Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar in i tråden. Hade ett fantastiskt fint utrensat hem och sen flyttade jag in hos min fru, och här är det totalt kaos. Jag går från rum till rum och städar en bit varje dag, men i källaren samlas det massor med lådor med saker som ska säljas, och snart blir det dags att hämta allt som förvaras i ett annat hus...

Vi har förhoppningsvis en flytt i framtiden och då ska vi vara supernoga att bara ta med det vill ha.

Har listat 230 böcker jag kan tänka mig att skiljas ifrån. Vem som ska förbarma sig över dem är dock okart. Det lokala biblioteket har tyvärr lagt ner och kommer ju inte vilja ta emot några. Jag vill helst inte elda dem, på grund av orsak, så att säga.
Jag tycker det är så svårt med böcker för det tar verkligen verkligen emot att slänga böcker. Att elda böcker skulle inte ens komma på fråga, hur trista dom än är. Pga anledning.
Tyvärr är det ytterst få som är intresserade av gamla böcker om det inte är någon typ specialutgåva eller liknande som har ett värde.
Jag har till slut åkt och lagt de i containern för böcker på återvinningen.
Barnböcker i fint skick hade jag skänkt till stadsmissionen eller liknande. Jag köper ofta barnböcker second hand när jag ska köpa presenter till barn.

Har listat 230 böcker jag kan tänka mig att skiljas ifrån. Vem som ska förbarma sig över dem är dock okart. Det lokala biblioteket har tyvärr lagt ner och kommer ju inte vilja ta emot några. Jag vill helst inte elda dem, på grund av orsak, så att säga.
Jag rensade ett dödsbo för några år sedan och hittade då en bra köp- och säljgrupp på Fb. Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette 🤔 Men lyckades sälja mycket mer än vad jag förväntat mig.

Försökte skänka en del till second hand, men flera sa att de hade fullt på böcker då och tog inte in nya. Slutade med att jag fick lämna en hel del på ÅVC också 🙁

Generell städning i extra rummet, välbehövligt! Rensat ut ännu mer böcker, men vet inte om det är någon idé att lägga ut dom. Uppe i 3 kassar böcker nu.
Lagt ut några småsaker, en bok med virkade bläckfiskar gjorde att hen köpte 2 tyger som legat ute länge också, så det var bra.

Fått iväg några paket. Och gått igenom två lego-byggen.
Ett var komplett och ett saknade irriterande nog några bitar.
Ska gå igenom fler så jag kan göra en beställning på saknade bitar så att jag kan sälja dem alla kompletta.

Detta var en ny insikt av högst irriterande sida hos mig själv. Jag är visst pedantisk 😄 tänk så mycket tid jag kunnat spara genom att bara skänka /sälja i ovisst skick.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn

Hund

Katt, Andra Djur