Allmänt gnäll över arbetslivet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit föräldraledig ett år. Det var som himmelen på jorden. Så bra som jag mått det senaste året kan jag inte minnas när jag gjorde sist. Jag älskade att vara mammaledig, att ta hand om barnet är värdefullt och meningsfullt för mig på ett sätt jag aldrig känt för något arbete. Men jag kände stor press att börja jobba igen så nu har maken gått hem på föräldraledighet och jag började jobba.

Och nu är snart andra arbetsveckan över och jag vill bara GRÅTA för fy fan vad jag hatar att vara på jobbet hela dagarna. Rent teoretiskt vet jag inte varför egentligen. Kollegorna är trevliga, arbetsuppgifterna är inte för svåra eller många (snarare tvärtom, blir stundtals fruktansvärt uttråkad). Dock är ledningen usel och alla bara fladdrar omkring och ingen har koll på något egentligen. Och jag blir så less! Hatar att jobba heltid, hatar att jobba kontorstider. Vardagarna är bara en enda lång transportsträcka till helgen, det är så ovärt att leva såhär.

Jag vill så gärna kunna tjäna pengar på ett sätt som inte gör att jag är gråtfärdig efter åtta arbetsdagar. Jag vill kunna vara ute dagtid. Jag vill inte ha samma rutin varje dag, jag vill ha variation. Jag vill ha tid att umgås med mitt barn mer än två timmar efter jobbet varje vardagkväll.

Problemet är ju som vanligt PENGAR. SUCK. Finns det dugligt välbetalda jobb som är förlagda på udda arbetstider? Eller kommer jag ledsna på dem också? Vet knappt ens vad jag vill, förutom vara hemma med mitt barn.
 

Har varit föräldraledig ett år. Det var som himmelen på jorden. Så bra som jag mått det senaste året kan jag inte minnas när jag gjorde sist. Jag älskade att vara mammaledig, att ta hand om barnet är värdefullt och meningsfullt för mig på ett sätt jag aldrig känt för något arbete. Men jag kände stor press att börja jobba igen så nu har maken gått hem på föräldraledighet och jag började jobba.

Och nu är snart andra arbetsveckan över och jag vill bara GRÅTA för fy fan vad jag hatar att vara på jobbet hela dagarna. Rent teoretiskt vet jag inte varför egentligen. Kollegorna är trevliga, arbetsuppgifterna är inte för svåra eller många (snarare tvärtom, blir stundtals fruktansvärt uttråkad). Dock är ledningen usel och alla bara fladdrar omkring och ingen har koll på något egentligen. Och jag blir så less! Hatar att jobba heltid, hatar att jobba kontorstider. Vardagarna är bara en enda lång transportsträcka till helgen, det är så ovärt att leva såhär.

Jag vill så gärna kunna tjäna pengar på ett sätt som inte gör att jag är gråtfärdig efter åtta arbetsdagar. Jag vill kunna vara ute dagtid. Jag vill inte ha samma rutin varje dag, jag vill ha variation. Jag vill ha tid att umgås med mitt barn mer än två timmar efter jobbet varje vardagkväll.

Problemet är ju som vanligt PENGAR. SUCK. Finns det dugligt välbetalda jobb som är förlagda på udda arbetstider? Eller kommer jag ledsna på dem också? Vet knappt ens vad jag vill, förutom vara hemma med mitt barn.

Udda arbetstider är ju vården, jag jobbar nu inom psykiatrin och det är älskvärt och spännande VARJE DAG! Men allt beror mycket på mina kollegor givetvis, det är en extra familj :)

Annars, starta eget? MASSOR av jobb och slit, men samtidigt en massa frihet! :)
 
Har varit föräldraledig ett år. Det var som himmelen på jorden. Så bra som jag mått det senaste året kan jag inte minnas när jag gjorde sist. Jag älskade att vara mammaledig, att ta hand om barnet är värdefullt och meningsfullt för mig på ett sätt jag aldrig känt för något arbete. Men jag kände stor press att börja jobba igen så nu har maken gått hem på föräldraledighet och jag började jobba.

Och nu är snart andra arbetsveckan över och jag vill bara GRÅTA för fy fan vad jag hatar att vara på jobbet hela dagarna. Rent teoretiskt vet jag inte varför egentligen. Kollegorna är trevliga, arbetsuppgifterna är inte för svåra eller många (snarare tvärtom, blir stundtals fruktansvärt uttråkad). Dock är ledningen usel och alla bara fladdrar omkring och ingen har koll på något egentligen. Och jag blir så less! Hatar att jobba heltid, hatar att jobba kontorstider. Vardagarna är bara en enda lång transportsträcka till helgen, det är så ovärt att leva såhär.

Jag vill så gärna kunna tjäna pengar på ett sätt som inte gör att jag är gråtfärdig efter åtta arbetsdagar. Jag vill kunna vara ute dagtid. Jag vill inte ha samma rutin varje dag, jag vill ha variation. Jag vill ha tid att umgås med mitt barn mer än två timmar efter jobbet varje vardagkväll.

Problemet är ju som vanligt PENGAR. SUCK. Finns det dugligt välbetalda jobb som är förlagda på udda arbetstider? Eller kommer jag ledsna på dem också? Vet knappt ens vad jag vill, förutom vara hemma med mitt barn.
Alltså, ett tråkigt meningslöst jobb vill väl ingen ägna sig åt? Det finns såklart massor av jobb som känns både intressanta och meningsfulla, men det som är trist för en är ju kul för en annan, så det är svårt att ge generella tips. Udda arbetstider har ju nackdelar också, särskilt om man har barn (finns partner som kan ta hand om barnet när dagis är stängt och du jobbar?), men detaljhandel och vård, t ex har ju udda arbetstider. Ridlärare, produktion i skift, bussförare - det beror så otroligt mycket på vad som finns där du bor, och vad du har för utbildning.

Alla jobb tar ju tid. Men om jobbet är intressant och meningsfullt så blir det ju inte ett problem på samma sätt.
 
Plugga? Eller se dig om efter annat jobb. Måendet kanske är viktigare än lönen? Sen är ju frågan bad du ser som välbetalt med.
Som förälder har du ju rätt att gå ner i arbetstid, kan det vara nåt? Så får du mer tid hemma med man och barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Exile
·
Gravid - 1år Kanske kan diskuteras om den här tråden verkligen passar under "förälder" men eftersom frågan för mig är direkt kopplad till att jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 091
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp