Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, blev lite förvånad när jag såg slutbudet på en knippe Tolkien - böcker. Visste inte att de var SÅ eftertraktade

https://www.tradera.com/item/437346814

Jag tror jag har likadana sparade i ett förråd, det är inte utan att man blir lite sugen på att sälja dem..
Men tänk om jag vill läsa dem igen i framtiden.. Eller om något av barnen vill?
Men gud vad bra! Vilken snygg skjuts mot målet på 10.000:- redan 3 januari. :banana:
 
Skulle rensat massor i mellandagarna men blev bara en liten igår, Haren jäkla massa dvd filmer. Var inte redo att göra mg av med alla men ca 20 st la jag ut i bytesgrupp på facebook.

Hittade ett armbandsur jag inte använt på jättelänge. La ut den på facebook och fick sålt direkt. Ska postas imorgon.
Hämtade 2 lastpallar och stuvade om i källaren så att allt fick plats. Nu kan man gå överallt nere i källare igen och i veckan så kommer jag att rensa mer. Hittade bland annat ett gammalt men fungerande tangentbord. Vet inteom det är någon ide att spara eller om man ska sälja det för en ca 20;-

Lite rensat blev det iallafall :D
 
Jag har precis tömt mitt rensningskonto, jag kom inte riktigt upp till målet på 10.000 kr - men 9000 kr iaf :)

Eftersom det är 1 januari idag känns det bra med en nystart. Så jag döpte om kontot till Rensning 2021 och målet är att få in 10.000 kr innan 2022

Så kul med såna kontot. Köpte dotterns nya säng för "rensningspengarna" i november. Tror det var 8000:- ungefär! Nu i år bokför jag med vad jag sålt och summan :) Ska bli kul och se vad man hamnar på totalt under året.
 
Hur ser marknaden ut för hundsaker? Är det ens någon ide att försöka sälja saker som halsband, koppel, borstar ect?
Jag har ju kommit fram till att det nog inte blir någon hund på väldigt länge. Jag har ju en massa saker kvar till stora hundar också, med många år på nacken eftersom jag aldrig helt släppte tanken på att jag egentligen skulle ha två hundar...

Jag har så sällan sålt saker eftersom jag köper rätt lite saker och använder dem tills de faller i bitar...
 
Hur ser marknaden ut för hundsaker? Är det ens någon ide att försöka sälja saker som halsband, koppel, borstar ect?
Jag har ju kommit fram till att det nog inte blir någon hund på väldigt länge. Jag har ju en massa saker kvar till stora hundar också, med många år på nacken eftersom jag aldrig helt släppte tanken på att jag egentligen skulle ha två hundar...

Jag har så sällan sålt saker eftersom jag köper rätt lite saker och använder dem tills de faller i bitar...
Är de i gott skick är det lätt att få det sålt, men du kan inte ta några jättesummor. 10-50 sek, mer för läder. Är det i dåligt skick kanske du kan få iväg det på tradera för 1-10 sek, eller skänka, kanske sälja för en billig peng allt tillsammans. Min erfarenhet, i alla fall :)
 
Hade sålt för 230 kr på loppisen när jag var upp i lördags 👍 fyllde på med ett gäng shakes jag inte använder längre, 7-8 bakböcker, lite nagellack, ett par pussel jag nyss byggt och en smoothie maskin :)
Ska nog se om jag kan rensa ut nått mer och åka upp på onsdag och fylla på lite mer.
 
Hade sålt för 230 kr på loppisen när jag var upp i lördags 👍 fyllde på med ett gäng shakes jag inte använder längre, 7-8 bakböcker, lite nagellack, ett par pussel jag nyss byggt och en smoothie maskin :)
Ska nog se om jag kan rensa ut nått mer och åka upp på onsdag och fylla på lite mer.

Vad är det för loppis? Är det någon som sköter försäljningen?
 
Alltså, jag har ingen lust att jobba.
Jag vill mycket hellre vara hemma och rensa ut saker.
Jag är så galet less på att vi har så mycket grejer.. Det går åt rätt håll, alla dessa smårensningar gör skillnad, men det känns ibland som att det aldrig tar slut.

Helst när man hela tiden behöver uppdatera de växande barnens garderober och idrottsutrustningar. Och leksaker.

I vår familj är jag den som behöver vara drivande i all rensning och ibland blir det som att rensa i motvind :p

/trött och less på både prylar och att vädret är ett förbannat evigt gråmulet dysteri
 
Jag har ute en massa annonser sedan tidigare men nu är det stiltje på den fronten avseende köpare tyvärr ..

Ska se om jag har något annat jag kan annonsera ut.
Visserligen har jag en del kristallsaker men har dåligt hum om vad jag kan begära för dem.

Får väl glädjas över att försäljningen under 2020 var väl typ förhållande 130 sålda o 4 köpta. Eller nåt i den stilen.
 
Ja, det är en kvinna som har det, man hyr ett bord/hylla och märker sina grejer med pris och bordsnummer, sen sköter hon försäljningen så att säga :) kostar 400 kr/mån just nu för ett bord. Ganska skönt att bara fylla på och inte behöva krångla med att möta kunder osv.

Smart grej :)
 
Lämnade in en svart sopsäck med tyger och en kasse kläder till secondhand. Kändes bra.

Har ett dilemma med min garderob. Har gått upp så mycket i vikt att en hel del favoriter inte passar längre. Men planen är att gå ner igen. Är det värt att spara, eller är det bättre att byta ut allt som inte passar?
 
Lämnade in en svart sopsäck med tyger och en kasse kläder till secondhand. Kändes bra.

Har ett dilemma med min garderob. Har gått upp så mycket i vikt att en hel del favoriter inte passar längre. Men planen är att gå ner igen. Är det värt att spara, eller är det bättre att byta ut allt som inte passar?
Jag sparade kläder tills jag kom överens med mig själv om att jag inte kommer att späka mig till den milda grad att jag kommer i dom igen, då rensade jag ut allt ;)
OM jag skulle gå ner till den storleken igen så köper jag nytt, hellre än att jag påminns varje gång jag ser kläderna om att jag inte kan ha dom och slår på mig själv en stund för det.
 
Lämnade in en svart sopsäck med tyger och en kasse kläder till secondhand. Kändes bra.

Har ett dilemma med min garderob. Har gått upp så mycket i vikt att en hel del favoriter inte passar längre. Men planen är att gå ner igen. Är det värt att spara, eller är det bättre att byta ut allt som inte passar?
Som @Scata var inne på så handlar det nog om hur du känner inför kläderna. Jag har en del kläder jag inte kommer i eller som sitter dåligt, men jag mår inte dåligt eller känner mig stressad av det. Jag är lugn med att det kan ta lite tid innan jag använder dem igen, och är också trygg i att jag kommer att komma i dem då jag går stadigt men långsamt nedåt i måtten. Vissa kläder har jag dock fått vara lite mer realistisk med och valt att sälja/lämna bort då de aldrig kommer att sitta bra på mig igen.
 
Har tagit tag i några böcker.
Som yngre var jag maratonläsare.. Slukade allt.
Jag ser mig fortfarande som en bokmal men det är sällan jag har tid och möjlighet att förlora mig i böckernas värld.
Och pysselböcker.. Matlagningsböcker.. 😅

Sorterat ut en tio böcker nu iaf som får åka till secondhand. Och lagt ut sex stycken gammal kurslitteratur till försäljning.
Blir de inte sålda på någon månad så ryker de också.
 
Mitt "problem" är inte kläderna i sig, utan att jag gjort dem själv och lagt mycket tid på dem. Tar emot att göra sig av med.. Men visst, det är 20 kg sen jag sydde dem. Och jag syr hela tiden nytt (som passar nu). Kanske lika bra att hiva ut. Åtminstone en del
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
254
· Visningar
17 192
Senast: Blossi
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 203
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37
  • Glass

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp