Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra, fått två par till boots sålda.

Men det är nästan så jag känner mig dum som inte tagit itu med dessa innan. Jag har alltså haft fem par boots som inte passar nuvarande hästar liggandes hemma till ingen nytta, helkorkat
Äh, ingen idé att gräma sig för det. Var glad att du tog tag i det medan de fortfarande är säljbara :) Sen kommer en tid när man får vänta jääääätelänge för att det ska bli samlarvärde på antikviteterna, typ tre generationer fram vad det gäller hästsaker tänker jag :D
 
Det känns som jag drunknar här hemma i prylar. Det tar aldrig slut! Men har slängt ut lite annonser på FB nu.
Känner igen känslan!!
Rensade ett dödsbo under våren/försommaren och gick jättebra att sälja av och rensa ut så länge sakerna var kvar i det boendet.
Det jag inte hann med/inte hade gått igenom/inte var i säsong packade jag ner och tog med hem. BIG MISSTAKE!! Nu dränerar mängden saker all energi, bara genom sin närvaro. Galet egentligen att döda ting kan ha den påverkan på en, men på riktigt, de suger energi!
 
Jag köpte en till julstjärna. Jag har 2 fönster jag kan ha lampor i. Jag har 4 adventsstakar, numera 3 julstjärnor och 1 hjärta.
Ska nog ta tag i å sälja ljusstakarna, kommer nog aldrig använda sådana igen då min kompis sambo är från ett annat land och i h*ns land sätter man upp just dessa när någon har gått bort.
 
Äh, ingen idé att gräma sig för det. Var glad att du tog tag i det medan de fortfarande är säljbara :) Sen kommer en tid när man får vänta jääääätelänge för att det ska bli samlarvärde på antikviteterna, typ tre generationer fram vad det gäller hästsaker tänker jag :D
Tack för pepp 🙏😃

Haha, så länge vill jag verkligen inte behöva förvara dem! 😄
 
Känner igen känslan!!
Rensade ett dödsbo under våren/försommaren och gick jättebra att sälja av och rensa ut så länge sakerna var kvar i det boendet.
Det jag inte hann med/inte hade gått igenom/inte var i säsong packade jag ner och tog med hem. BIG MISSTAKE!! Nu dränerar mängden saker all energi, bara genom sin närvaro. Galet egentligen att döda ting kan ha den påverkan på en, men på riktigt, de suger energi!

Ungefär samma här. Vi rensade mina farföräldrars hem och en hel del följde ju med hem. Men idag har jag sålt ett barnbord och två stolar till. Igår sålde jag två gardinförpackningar.
 
Känner igen känslan!!
Rensade ett dödsbo under våren/försommaren och gick jättebra att sälja av och rensa ut så länge sakerna var kvar i det boendet.
Det jag inte hann med/inte hade gått igenom/inte var i säsong packade jag ner och tog med hem. BIG MISSTAKE!! Nu dränerar mängden saker all energi, bara genom sin närvaro. Galet egentligen att döda ting kan ha den påverkan på en, men på riktigt, de suger energi!
Samma här.
Det är 6 år sedan nu och jag plockar fortfarande fram saker från skåp o lådor som jag ska göra mig av med....
 
Ska nog ta tag i å sälja ljusstakarna, kommer nog aldrig använda sådana igen då min kompis sambo är från ett annat land och i h*ns land sätter man upp just dessa när någon har gått bort.
Du får ju givetvis göra dig av med sakerna om du vill, men ärligt talat, vad har kompisens sambos hemlandskultur med ditt hem att göra? Det var det mest långsökta jag läst på länge faktiskt.

Svensk tradition är svensk tradition. Rysk tradition är rysk tradition. Iransk tradition är iransk tradition. Amerikansk tradition är amerikansk tradition. Man behöver inte rätta sig efter hela världen, utan bara göra det man själv tycker är bra och fint.
 
Du får ju givetvis göra dig av med sakerna om du vill, men ärligt talat, vad har kompisens sambos hemlandskultur med ditt hem att göra? Det var det mest långsökta jag läst på länge faktiskt.

Svensk tradition är svensk tradition. Rysk tradition är rysk tradition. Iransk tradition är iransk tradition. Amerikansk tradition är amerikansk tradition. Man behöver inte rätta sig efter hela världen, utan bara göra det man själv tycker är bra och fint.
Jag har inte använt dom på flera flera år.
 
Yes, en bok såld! Bara typ tio kvar :up: Har lite beslutssvårigheter om hur jag ska skicka den, spårbart till brevlåda eller Postens färdiga blåa påsar. Tror jag snålar in lite och tar spårbart fram till dörren. Skiljer ju faktiskt fyra (!!!) kronor i pris. Är man smålänning så är man :D
 
Hehehe, ni vet hur jag sa att jag inte skulle köpa tyg?
Jag har beställt en julkalender från en tygaffär :D Ett paket varje advent, och det är idag. Fick tyg jag inte vet vad jag ska göra med, så jag köpte ett pdf-mönster. Nu ligger ytterligare ett projekt i högen och vill bli färdigt. Var börjar man? 🙈
 
Hehehe, ni vet hur jag sa att jag inte skulle köpa tyg?
Jag har beställt en julkalender från en tygaffär :D Ett paket varje advent, och det är idag. Fick tyg jag inte vet vad jag ska göra med, så jag köpte ett pdf-mönster. Nu ligger ytterligare ett projekt i högen och vill bli färdigt. Var börjar man? 🙈
Med att porta sig själv från att köpa på nätet 😄😄
Såg en utmaning i en sygrupp (som jag inte hängde på...) Att fixa en sak från laga-högen varje dag under november.
Din utmaning kan vara att göra något av adventskalendern innan nästa paket kommer. Har du inte gjort det får du inte öppna det nya paketet 😂
 
Med att porta sig själv från att köpa på nätet 😄😄
Såg en utmaning i en sygrupp (som jag inte hängde på...) Att fixa en sak från laga-högen varje dag under november.
Din utmaning kan vara att göra något av adventskalendern innan nästa paket kommer. Har du inte gjort det får du inte öppna det nya paketet 😂

Haha då får jag aldrig öppna paket 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 988
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 373
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
253
· Visningar
16 959
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 170
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp