Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
De jag tror är "bra att ha" böcker ber jag antingen min arbetsgivare köpa in när behov uppstår - har hänt 1 gång på 8 år. Om det vore mer privat tänker jag att jag kan kolla på bibliotek eller söka digitalt, det brukar lösa sig.
Böcker som jag inte själv tycker är säljbara (ålder, skick, område...) har jag ändå lagt ut och förvånansvärt mycket är säljbart 😄
Tjatar vidare om mina sålda böcker - sålde just en äldre bok (1995) som egentligen inte är kurslitteratur men som rör ämnet, för ungefär lika mycket som jag köpte den för begagnat för 10 år sen 😊

Och byrån är hämtad 👍
 
Sålde ett träns och en tröja igår :up: i och med att vi renoverar för fullt så tillkommer det en del prylar "hela tiden", så jag tror inte mängden prylar minskar speciellt mycket, men jag hoppas att det inte ökar heller. :) jag får ha som löfte i år att delta på en loppis, vissa saker vill jag faktiskt inte bara ge bort. Men inte behålla heller :angel:
 
Såg ett Facebook-inlägg om en katthemsförening som startar upp sin loppis igen efter brand, och som tog emot prylar.

Det satte igång lite rensninglust så nu har jag fyllt en flyttkartong med diversegrejer och en med skor och kläder.
Imorgon ska vi göra likadant uppe i minsta stugan för att tömma den på prylar som förra ägaren lämnade kvar.
 
Det får nog bli en till vända till katthemsloppisen senare för nu är hela skuffen på bilen full 😊

Har passat på att lägga dit en massa sådana här typiska loppisprylar, udda lampor, krukor, barnböcker, pizzatallrikar, servetthållare, små glaslyktor etc.

Tog även en rensning i bokhyllan hemma. En massa matlagningsböcker, dubbletter..
En halv hylla böcker försvann, så befriande med lite luft!
 
Hon sa att de tog emot böcker. Men jag funderar över om de verkligen vill ha alla typer av böcker?
I stugan vi köpte fanns det flera bokhyllor fulla med böcker. De flesta från 90 talet, några nyare, några mycket äldre.
Väldigt blandat innehåll, djurböcker, romaner, informationsböcker.

Är det ens värt att köra dit dem, eller är det bättre med en vända till tippen?
 
Har rensat bland kryddorna. Det försvann lite påsar med väldig gamla datum. Sånt som knappt används ö h t och det är ju därför de blir gamla.

Jag kommer på mig själv att gå och titta mig omkring efter annat jag kan gå igenom och sortera bort....

lite väl kallt att göra det i uthuset än (och trist med handskar) eftersom det inte finns värme där men det blir senare i vår.
Men nog ska jag hitta mer att sortera bort innan dess :)
 
Hon sa att de tog emot böcker. Men jag funderar över om de verkligen vill ha alla typer av böcker?
I stugan vi köpte fanns det flera bokhyllor fulla med böcker. De flesta från 90 talet, några nyare, några mycket äldre.
Väldigt blandat innehåll, djurböcker, romaner, informationsböcker.

Är det ens värt att köra dit dem, eller är det bättre med en vända till tippen?
Gör en uppskattning om hur mycket det rör sig om, ring sedan och hör med dem om de anser att det är för mycket.
 
Jag var på marsvinsutställning igår och fick sålt lite marsvinsprylar. Fast det var sådant som jag behöver göra nya sedan så det bidrog inte till någon utrensning direkt, men fick ihop till bensinen och maten 🙂

Det är också beslutat att min gamla sjörövarkista ska flytta till lillasyster. Jag har så mycket plats i hyllor och lådor nu att jag inte behöver utrymmet i den och nu när jag har gjort om sovrummet så matchar den inte längre utan står mest malplacerad i vägen. Men den kommer fortfarande att vara min. Praktiskt när man kan lämna ut möblerna på foder :D
 
Jag var på marsvinsutställning igår och fick sålt lite marsvinsprylar. Fast det var sådant som jag behöver göra nya sedan så det bidrog inte till någon utrensning direkt, men fick ihop till bensinen och maten 🙂

Det är också beslutat att min gamla sjörövarkista ska flytta till lillasyster. Jag har så mycket plats i hyllor och lådor nu att jag inte behöver utrymmet i den och nu när jag har gjort om sovrummet så matchar den inte längre utan står mest malplacerad i vägen. Men den kommer fortfarande att vara min. Praktiskt när man kan lämna ut möblerna på foder :D
Perfekt med fordervärd :)
Kanske ni ska skriva fordervärdsavtal också så ni efter många år inte glömmer bort vem som är ägaren ….?
(Jag är lite yrkesskadad...)
 
Jag har tvättat en jacka som hängt i hallen i drygt tio år. Hur vet jag att det är tio år? Jo, i en ficka fanns ett kvitto daterat 2009. :angel: Den åkte ner i en kasse, har 1,5 kasse till second hand nu, ska rensa ut lite mer kläder och böcker innan jag går iväg med dem. :up:
 
Perfekt med fordervärd :)
Kanske ni ska skriva fordervärdsavtal också så ni efter många år inte glömmer bort vem som är ägaren ….?
(Jag är lite yrkesskadad...)
Japp 😊 Jag tror inte att det behövs något avtal. Kistan har inget större pengavärde och även om den har affektionsvärde så har jag andra möbler som har mer affektionsvärde 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 569
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 033
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 063
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Annonsera mera VII
  • Magsår eller kolik?

Omröstningar

Tillbaka
Upp