindre. Ofrivilligt.
Jag sydde tidigare ett sådant av två ärvda gamla fina lakan.
Fixade o donade så att spetsen kom på framsidan och det blev så fint.
Tyngre än moderna påslakan. Och gammalt fint bomullstyg är vääldigt skönt att ligga under.
Tyvärr var det tydligen mer nött än jag trodde för en morgon när jag vaknade
så var det inte alls så helt.... :( Snopet.
Så nu blir det ett tredje liv i garaget som bomullstrasor för de tygstyckena. Så de försvinner ju då även därifrån så småningom.
 
Alla mina filtar håller på att förvandlas till hundkläder 😊

Ingen dök upp för att hämta prylar i helgen så allt står fortfarande kvar och ingen har hört av sig 😑 Men ska komma en och hämta soffbordet idag och så ska jag skicka tre böcker så alltid något.

Har också lagt ut fyra koppel på annons. Har jättebeslutsångest om dem men materialet räckte inte till selar också som planerat och vet inte om jag vill lägga ännu mer pengar på det nu när jag ska försöka hålla köpstopp. Det finns material till halsband men jag vågar inte gå promenader i bara halsband med mina pyttehundar pga risken för nackskador eller att de tar sig ur halsbandet
 
Jag har boken Prylbanta vid sängen och brukar kika lite i den vid sängdags. Ofta innebär det att jag, när jag vaknar, har kommit på något som kan försvinna ur hemmet.
Nyss har jag gått igenom stora lådan för köksprylar.
Två personer med egna hushåll som flyttade ihop + tömt ett föräldrahem. Say no more….
Well, det fanns 24 rejäla mellanstora och större knivar i ett fack....gissa hur många som används...?
4 brödknivar - 3 ska bort.
Efter att ha gått igenom lådan ligger det nu 24 prylar som åker härifrån.
Dubletter (eller fler) eller udda saker som tex en ärvd äppelurkärnare. Har jag någonsin använt en sådan? Eller mina föräldrar heller för den delen?
Sambons 5 fina japanska knivar som aldrig använts får nu en ny bostad någon annanstans i hemmet för dem vill ju han ha kvar.
Men det blev betydligt bättre plats i lådan och mycket bättre översikt var sakerna finns.

Känner mig nöjd med 2019 sista dag, rensarmässigt. Det kan bli fler saker. Vi hade ju var sin visp och alla tillbehör till dem finns kvar, men jag är osäker på om vi har 1 eller 2 vispar nu, den ena kan ha gått sönder.
Leta reda på den/inse att den inte finns längre och ev kasta dess tillbehör blir en annan dags projekt.
Tillbehören/krokarna är i alla fall inte så medgörliga där de (helst inte) ligger i lådan så de får gärna bli färre.
 
Dubletter (eller fler) eller udda saker som tex en ärvd äppelurkärnare. Har jag någonsin använt en sådan? Eller mina föräldrar heller för den delen?


Men det blev betydligt bättre plats i lådan och mycket bättre översikt var sakerna finns.

Haha och jag gillar verkligen min äppelurkärnare 👍. Men så skönt det lät. Jag har också nyss rensat ur mina lådor, så skönt. Jag menar, i 99,7 % av fallen är jag här själv så alla typ 20 vardera av knivar, gafflar och skedar behöver faktiskt inte ligga i besticklådan. Hälften fick flytta en bit.
 
Haha och jag gillar verkligen min äppelurkärnare 👍. Men så skönt det lät. Jag har också nyss rensat ur mina lådor, så skönt. Jag menar, i 99,7 % av fallen är jag här själv så alla typ 20 vardera av knivar, gafflar och skedar behöver faktiskt inte ligga i besticklådan. Hälften fick flytta en bit.
Så olika det kan vara :) Men då kommer din till användning och glädje i alla fall. :)
 
Jag har boken Prylbanta vid sängen och brukar kika lite i den vid sängdags. Ofta innebär det att jag, när jag vaknar, har kommit på något som kan försvinna ur hemmet.
Nyss har jag gått igenom stora lådan för köksprylar.
Två personer med egna hushåll som flyttade ihop + tömt ett föräldrahem. Say no more….
Well, det fanns 24 rejäla mellanstora och större knivar i ett fack....gissa hur många som används...?
4 brödknivar - 3 ska bort.
Efter att ha gått igenom lådan ligger det nu 24 prylar som åker härifrån.
Dubletter (eller fler) eller udda saker som tex en ärvd äppelurkärnare. Har jag någonsin använt en sådan? Eller mina föräldrar heller för den delen?
Sambons 5 fina japanska knivar som aldrig använts får nu en ny bostad någon annanstans i hemmet för dem vill ju han ha kvar.
Men det blev betydligt bättre plats i lådan och mycket bättre översikt var sakerna finns.

Känner mig nöjd med 2019 sista dag, rensarmässigt. Det kan bli fler saker. Vi hade ju var sin visp och alla tillbehör till dem finns kvar, men jag är osäker på om vi har 1 eller 2 vispar nu, den ena kan ha gått sönder.
Leta reda på den/inse att den inte finns längre och ev kasta dess tillbehör blir en annan dags projekt.
Tillbehören/krokarna är i alla fall inte så medgörliga där de (helst inte) ligger i lådan så de får gärna bli färre.
Förresten, 6 tårtspadar har vi :meh:....den tunga ärvda som verkar vara i silver ska jag putsa upp och kanske sälja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 876
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 160
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 077
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp