Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 4

Skulle vilja sälja lite på vinted men orkar inte med det här med att packa och skicka :( Förstår inte alls hur det fungerar heller och orkar inte sätta mig in i det :( Så, jag har inte kommit vidare.
Om det hjälper kände jag också så när jag började.

Så jag började med att köpa några saker för att förstå hur Vinted fungerade. Sen var steget mindre för att börja sälja.
Men jag har sålt en del på tradera innan så att packa var inte nytt för mig.

Vad är du tänkt sälja ?
 
Om det hjälper kände jag också så när jag började.

Så jag började med att köpa några saker för att förstå hur Vinted fungerade. Sen var steget mindre för att börja sälja.
Men jag har sålt en del på tradera innan så att packa var inte nytt för mig.

Vad är du tänkt sälja ?
Haha, bra lösning :D Eller bra ursäkt för att få handla :D

Jag har aldrig sålt på tradera, inte heller köpt speciellt mycket faktiskt.

Har några klänningar jag tänkt sälja (knappt/inte använda) och så en drös målarböcker (de flesta inte målade i och några målade typ en sida), än så länge. Tänkte gå igenom förrådet, men vill inte ta allt på en gång om jag inte fått ut det jag ska sälja från lägenheten först.
 
Haha, bra lösning :D Eller bra ursäkt för att få handla :D

Jag har aldrig sålt på tradera, inte heller köpt speciellt mycket faktiskt.

Har några klänningar jag tänkt sälja (knappt/inte använda) och så en drös målarböcker (de flesta inte målade i och några målade typ en sida), än så länge. Tänkte gå igenom förrådet, men vill inte ta allt på en gång om jag inte fått ut det jag ska sälja från lägenheten först.

Haha ja 😄

Böcker är drygt att packa, de måste skyddas från fukt och stötar så om jag vore dig skulle jag börja med något mer lättpackat.

Kläder brukar jag skicka i mailingbags. De går att beställa, jag tror att Dollarstore även har, men där blir de dyrare per styck.
 
Haha ja 😄

Böcker är drygt att packa, de måste skyddas från fukt och stötar så om jag vore dig skulle jag börja med något mer lättpackat.

Kläder brukar jag skicka i mailingbags. De går att beställa, jag tror att Dollarstore även har, men där blir de dyrare per styck.
Ja funderade också på klänningarna på vinted och målarböckerna på marketplace i en säljtråd där. Jag måste komma till skott! Det ligger ju utplockat här. För att vara lätthanterat....
 
Får göra i helgen då! Något i alla fall. :) Får ett paket kläder från HM i kväll, kanske får skicka tillbaka/sälja vidare något där (om det inte passar) och få det att sparka mig i ändan också!
Påsarna från klädbutiker kan också vara bra att spara för att användas som förpackningsmaterial. Vända ut och in på dem bara :)
 
@Enya jag (och många med mig) packar kläder i kompostpåse + plastpåse. Superbasic men ingen har klagat (inte jag heller när jag fått paket så :) )
I övrigt får du en färdig fraktetikett (på mailen) att skriva ut själv eller hos posten (det gör jag), klistra på och skicka. Superenkelt!
 
@Enya jag (och många med mig) packar kläder i kompostpåse + plastpåse. Superbasic men ingen har klagat (inte jag heller när jag fått paket så :) )
I övrigt får du en färdig fraktetikett (på mailen) att skriva ut själv eller hos posten (det gör jag), klistra på och skicka. Superenkelt!
Precis man måste absolut inte ha mailingbags, det går så bra att ta det man har.
Jag har skickat i papperskasse där jag säkrat med packtejp på lämpliga ställen och det har också fungerat bra :)
 
@Enya jag (och många med mig) packar kläder i kompostpåse + plastpåse. Superbasic men ingen har klagat (inte jag heller när jag fått paket så :) )
I övrigt får du en färdig fraktetikett (på mailen) att skriva ut själv eller hos posten (det gör jag), klistra på och skicka. Superenkelt!
Allt låter så mycket, men det är nog inte det kanske. Får testa mig fram- och fråga här alla mina dumma frågor när hjärnan inte orkar mer. :) Måste testa! Har skänkt så mycket kläder och saker till second hand utan att få ett öre så om jag lyckas sälja åtminstone något för några kronor in vore det ju kul!
 
Allt låter så mycket, men det är nog inte det kanske. Får testa mig fram- och fråga här alla mina dumma frågor när hjärnan inte orkar mer. :) Måste testa! Har skänkt så mycket kläder och saker till second hand utan att få ett öre så om jag lyckas sälja åtminstone något för några kronor in vore det ju kul!
Nej det är det inte, enklaste sättet jag sålt grejer på (men iofs inte varit på Tradera på evigheters evighet). Och det är bara att fråga!
Jag är långt ifrån säljproffs men har fått in 150:- i maj, och förutom april är det en liten slant varje månad nästan :)
 
Allt låter så mycket, men det är nog inte det kanske. Får testa mig fram- och fråga här alla mina dumma frågor när hjärnan inte orkar mer. :) Måste testa! Har skänkt så mycket kläder och saker till second hand utan att få ett öre så om jag lyckas sälja åtminstone något för några kronor in vore det ju kul!

Jag håller med @Blyger , Vinted rätt enkelt bara man kommit in i det.

Ta ett steg i taget och fråga här så fort du funderar över det minsta så hjälper vi till :)
 
Sorterat resten av mina väskor. Jag har alldeles för många att välja på! Favoriten är trasig i blixtlåset, funderar på om det är värt att laga eller om jag borde slänga.

Provat kläder från paket som kom i början av veckan. Blir nog att jag bara behåller ett par tunna, fladdriga till sommaren. Tre plagg får gå i retur då de två linneskjortorna var för stora och jag inte tyckte om materialet i den sista byxan.

Lämnat bort lite oanvända shorts och en regnjacka till familjen. Samt lämnat iväg en fuskpäls i leopard.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
26 166
Senast: ptr
·
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 246
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp