Bukefalos 28 år!

Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu tvingar jag mig in i den här tråden eftersom lägenheten är överbelamrad och jag måste göra av mig av med åtminstone hälften av prylarna :cool: Det är mest alternativa kläder, skor och ytterkläder det rör sig om, är det någon som försökt sälja sådant på Tradera med hyfsat resultat på sistone eller är det stendött? Jag bara orkar inte med FB-grupperna längre.
Jodå, alternativt går bra på tradera, bara kom ihåg att skriva alla möjliga relevanta varianter av subkultur i rubriken :laugh:
 
Tog äntligen tag i saken och fotade lite grejer för att lägga ut på tradera. Självklart strular mobilkameran som den har fått för sig att göra ibland. Frontkameran funkar en det blir inte så bra eller lätt att fota med den. Så nu surar jag och hoppas att kameran fixar till sig medan jag har inspirationen kvar. Min mobilkamera gör så här med jämna mellanrum, det är sjukt irriterande.
 
Fått betalt, packat och bokat frakt, ska ta mig iväg och lämna paket idag.
Fått bud på en av tre pågående auktioner, hoppas de övriga också blir sålda innan veckan är slut :)

Även om det varken är stora saker eller mycket pengar är det så skönt att få iväg det, en pryl efter annan minskar det, saaakta men ganska säkert :D

Har också påbörjat en kasse till second hand med saker som är för bra för att slängas men som jag vet med mig att jag aldrig kommer orka lägga ut till försäljning. Lika bra att passa på när motivationen finns!
 
Jag har samlat ihop alla mina udda smyckesdelar, strass mm så det ligger och väntar på att slängas ut på annons. Jag har bestämt mig för att sluta med smyckestillverkningen när de jag har är slut. Iallafall till jag har fått ordning på alla mina andra kaotiska projekt som jag aldrig blir klar med. Ska försöka beta av dem efterhand men allt tar så lång tid! Hundselarna tar liksom 10 timmar per sele och sedan kommer halsband och koppel utöver det med sina antal timmar och jag har fyra hundar som ska ha tre selar, halsband och koppel var :arghh::arghh: Och det är bara ett projekt! Jag blir knäpp på mig själv:(
 
Sålt trädgårdsmöbler och dynor idag :up: och igår åkte mitt gamla badrumsskåp! Sambon byggde ett nytt enligt mina önskemål :love:
Skjuter upp min planerade loppis någon månad, kanske juni? Dock fylls säljlådorna på med något nästan varje dag :) har två större möbler som jag ska försöka ta bild på i veckan!
 
Jag har gett bort 6 böcker till en kompis samt lämnade 1 påse till second hand igår. Väl hemma gjorde jag ny röjning och har två påsar till (gardiner) som ska till second hand och så har jag lagt ut diverse ärvda prydnadssaker på annons.
Inget napp hittills tyvärr trots att det är kvalitetsgrejor, men annonsen kom ju ut nyligen så än finns chans till försäljning.
I övrigt är det lite stiltje på de annonser jag har ute..... :(
 
Jag har då och då uppdaterat mina Traderaannonser på de 6 böcker som inte ursprungligen såldes när jag lade ut dem första gången, och nu plötsligt är det bud på 5 av böckerna :up:
Så efter idag (när alla buden slutar) ska jag bara orka med att lägga upp de 10-20 andra böckerna jag har rensat ut men inte orkat lägga upp på annons ;)
 
Jag fick nyss, av en slump, syn på en ljuslykta i form av ett hjortron på tradera. Budet låg på över tvåtusen! O_o Jag får nog ta och ge mig av till skogs och hämta hem den som står i ena skogsstugan. Den lär inte vara använd många gånger och jag är inte så förtjust i den.
 
Min kompis köpte min pall som jag hatar och så fick hon en pensel som morsan tyckte den här är bra, den är stor då går det fort. Hade funkat jätte bra om den gått ner i oljeburken till balkongen....
 
Åh, vad ni är igång och jag inte är det känner jag! Jag håller i och för sig på att renovera hästtransporten och när 3-åriga d-ponnyn är såld sen kan transporten också säljas. Eller om jag behåller den, vi får se. Men jag ska ta tag i sadelkammaren när 3-åringen är såld och rensa ut en massa täcken mm.
 
Känns som väldigt tydligt scam när jag blev blockad så fort jag nekade
43078F9C-731F-4873-8D18-DC5C46B07EE5.png
 
Jag la ut mina alternativa smycken men fick annonsen borttagen först en gång men då blev den godkänd efter att jag överklagade och sedan en gång till när jag uppdaterade den men då blev den inte godkänd vid överklagande trots att den enda ändringen jag gjort var att ändra nummer på hur många berlocker som fanns kvar. Anledningen gissar jag är orden fågelskalle (berlock) och fuskläder. Jag fick även min annons om en bustier från Hunkemöller borttagen för att den var tydligen en kopia enligt Facebook 😑 Jag förstår att de måste vara noga med sina regler men ibland går de till sådan överdrift att det blir löjligt. Som när jag la in denna boken om pärlpyssel
A009375E-B3A5-4531-9545-05436837B9A8.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 151
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
310
· Visningar
19 819
Senast: Cavallo
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 292
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp