Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vart tvingad att köpa ett nytt bäddsett då mitt ena gick sönder när jag försökte få ut det ur tvättmaskinen. Hittade tack och lov ett i samma färg. Men vart ett nytt kuddfodral då det alltid säljs med ett kuddfodral. Så jag tittade på dom jag har sparade till gäster och reserv inser att det är lite väll många och rensade ut två stycken. I samma veva rensade jag ut en gammal hoodie som jag inte kunnat haft på flera år i storlek 176...
 
Inte nyrensat egentligen, men idag blev jag äntligen av med två tavlor som varit bortlovade i evigheter (sen i mars...) men inte kunnat/vågat hämtas pga pandemi.
Det gör inte så stor skillnad i det allmänna kaoset, men det känns ändå som en börda som lättat :)
 
Jag har rensat ut barnböcker. Ganska tufft med nostalgi bland dem, men lyckades frigöra en hel hylla i biblioteket till slut! Lite åker till syskonbarnen, annat på tradera - men det jag inte lyckas sälja får nog stanna kvar.
Förstår svårigheten! Jag har kvar en hel del gamla hästböcker, kanske mer unga tonår än barn i och för sig. Och kan inte göra mig av med Astrid Lindgren -böckerna. Får hoppas nån vill läsa dem för mig när jag blir gammal och dement :p:heart
 
Efter första veckan på loppisen har jag sålt för 890 kr 💸💸 välbehövligt när en är arbetslös! Förra veckan sålde jag lite kläder också, dels två klänningar jag aldrig använt, så fick in 300 kr där, men sen också 5 st av klänningarna jag sytt men nu krympt ur, fick 330 kr för dem.
Ska leta reda på mer att ta med till loppisen på lördag.
 
Gick bananas i syrummet. En sopsäck till tippen och en till secondhand.
Syrummet ser ut som ett bombnedslag nu. Grejer överallt och ingen ordning alls :angel:
Gick också genom syrummet igår. Inte så mycket utrensat (ligger redan färdigt att läggas ut till försäljning. Sen) men möblerade om, sorterade och ställde i bättre ordning. Blev sjukt mycket bättre!! När jag sen får bort allt sälj/skänk så kommer jag ha oceaner av plats 😍 Undrar bara när sen är? 🙈😄
 
Fortsätter rensa i syrummet. Har fem timmar pärmar nu. Funderar på att lägga dem i skänkes-påsen. Jag behöver dem inte längre.
Har även en hel hög böcker som jag inte tittat i på år och dar. Kanske lika bra att de får göra någon annan glad ett tag?

Helt sjukt vad mycket bråte man kan samla på två år!
 
Helt sjukt vad mycket bråte man kan samla på två år!
Men eller hur? Jag tänker alltid att jag bor ju lite trångt så jag har inte så mycket grejer jag inte använder, för det får liksom inte plats så jag har rationaliserat bort det. Hahahaha, eller hur? Det finns hur mycket grejer som helst som jag inte använder! Och jag rensade ut innan jag flyttade hit, plus att jag rensade ännu mer när jag flyttade in. Ändå är det knökfullt med grejer jag inte använder.
 
Gått igenom min garderob och alla handväskor.... Trodde faktiskt jag hade mer som skulle bort. Jag orkar inte sälja utan det får åka direkt till second hand. 3 knökfulla pappkassar.

1 Kasse som ska ut till stallet
1 kasse som ska till sambons dotter

6 kassar med skräp dvs kartong, plastförpackningar mm som jag var på återvinningen med.

Förra veckan tog jag med caddyn hem och röjde utanför huset. 1 eu pall, x antal spillbitar impregnerat trä från altanbygget. x antal garagedunkar mm. Gipsskivor spill som bara stod.

Känns som om jag börjat komma igång. Tänkte ikväll ta alla smycken har sjukt mycket som inte används tänkte försöka göra något paket och sälja billigt. alternat skänka bort/second hand

Efter smyckena är det alla sängkläder och handdukar som ska gås igenom.

Efter det så ska jag försöka ta tag i källaren igen. Jag städade ju och organiserade fixade hyllor mm men nu är det huller om buller igen. *suck*

Det kommer göras en rensning rejält för där finns massor "bra att ha saker"
 
Fortsätter rensa i syrummet. Har fem timmar pärmar nu. Funderar på att lägga dem i skänkes-påsen. Jag behöver dem inte längre.
Har även en hel hög böcker som jag inte tittat i på år och dar. Kanske lika bra att de får göra någon annan glad ett tag?

Helt sjukt vad mycket bråte man kan samla på två år!

Gissa hur mycket man samlar på sig i ett hus typ på 19 år...
 
Min mamma hotar med att allt hon samlar på sig ska vi barn få ta hand om..... :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Det tycker jag inte alls är särskilt snällt av henne.

*tömde föräldrahemmet som köptes -62 för några år sedan. Två möblerade lägenheter + uthus och garage och ändå hade jag försökt att rensa lite varje gång jag var där.
Jag försöker sälja saker därifrån än....*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 158
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 464
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
315
· Visningar
20 006
Senast: Ajda
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 292
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp