Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag la ut mina alternativa smycken men fick annonsen borttagen först en gång men då blev den godkänd efter att jag överklagade och sedan en gång till när jag uppdaterade den men då blev den inte godkänd vid överklagande trots att den enda ändringen jag gjort var att ändra nummer på hur många berlocker som fanns kvar. Anledningen gissar jag är orden fågelskalle (berlock) och fuskläder. Jag fick även min annons om en bustier från Hunkemöller borttagen för att den var tydligen en kopia enligt Facebook 😑 Jag förstår att de måste vara noga med sina regler men ibland går de till sådan överdrift att det blir löjligt. Som när jag la in denna boken om pärlpyssel
Visa bifogad fil 68998
Fy fan vad störande. Vissa saker är de helt rabiata över, men andra saker låter de vara kvar 😕
 
Fy fan vad störande. Vissa saker är de helt rabiata över, men andra saker låter de vara kvar 😕
Grymt störande! Jag la nog 1,5 timme på smyckesannonsen :down: Fast den finns ju åtminstone kvar för mig att se så jag kan ändra den, kopiera och lägga in på nytt. Kommer att lägga in nummer till bilderna istället för att skriva vad berlockerna är formade som. Bustiern kommer jag att prova att lägga in en bild på lappen med märkesnamnet, men de tar väl bort den som kopia ändå för det gjorde det med en väska jag också försökt sälja. Står klart och tydligt märkesnamn på väskan men neeeej, det räknades som kopia:banghead::banghead:
Har två läderskärp som ska säljas men om jag inte ens får sälja fuskläder så lär jag ju verkligen inte få sälja riktigt läder.

Kanske ska ge tradera en chans 🤔

-
Fick iallafall ett par stövlar sålda idag för 25kr över mitt pris för varken jag eller köparen hade växel 😁
 
Fått sålt alla lyckoänglarna jag satt och petade ihop för någon vecka sedan. Jag gick nog rejält back men eftersom de var gjorda av sådant som blev över när jag gjorde änglar till mina hundar (var tvungen att köpa storpack av alla delar då jag inte kunde hitta små förpackningar) och jag hade roligt när jag gjorde dem så räknar jag det ändå som vinst 😁
 
Kompisen har skaffat husbil och sa att det skulle behövs bäddmadrasser till ena sängen som bäddas ner. Vi har 2 st 80-bäddmadrasser som knappt är använda men vi har själva ingen användning för dem längre. Kompisen ville gärna ha dem när jag frågade, perfekt att kunna skicka vidare saker :)
 
Jag är så trött på allt så jag vet inte var jag ska ta vägen just nu 😭 Lovade ju mig själv att inte göra fler koppel men nu sitter jag ändå med en hel hög extra koppel för jag räknade helt åt fanders åt mina egna hundar och det är ju ändå rätt dyrt material att bara slänga så nu har jag åter igen ute annonser på koppel och jag orkar inte.

Det ligger kläder i hela extrarummet för folk velat att jag skullat mäta, kolla frakt mm och sedan hoppat av. Jag ska ta tag i allt som ska skänkas nu är tanken men det som är för fint/dyrt vet jag inte vad jag ska göra med. Lägga tillbaka i garderoben? Tokdumpa priserna och ta den ekonomiska smällen för att lite är bättre än inget? Det är ju inte kläder jag köpt för att sälja från början så jag går ju redan back på så sätt, men mycket av grejerna tycker jag är alldeles för fina/är för fäst vid för att bara dumpa iväg, men samtidigt ger de ju mig stress och ångest där de ligger.

Just nu är en försenad majbrasa det mest lockande alternativet :arghh::arghh::arghh:

När hela den här skiten är över så ska jag inte börja på nya projekt förutom de som redan ligger och väntar och då ta ett i taget! Jag minns inte när jag senaste kunde sätta mig och pussla för jag har hela pusselhörnan full av kläder och halvfärdiga projekt.

Just nu saknar jag min tomma och kala lägenhet jag hade när jag flyttade in väldigt mycket :cry:

Förlåt för lång klagoroman! Nu ska jag gå och slänga allt som ska skänkas i en soppåse
 
Jag ska flytta om två veckor och har gett upp att vara 100% klar med rensningen tills dess. Det kommer att finnas lite kvar som jag nog ska sälja iväg. Men alltså, wow! Jag är verkligen stolt över vilken enorm förändring det blivit de senaste åren. Förrådet är nästan tomt, och det är så mycket mindre prylar öht även i lägenheten. Det är ett betydligt lättare flyttlass den här svängen. :banana:

Jag har ett gäng annonser på Tradera, och har fått sålt en del både på Tradera och Facebook sedan sist.
 
Jag fick upp 13 auktioner på Tradera när de körde halva avgiften. 11 har bud, bäst är en kniv som ligger högre än vad den kostar om man beställer via internet. Andra ligger lite lägre men det är ett par dagar kvar innan de går ut så buden kanske stiger :)
 
Denna veckan är det mycket jobb, men nästa vecka när jag är lite mer ledig ska jag ta tag i min byrå i sovrummet. Det finns saker i den som jag sparat, men som jag egentligen inte varken behöver eller vill ha. Varför sparar jag vissa saker när andra saker är så enkla att göra sig av med?

Dessutom ska en av mina kaniner antingen säljas som sällskap, eller så avlivar jag henne. Det är såå trist att mista vad som en gång var en bra avelshona, men jag har inte plats för en kanin som inte producerar.
 
Nu har jag plockat ut ÄNNU mer från garderoben. Skärp, smycken och andra accessoarer.
En väns dotter med kompis gick igenom och köpte några plagg 😃 Sedan rasade hela alltet så nu ligger kläderna i drivor igen :arghh: Jag fattar inte hur jag har fått plats med allt i garderoberna?! Det är ju hur mycket som helst:crazy:
Just nu ligger nog planen på att försöka sälja en hög av det som inte är så värdefullt som paket. En del är redan utrensat för second hand. Och de finare grejerna lägger jag ut igen när jag orkar.

Har iallafall skickat några smycken idag 😊 Inte för att det märks någon skillnad dock. Känns som att det kryper ut mer skit från väggarna ju mer jag får bort :cautious:
 
Nu har jag plockat ut ÄNNU mer från garderoben. Skärp, smycken och andra accessoarer.
En väns dotter med kompis gick igenom och köpte några plagg 😃 Sedan rasade hela alltet så nu ligger kläderna i drivor igen :arghh: Jag fattar inte hur jag har fått plats med allt i garderoberna?! Det är ju hur mycket som helst:crazy:
Just nu ligger nog planen på att försöka sälja en hög av det som inte är så värdefullt som paket. En del är redan utrensat för second hand. Och de finare grejerna lägger jag ut igen när jag orkar.

Har iallafall skickat några smycken idag 😊 Inte för att det märks någon skillnad dock. Känns som att det kryper ut mer skit från väggarna ju mer jag får bort :cautious:

Jag började rensa bland mina rockabillyklänningar i söndags fick galet ont sen på kvällen och fick åka in till akuten (Det gick bra och det gick över) men sen ligger kläderna kvar i en hög på en bänk. Måste ta tag i det!
 
Jag började rensa bland mina rockabillyklänningar i söndags fick galet ont sen på kvällen och fick åka in till akuten (Det gick bra och det gick över) men sen ligger kläderna kvar i en hög på en bänk. Måste ta tag i det!
Usch då 😢 Men skönt att det gick över!
Rockabilly brukar ju iallafall vara rätt så lättsålt
 
Mitt berg. Och då syns inte allt :crazy:
image.jpg
 
Och där blev jag spärrad från att lägga upp mer på Facebook :crazy:
Bra anledning att testa Tradera 🙂

Jag fick lite energibrist där ett tag och fick inte ut så många annonser som jag tänkt när det kampanj. Men i stället för att gräma mig för det försöker jag vara glad för det jag fått iväg. Den här veckan har jag en annons ute, budgivning pågår. Även om det inte blir stora summor är det ändå kul att följa buden och hoppas på mer hela tiden 😁
 
Bra anledning att testa Tradera 🙂

Jag fick lite energibrist där ett tag och fick inte ut så många annonser som jag tänkt när det kampanj. Men i stället för att gräma mig för det försöker jag vara glad för det jag fått iväg. Den här veckan har jag en annons ute, budgivning pågår. Även om det inte blir stora summor är det ändå kul att följa buden och hoppas på mer hela tiden 😁

Säger också att det är dags att hoppa över till tradera! Tycker det är superenkelt att lägga in grejer via appen verkligen :)
Jag gör ytterligare ett försök på Facebook när de släppt spärren för jag har intressenter på flera saker av det jag hunnit lägga ut och sex plagg bokade genom PM 🙂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 878
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 161
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 077
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp