Allt har rasat

Skickar en virtuell styrkekram, om du vill ha! :heart

Om du vill prata/skriva om det som fått dig att gråta så mycket just nu, så finns vi här.
 
Fortsatte gråta i bilen hem och gråter fortfarande hemma nu.
Funderar på att låta en vän köra upp mig till akutpsyk när han slutar jobbet. Hur mycket jag än avskyr att vara inlagd kanske det är det enda rimliga just nu.

Blev i alla fall sjukskriven fyra veckor nu med möjlighet till förlängning.
Det låter ändå rimligt.
 
Ville mest bara säga att jag tänker på dig och hoppas du kan få hjälp! ❤️

Jag har gått i EMDR för traumahantering. Det hjälpte mig en hel del.
Jag vet dock inte om det är brukligt att sätta in under akut fas där du verkar vara nu. Men kan ju vara värt att höra med läkaren.
 
Är väl så, lyckats undvika det så länge nu. Men känns som att det här inte är något jag kan lägga på vänner att hjälpa mig med längre.
Det är ju också så att vänner inte kan bota varandras sjukdomar. Vi kan vänta ut dem, men vanligen inte göra så mycket åt dem.

Att du tänker att inläggning är det rimliga, betyder nog att det är det.

Den där dansen på slak lina på ditt balkongräcke, låter verkligen inte bra.
 
Framför allt behöver du kanske hjälp av proffs att bearbeta? Plåster på brutna ben räcker inte.
Stor kram, var rädd om dig❤
Har både psykolog och läkare som hjälper mig. Men problemet med att vara inlagd är att jag inte får annat än medicinsk behandling och det svarar jag tyvärr inte på. ☹
Ville mest bara säga att jag tänker på dig och hoppas du kan få hjälp! ❤

Jag har gått i EMDR för traumahantering. Det hjälpte mig en hel del.
Jag vet dock inte om det är brukligt att sätta in under akut fas där du verkar vara nu. Men kan ju vara värt att höra med läkaren.
Ska höra med läkaren, men just nu ligger det nog för nära i tiden.
Det är ju också så att vänner inte kan bota varandras sjukdomar. Vi kan vänta ut dem, men vanligen inte göra så mycket åt dem.

Att du tänker att inläggning är det rimliga, betyder nog att det är det.

Den där dansen på slak lina på ditt balkongräcke, låter verkligen inte bra.
Nä, vännerna kan bara finnas där som stöd, inte mer.
Ja, balkongräcket är det jag brukar bli inlagd för. Psykologen och läkaren frågar varje gång om jag varit ut på balkongen. Så jag inser ju faran i det. Samtidigt som jag nästan blir hög på den fullständiga kontrollen det ger.
 
Nä, vännerna kan bara finnas där som stöd, inte mer.
Ja, balkongräcket är det jag brukar bli inlagd för. Psykologen och läkaren frågar varje gång om jag varit ut på balkongen. Så jag inser ju faran i det. Samtidigt som jag nästan blir hög på den fullständiga kontrollen det ger.
Tråkigt nog är det ju vanligt att det en blir hög på inte är så himla bra för en.
 
Så är det ju verkligen. Röker periodvis gräs, men det är inte så bra för mig i ett längre perspektiv. Så lågt ned det.
Nej, det är ju ingen hälsokur, hur behagligt ruset än kan vara. Men det är ju inte heller ett akut suicidalt beteende att bli omedelbart inlagd för. (Men du som har ett känsligt psyke, får du ändå inte ångest eller psykossymtom eller båda av gräs?)

En del människor blir ju höga på konditionsträning. Det verkar idealiskt, men jag hör inte till dem.
 
Nej, det är ju ingen hälsokur, hur behagligt ruset än kan vara. Men det är ju inte heller ett akut suicidalt beteende att bli omedelbart inlagd för. (Men du som har ett känsligt psyke, får du ändå inte ångest eller psykossymtom eller båda av gräs?)

En del människor blir ju höga på konditionsträning. Det verkar idealiskt, men jag hör inte till dem.
Nej, då skulle jag inte rökt det. Blir bara avslappnad
Men vi lämnar det spåret.
 
Det verkar hjälpa folk som blivit just traumatiserade, ex genom våldtäkt, att "radera" dom minnena. Svårt att förklara kanske men hör med din psykolog!

Man raderar inte minnena, man hjälper hjärnan att lagra in minnen från en traumatisk händelse på ett korrekt sätt istället för på det sätt hjärnan lagrar in dem under den akuta händelsen, dvs under traumatiska omständigheter och på ett ofullständigt sätt som kan ge flashbacks med mera. Jag gick i EMDR-behandling för snart ett år sedan, tyckte det var jättejättebra och hjälpte mig mycket effektivt med det trauma jag var med om. Dock vet jag inte hur det fungerar i kombination med depression eller annat, men det kan säkert TS diskutera med sin psykolog om det kommer till det :)

Tänker på dig @parellikusken :heart
 
Inser att det krävs mer än att nån skriver det på internet, men försök ta till dig att du är värd all hjälp som går att få. Och du är värd att duscha varmt och läsa bra böcker.
Tack!
Lovade läkaren idag att försöka göra det, att det var en bra start. Ger bara sjukt mycket skamkänslor att göra det och anse att jag förtjänar det. Är svårt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 582
Senast: EmmaW
·
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 003
Senast: Ramona
·
Hundavel & Ras Hej, jag är ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar. Jag får prova mig fram!:) Jag heter Jennifer och hundar har alltid varit...
2
Svar
28
· Visningar
3 033
Kropp & Själ Jag har sån ångest och ingen att prata med. Vill inte beklaga mig över mitt mående mer just nu till den jag gör det mest. Vill inte att...
Svar
4
· Visningar
1 239
Senast: Heelo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp