Alltså, men ursäkta mig?? En tråd om tomater

Hasselnötter är frukt. Nötter överlag är frukt. Pinjenötter är inte nötter eller frukt utan frön. Alkottar är frukt. Grankottar är däremot inte frukt. Enbär är inte ett bär utan ett frö. Det är mycket som inte är vad man spontant tror, baserat på namnet eller våra vardagliga definitioner.

Det vet väl alla att pinje är en försvenskning av engelskans Pine som betyder Tall/Fur så pinje nötter är de facto tall frön
 
Har inte bär sina frön på utsidan och frukt har fröna på insidan?

Förutom banan, som är en ört?? :eek: banan är ändå inge gott så det kvittar. :devil:
 

Bifogade filer

  • Drake2.jpg
    Drake2.jpg
    109,3 KB · Visningar: 87
Hasselnötter är frukt. Nötter överlag är frukt. Pinjenötter är inte nötter eller frukt utan frön. Alkottar är frukt. Grankottar är däremot inte frukt. Enbär är inte ett bär utan ett frö. Det är mycket som inte är vad man spontant tror, baserat på namnet eller våra vardagliga definitioner.

Jag vill veta vilken myndighet jag ska kontakta för att klaga. Skolverket kanske?
 
Mitt huvud gör väldigt ont efter att ha läst den här tråden.

Men alltså... visste ni att hästar egentligen är en frukt? Det finns till och med bevis! (se bifogad fil)

:sneaky:
 

Bifogade filer

  • Screenshot 2023-03-13 at 20.09.51.png
    Screenshot 2023-03-13 at 20.09.51.png
    520 KB · Visningar: 73
Hasselnötter är frukt. Nötter överlag är frukt. Pinjenötter är inte nötter eller frukt utan frön. Alkottar är frukt. Grankottar är däremot inte frukt. Enbär är inte ett bär utan ett frö. Det är mycket som inte är vad man spontant tror, baserat på namnet eller våra vardagliga definitioner.
hasselnötter är alltså en skenfrukt? eller en sken-nöt? eller bara ett sken kanske!
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 959
Senast: Niyama
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 203
Senast: Bison
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp