alt till full-cheek bett?

Sv: alt till full-cheek bett?

är lite mer ävertyged nu ^_^
hur långa är öglorna egentligen? hela läderbiten dvs, har läder hemma och tänkte knåpa ihop ett par själv och testa.

:rofl: jag vet att pullar nosgrimman sitter lite fel, fotot kommer ifrån första provningen när jag precis hade sytt tränset för att kunna ha med på projektarbets redovisningen ^_^, gjorde fler hål i den övre nosremmen och kortade nackstycket lite grann efter att bilden togs. har dock inga bra bilder på tränset annars.

(bettet är globus, ska testa ett egg bett i morgon dock så fanns det bara i 12,5 eller 13,5 :/, så får se om det passar)
 
Senast ändrad:
Sv: alt till full-cheek bett?

Totala längden kanske är 5-7cm nån stans kanske.

Hoppas eggbettet funkar bra! På min där jag verkligen behöver fullcheeket känns eggbett som vanliga bett. Han trär dem genom munnen hur lätt som helst om han är tjurig :D Då har jag ändå de stora ringarna. men han gillar verkligen det övertydliga fullcheeket så han får väl ha det då när vi hoppar. :p
 
Sv: alt till full-cheek bett?

Kom ihåg att sy de små ögglorna där parerstången ska in tight så inte ögglorna åker och glappar upp och ner längs stången. Utan de ska ligga tight om bettet så de ligger stadigt på plats. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: Vogue
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 564
Senast: Hedwig02
·
Utrustning Varför blir alla nosgrimmor jag köper så konstiga efter ett tag? :confused: Jag har köpt tre aachen(stavas?)nosgrimmor på tre år och...
Svar
6
· Visningar
924
R
Utrustning Vi har en islandshäst som gått på ridskola typ halva sitt liv. När han kom hade han remontnosgrimma och ett bett som var 125 mm långt...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp