Bukefalos 28 år!

Alltså, det går inte!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min semester har börjat och jag har sett fram emot att få åka med husvagnen till skåne och hälsa på lillsyrran. Dessvärre har jag ingen egen dragbil. Min är för liten och saknar dragkrok.

Något bytlån av bil med en vän blir det nog inte heller då jag planerat att vara borta 2-3 veckor och det är lite lång tid. Jag antar att hon behöver sin bil som är större än min och lastar mer. Jag vet inte om hon hunnit reparera den heller.

Så jag tänkte försöka hålla mig sams med sambon, vars bil kan dra husvagnen. Men det går tamejfan inte. Igår skulle han baka scones och tog fram kokboken. Sen frågade han mig om hur många grader ugnen skulle stå på och hur många minuter de skulle vara inne. Jag vet inte, det står i boken, blev mitt svar på båda frågorna. Irritationen var ett faktum och det slutade med att det var jag som fick titta i boken trots att han kunde gjort det själv. I morse skulle jag köra en tvättmaskin och glömde koppla avloppet så det blev översvämning på toa när den satte igång första tömningen. Sambon blev åter jätteirriterad och kom med förolämpningar. Sen säger han att han inte tänker åka med för han undrar hur han ska kunna göra det när han inte har pengar.

Jag är ledsen och tårarna bränner så jag svarar bara att det inte är mitt problem. Han har själv satt sig i en dålig ekonomisk sits så han har sig själv att skylla. Visst har han en riktigt dålig inkomst men han behöver ju inte slösa med den. Jag har heller ingen lust längre att hjälpa honom med försäljningen av hans renault som var ett renoveringsobjekt som aldrig blev klart för att han tappade intresset för den. Själv har han ingen dator längre och det är nog tveksamt om han klarar av att själv sätta in en annons på blocket.

Alltså, jag kan inte åka med honom. Hela min semester verkar gå helt käpprätt åt helvete. Jag har ingen dragbil och klarar inte av att åka själv. En vän skulle nog kunna följa med men jag undrar om hon klarar 2-3 veckor i husvagn då hon är så trasig i ryggen. Kanske, men bristen på dragbil är fortfarande ett problem.

Jag skulle ju verkligen behöva ett eget boende men vet inte vart jag ska hitta den. Idag såg jag en som "bara" skulle ha 5800 i hyra och allt ingick. Sedan kollade jag på bostadens storlek. Den var 15 kvm. Skojar de??? Nej, tack. Jag är förvisso inte kräsen men den hyran är på tok för mycket för den ytan.

Jag har faktiskt övervägt att köpa en tomt och bo där i husvagnen, men då får jag längre resväg till jobbet då de billigare tomterna ligger en bit bort. Det är max vad jag har råd med, men då ska det ju ändå dras dit el, vatten och avlopp. Sen att jag bor i husvagn är ett mindre problem. Det viktiga är en egen plats där jag kan odla och ha ett någorlunda bekvämt liv.

Usch. Fan att man ska bo med ett sånt jävla stolpskott. Och fan att jag inte själv har kapacitet och resurser att fixa en bra semester.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 649
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 885
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kollade på väderprognosen. Hos mig på Östersjökustens fastland skulle det bli 30+, men tittade jag längre ut i skärgården på de...
Svar
10
· Visningar
1 763
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 280
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp