Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt "problem" är inte kläderna i sig, utan att jag gjort dem själv och lagt mycket tid på dem. Tar emot att göra sig av med.. Men visst, det är 20 kg sen jag sydde dem. Och jag syr hela tiden nytt (som passar nu). Kanske lika bra att hiva ut. Åtminstone en del
Beroende på tyg och modell går det kanske att göra något nytt av dem? Typ trosor, linne, barnkläder osv.
 
Mitt "problem" är inte kläderna i sig, utan att jag gjort dem själv och lagt mycket tid på dem. Tar emot att göra sig av med.. Men visst, det är 20 kg sen jag sydde dem. Och jag syr hela tiden nytt (som passar nu). Kanske lika bra att hiva ut. Åtminstone en del
Känner igen problemet. Både sådant jag sytt själv och sådant jag fått uppsytt är svårt att göra av sig med, men jag försöker tänka att det är mycket roligare även för mig om det kommer till användning och får leva lite, inte bara sitta i min garderob. Inte för att det alltid blir så mycket lättare att tänka så, men lite, i alla fall. Brukar vara skönt när det väl sålts :)
 
Beroende på tyg och modell går det kanske att göra något nytt av dem? Typ trosor, linne, barnkläder osv.

Det är vävt tyg i det mesta. Har ingen lust att slakta fina klänningar för att göra typ en väska..
Ja, vi får se hur jag gör. Känns inte som att det är särskilt lättsålt heller, så det blir väl secondhand.
 
Mitt "problem" är inte kläderna i sig, utan att jag gjort dem själv och lagt mycket tid på dem. Tar emot att göra sig av med.. Men visst, det är 20 kg sen jag sydde dem. Och jag syr hela tiden nytt (som passar nu). Kanske lika bra att hiva ut. Åtminstone en del
Gå igenom om det är något du kan sy om så att det passar nu istället :idea:

Edit: 2a på bollen
 
Mitt "problem" är inte kläderna i sig, utan att jag gjort dem själv och lagt mycket tid på dem. Tar emot att göra sig av med.. Men visst, det är 20 kg sen jag sydde dem. Och jag syr hela tiden nytt (som passar nu). Kanske lika bra att hiva ut. Åtminstone en del
Då borde det ju finnas någon som blir jätteglad att ha ett -eller flera - plagg som ingen annan har, och av god kvalite´.
 
Då borde det ju finnas någon som blir jätteglad att ha ett -eller flera - plagg som ingen annan har, och av god kvalite´.

Ja det gör det säkert. Men jag vill ju att den personen ska vara jag fortfarande (det är 20 mycket bittra kilon..).

Nej, jag ska sova på saken och imorgon åker allt som inte passar ut. Vi ska trots allt flytta snart, ju mindre grejer desto bättre.
 
Ja det gör det säkert. Men jag vill ju att den personen ska vara jag fortfarande (det är 20 mycket bittra kilon..).

Nej, jag ska sova på saken och imorgon åker allt som inte passar ut. Vi ska trots allt flytta snart, ju mindre grejer desto bättre.
Skulle tro att de första plaggen du lägger ut och säljer är de svåraste att skiljas ifrån och att det går bättre och bättre sedan.
Prova att börja med 1-2 plagg.
 
Skulle tro att de första plaggen du lägger ut och säljer är de svåraste att skiljas ifrån och att det går bättre och bättre sedan.
Prova att börja med 1-2 plagg.

Sälja själv gör jag inte. Har försökt innan och man får typ 25 kr plagget. Det svider för mycket i hjärtat då, bara materialet kan ha kostat några hundra..
 
Gett mig in på en såndär "allt-i-allo" - byrålåda.
Verktyg, tejp, skruvar och villaprylar blandat i en enda röra, och har nog varit så sen vi flyttade ihop för tretton år sedan 🙈😫

Även om det inte blev så mycket urrensat, dock slängt skräp och sånt som legat sig gammalt, så var det skönt att äntligen få lådan i ordning. Vissa saker hörde hemma på helt andra ställen än i köket.

Hittade saker som jag annars behövt köpa i närtid, så det blev jag glad över 😊
 
Hur ser marknaden ut för hundsaker? Är det ens någon ide att försöka sälja saker som halsband, koppel, borstar ect?
Jag har ju kommit fram till att det nog inte blir någon hund på väldigt länge. Jag har ju en massa saker kvar till stora hundar också, med många år på nacken eftersom jag aldrig helt släppte tanken på att jag egentligen skulle ha två hundar...

Jag har så sällan sålt saker eftersom jag köper rätt lite saker och använder dem tills de faller i bitar...
Lägg upp sakerna på Facebook marketplace. Där funkar det alltid att sälja djurgrejer. Burar mm går jättelätt och alla märkesgrejer, tex Hurtta säljer bra.
 
Jag fortsätter att lägga upp diverse småplock på Tradera. Synd att frakten blir så himla dyr (förhållandevis) för skivor, böcker, plånböcker etc, men nu har jag lagt upp lite sånt också - provar innan det får åka till secondhand.
 
Rensade bland mina mönster i syrummet. Nio pärmar och två tidskriftssamlare åker ut. De nio pärmarna ersattes med två stora pärmar som jag hade gamla föreläsningar i tidigare. Blev du mycket plats i hyllan att två av symaskinerna kunde flytta upp från golvet. Perfekt!

Funderar på att sälja den ena. Den fyller liksom ingen funktion längre. Undrar just om man kan få nåt för den..
 
Rensade bland mina mönster i syrummet. Nio pärmar och två tidskriftssamlare åker ut. De nio pärmarna ersattes med två stora pärmar som jag hade gamla föreläsningar i tidigare. Blev du mycket plats i hyllan att två av symaskinerna kunde flytta upp från golvet. Perfekt!

Funderar på att sälja den ena. Den fyller liksom ingen funktion längre. Undrar just om man kan få nåt för den..

Är det en äldre maskin så går de snabbt på tradera!
 
Rensade bland mina mönster i syrummet. Nio pärmar och två tidskriftssamlare åker ut. De nio pärmarna ersattes med två stora pärmar som jag hade gamla föreläsningar i tidigare. Blev du mycket plats i hyllan att två av symaskinerna kunde flytta upp från golvet. Perfekt!

Funderar på att sälja den ena. Den fyller liksom ingen funktion längre. Undrar just om man kan få nåt för den..
Beror ju helt på vad det är för maskin och vilket skick den är i. Men kvalitetsmaskiner går alltid att sälja 👍
 
Overlockmaskiner är så dyra nya att jag nog tror att det är en del hobbyister som slänger sig efter även en tretrådig begagnad :)
Nja, två-tre tusen får man en helt ok maskin för. Det är inte så dyrt.

Nu ligger den ute på annons i alla fall. Försökte googla prisbild men den är så gammal att den inte finns begagnad nånstans verkar det som.
Lewenstein lock m3 special om någon vill testa. Jag har fått den av min mans mormor så den är verkligen gammal.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 167
Senast: Blossi
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 198
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp