Allmänna "Hjälp, jag har för mycket prylar!" - tråden del 5

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Nixehen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 74 336

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad kul, grattis! :bump:
En väldigt bra anledning att rensa - slippa flytta sånt som en ändå inte vill ha kvar sen :up::idea: .
Tack!
Och ja, en bra grej med att flytta är verkligen den stora utrensningen.
Nu har vi ju redan rensat massor i mellandagarna så det är faktiskt inte jättemycket rensning kvar. Sen är ju frågan hur mycket man hinner samla på sig igen innan själva flytten 😅 Men förhoppningsvis kan vi vara extra återhållsamma fram till dess.

Lagt ut en ridrock i äkta skinn på annons, hopps att den blir såld för det blir isåfall en trevlig slant. La ut den för några hundra billigare än de jag hittade på annons när jag googlade. Håll tummarna!

Sitter här och funderar på att faktiskt ta tag i saken och köra alla urvuxna barnkläder till sån insamling. Vore då skönt att bli av med dem. Samtidigt blir jag snål.. för även bara 10-20kr/plagg skulle lätt hamna på ett par tusen liksom. 😅

Lagt ut en ridrock i äkta skinn på annons, hopps att den blir såld för det blir isåfall en trevlig slant. La ut den för några hundra billigare än de jag hittade på annons när jag googlade. Håll tummarna!

Sitter här och funderar på att faktiskt ta tag i saken och köra alla urvuxna barnkläder till sån insamling. Vore då skönt att bli av med dem. Samtidigt blir jag snål.. för även bara 10-20kr/plagg skulle lätt hamna på ett par tusen liksom. 😅
Jag brukar sälja i paket på vinted.
Som nyss, 13 tröjor 300 kr.
Begagnat, använt skick, blandade märken.

Orkar verkligen inte sälja en och en. 300 kr är ju ändå mer värt att sälja för.

Brukar sälja paket med byxor och tshirts också.. :o

Till och med slitna, med mindre fläckar mm, fungerar att sälja i paket! Har satt ett lågt pris och är tydlig med att fläckar finns men kläderna fungerar för hemmabruk/förskola 😄 allt blir sålt, ibland direkt, ibland tar det en stund.

Men! Kom på nu! Tror att det sålts bäst när de säljs i paket med samma typ av plagg. Byxpaket, tröjpaket, klänningpaket osv. Det har nog varit mer svårsålt med blandade plagg 🤔

Lämnade ju en kasse till "återförsäljarsecondhand" eller vad man ska kalla butiker som säljer begagnat på kommission. Inte sålt ett enda plagg på sex veckor.. Tappat sugen helt att försöka sälja. Tror allt får gå till secondhand direkt istället.

Vad är det för barnkläder? Tjej/kille? Storlek?

Jag har fixat lite hemma i dag, lagt ner gamla skolgrejer i en banankartong som ska ner till förrådet är det meningen. Hittade en del gamla kalendrar. Ska väll också ner till förrådet.
Har massor av barngrejer som ska ges bort i presenter. Kollade lite snabbt på ett spel och det saknades en fot till en spelgubbe. Kan man köpa sånna någonstans tror ni?
Jag hade velat ha ett större förråd känner jag.

Jag har precis sålt mina första varor!
Två halsband som gick för 50 respektive .60 kr Är nöjd med det.
Har massor med smycken som jag aldrig använder och tillslut så orkar jag inte använda några av smyckena från bordet där smyckena ligger. Det blir bara jobbigt att hålla på med.
Så förra helgen lyfte jag ut allt och sa åt mig själv att hälften får inte komma in igen. Och idag har jag lagt ut massor på vinted.

Jag tänker att det framförallt är skönt att det blir rensat. Men också att om jag kan få sålt saker för 50- 60 kr styck så blir det ju lite pengar ändå i slutändan.

Jag har precis sålt mina första varor!
Två halsband som gick för 50 respektive .60 kr Är nöjd med det.
Har massor med smycken som jag aldrig använder och tillslut så orkar jag inte använda några av smyckena från bordet där smyckena ligger. Det blir bara jobbigt att hålla på med.
Så förra helgen lyfte jag ut allt och sa åt mig själv att hälften får inte komma in igen. Och idag har jag lagt ut massor på vinted.

Jag tänker att det framförallt är skönt att det blir rensat. Men också att om jag kan få sålt saker för 50- 60 kr styck så blir det ju lite pengar ändå i slutändan.
Heja heja!
Ett år hade jag som mål att få ihop 10 000 kr genom att sälja småsaker, dvs 11-50 kr. Många paket blev det men det gick!
Frakten var mkt billigare då, 16 kr :)

Har 3 paket att posta imorgon. En grej som legat ute läääänge och där en försökt pruta säkert 4-5 gånger. Sista 2 buden svarade jag nog inte ens på, men nu har hen köpt för det motbud jag gav i början 😅
Tyvärr har jag spenderat en massa pengar på Vinted också, så lär försöka göra ett nytt ryck och gå ut saker 🙄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka