Bukefalos 28 år!

Alltid på en söndag

V

Vaccan

nu undrar jag, hur akut e detta?
Igår kom katterna in ganska sent och jag gick direkt och la mej, idag har jag hittat blodfläckar lite överallt och jag kan inte förstå.. förens jag tittade närmre på yngsta kattens bakben och där har han skalat av en bit hud så det är ett ytligt sår där som en trekant. Han måste ha skalat av huden nånstans för det finns inga ändar att sy ihop.
Det är inte djupt och han haltar inte. Djurkliniken har stängt idag.. och jag undrar om katter brukar läka ihop sånt här själv (det går ju inte att sy) och det räcker om jag tvättar och lägger om med en linda??????
Det har bara blödit på ett område på ca 1*1 cm.
 
Sv: Alltid på en söndag

Det är nog inte jätteakut, men jag tror det är bra om du tar katten till vet på måndag, det kan ju behövas antibiotikabehandling för att såret inte ska bli infekterat, speciellt nu i rötmånaden.
 
Sv: Alltid på en söndag

Jag har pencilinsalva hemma som jag smort på.
Lindan jag lindade satt ju länge (inte) så det får vara öppet, annars kommer han klösa bort det och kanske göra illa sej mer.
Sen är det viktigt (väl?) att inte sårkanterna växer ihop innan sårytan så det bildas en bakterieböld... så det måste växa ihop underifrån.
Jag tänkte på stelkramp.. är det en risk??
 

Liknande trådar

Hästvård I söndags så fick jag ringa ut en distriktare då jag hittade min ponny stående på tre ben med en svullen has och skrapsår på båda...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 256
Senast: Springsteen
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 628
Senast: höstmåne
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 951
Senast: cirkus
·
Hästvård Ponnyskrället har på okänd vis lyckats haka fast sitt eksemtäcke i stängseltråden inatt, och slitit sönder magplattan på det. Han rörde...
Svar
4
· Visningar
1 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp