Buck
Trådstartare
har ett full-cheekbett på min häst som hon går super bra med, har haft en pullar nosgrimma till det i 2 år och hästen har gått bra med det. men nu så har hästen min slutar dra ned huvudet efter hinderna, och visar tydligt att hon inte tycker om pullar nosgrimman. Detta genom att lägga huvudet på sne så fort man ska spänna nos remmarna (spänner ej super hårt utan har 2 fingrar mellan tränset och nosryggen).
har nu gått över till remont nosgrimma som hon trivs mycket bättre med, men nu så kan jag ju inte ha full-cheek bettet
nosgrimman kommer i vägen för parer stängerna och kniper på ngt konstigt sätt.
vill ha ett 3delat bett med fasta ringar, men har inga erfarenheter av det förutom full-cheek.
vilket bett är mest likt full-cheek men som man kan ha till remont och som man får tävla hoppning med?
de jag hittar är äggbett, half-cheek och D bett, vad är det som skiljer dessa betten åt egentligen?
tacksam för hjälp
har nu gått över till remont nosgrimma som hon trivs mycket bättre med, men nu så kan jag ju inte ha full-cheek bettet
vill ha ett 3delat bett med fasta ringar, men har inga erfarenheter av det förutom full-cheek.
vilket bett är mest likt full-cheek men som man kan ha till remont och som man får tävla hoppning med?
de jag hittar är äggbett, half-cheek och D bett, vad är det som skiljer dessa betten åt egentligen?
tacksam för hjälp