Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag äntligen haft lite tid att sy, så en gammal duk blev en uppsättning näsdukar och lite gamla tröjor blev liners till mina dansskor. Har fortfarande en del tyger kvar men syr jag efter behov så är de snart borta. Börjar lite sönder lite byxor så får snart sy nya sådana också :)
OK goggle ger mig konstiga bilder som inte stämmer. Hur ser dessa liners ut?
 
OK goggle ger mig konstiga bilder som inte stämmer. Hur ser dessa liners ut?
:rofl: Det är inte mer intressant än nåt i denna stilen:

iu
 
Har massvis med böcker, men svårt att sälja iom dyr frakt :/ Någon som har tips?
Beror lite på vad det är för typ av böcker. Kursböcker brukar gå bra om de inte är för gamla, barnböcker fungerar bäst på loppis om det inte är någon klassiker, om du kan tänka dig att skänka så finns det ju popupbibliotek eller att ställa en låda i gemensam tvättstuga eller dyl om det finns :)
 
Beror lite på vad det är för typ av böcker. Kursböcker brukar gå bra om de inte är för gamla, barnböcker fungerar bäst på loppis om det inte är någon klassiker, om du kan tänka dig att skänka så finns det ju popupbibliotek eller att ställa en låda i gemensam tvättstuga eller dyl om det finns :)
Barnböcker tex "fem-böckerna" och olika hästböcker för barn. Massor av hästböcker (och hästtidningar) flera helårsprenumerationer på Min Häst samt hela Sigge-serien av Linn Hallberg (Sigge är alltså en bokserie). Visst kan jag tänka mig att skänka, men sparar pengar till hyrhäst så varje krona jag kan få är värd något.
 
Barnböcker tex "fem-böckerna" och olika hästböcker för barn. Massor av hästböcker (och hästtidningar) flera helårsprenumerationer på Min Häst samt hela Sigge-serien av Linn Hallberg (Sigge är alltså en bokserie). Visst kan jag tänka mig att skänka, men sparar pengar till hyrhäst så varje krona jag kan få är värd något.
Kanske att det kan gå på nån hästloppis eller så? Jag är inte så inne i loppissvängen tyvärr. Vill du sälja online finns Bokbörsen, där kan det gå lite bättre än på tradera ibland, men det beror ju lite på hur många ex som finns i cirkulation.
 
Barnböcker tex "fem-böckerna" och olika hästböcker för barn. Massor av hästböcker (och hästtidningar) flera helårsprenumerationer på Min Häst samt hela Sigge-serien av Linn Hallberg (Sigge är alltså en bokserie). Visst kan jag tänka mig att skänka, men sparar pengar till hyrhäst så varje krona jag kan få är värd något.

Sätt upp lappar på den lokala ridskolan om alla hästböcker. Där brukar man kunna sälja en del sådant :)
 
Barnböcker tex "fem-böckerna" och olika hästböcker för barn. Massor av hästböcker (och hästtidningar) flera helårsprenumerationer på Min Häst samt hela Sigge-serien av Linn Hallberg (Sigge är alltså en bokserie). Visst kan jag tänka mig att skänka, men sparar pengar till hyrhäst så varje krona jag kan få är värd något.

Lokal facebookloppisgrupp - Känns som böcker är lättare än någonsin att sälja i pandemin.
 
Jag gick ju upp ett par mm till i storlek i (hålen i) örsnibbarna, så jag har några par smycken till dem som är för små. Första svängen på Tradera gick det inte alls, men nu har jag bud på ett par och ett par såldes via Facebook. Bara småpengar, men många bäckar små och framför allt känns det bättre att de kommer till användning istället för att bara bli liggande. Har också sålt ett läppstift som inte passade mig så bra som jag trodde. Har lite annonser uppe på Tradera med sminkgrejer (bla ett par oanvända små läppstift som inte är i "mina" färger alls).

Lutar åt att sälja min kamera, som jag inte rört på ett par år. Den är bra för oss som inte är så himla hemma på alla inställningar etc (systemkamera), men jag känner lite att jag kan köpa en ny när jag känner för det/behovet uppstår igen. Det händer ju en del med tekniken och megapixlarna, om vi säger så, och den är några år gammal. Men jag är kluven, mest för att jag känner mig osäker på att skicka objektivet (tänker att det är rätt känsligt för att få stryk i posthanteringen). Känner mig säkrare på att packa svindyra sadlar, för det vet jag att jag gör bra :p .
 
Oj, blev lite förvånad när jag såg slutbudet på en knippe Tolkien - böcker. Visste inte att de var SÅ eftertraktade

https://www.tradera.com/item/437346814

Jag tror jag har likadana sparade i ett förråd, det är inte utan att man blir lite sugen på att sälja dem..
Men tänk om jag vill läsa dem igen i framtiden.. Eller om något av barnen vill?
 
Oj, blev lite förvånad när jag såg slutbudet på en knippe Tolkien - böcker. Visste inte att de var SÅ eftertraktade

https://www.tradera.com/item/437346814

Jag tror jag har likadana sparade i ett förråd, det är inte utan att man blir lite sugen på att sälja dem..
Men tänk om jag vill läsa dem igen i framtiden.. Eller om något av barnen vill?
WHAT? Vi har hela serien, den borde ju vara värd massor. Kanske ska sälja den ändå..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 202
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
333
· Visningar
20 648
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 305
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp