Bukefalos 28 år!

Alltid händer det nått

MinIan

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder, det händer alltid nått.

Idag då jag och sambon var påväg hem.
Tvärnitar pga att det springer ut en liten hund mitt framför oss på vägen (kan bara säga, tacka för att det var vägarbete längs vägen, för annars hade vi aldrig hunnit stanna då hastigheten annars är 90 där, nu var det 70)

Stannar på en infart, hoppar ur och kallar till mig hunden som nästan kryper fram till mig.
Går ner till huset och frågar om dom känner igen hunden.

Nix... Vi ringer runt och frågar folk i närheten.. ingen vet..
Står där en stund då vi hör hur fler bilar måste tvärnita, då kommer det en större hund springandes..
Så där står vi med två hundar, utan halsband.

Ringer iaf polisen, ingen anmälan, så vi bestämmer oss för att ta med hundarna hem tills polisen skulle höra av sig.

Vi har ju en egen hund, så vi bestämde att dom skulle få vara i källaren så länge.

Nästan hemma så ringer sambons telefon, tjejen i luren frågar: "har ni två hundar med er?"

Ja visst hade vi det, då hade ägaren fått för sig att ringa polisen istället för att fortsätta leta på egen hand. (vilket hon sa :p)
Hon blev så glad, hade ett nyfött barn, var inte så lätt för henne att bara dra iväg och söka, hennes man var bortrest så hon kände sig ganska hjälplös.
hon fick en smärre "hjärtattack" då vi talade om för henne att vi var så nära att köra på den mindre av hundarna.

Men allt slutade lyckligt iaf, man blir så glad då man gjort liten "god gärning" många gör knappast detta, bromsar in och fortsätter och köra.
Jag skulle aldrig lämna en hund hur som hellst utan att ens försöka..

Man har ju själv haft en hund som sprungit bort så....

Och en sak som jag vill veta, ni som är mycket bättre på det här med raser, vad är det för hundar? :)
30992048.jpg
 
Sv: Alltid händer det nått

Skönt att dom kom till rätta! :)

Den stora mörka är en strävhårig Vorsteh, och den lilla ser ut som en Norbottenspets.
 
Senast ändrad:
Sv: Alltid händer det nått

Ja, precis. ägaren blev lycklig iaf :D

Hon sa at nu var det sista gången dom fick vara ute lösa.

hon hade tydligen tagit ut dom, vaktat dom och sedan fick hon springa in till ungen, då så passade dom på :p

Tack :bow:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: Bison
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 556
Senast: Hedinn
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 844
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp